şükela:  tümü | bugün
  • gıpta imrenmek iken haset kıskanmaktır. esasında imrenmek de kıskanmaktır ya biz iyi niyetli olanı gıptadır kötü niyetli olanı da haset diyelim kafalar karışmasın.

    örnekse;

    " vay amına koyim süferentryyazar negzel entry girmiş lan. bu orospu çocuğu hep en beğenilenlere giriyor ben bi kez olsun giremedim. o girmesin ben gireyim bi kere de amına koyim." demek haset etmektir. yani onda olmasın bende olsunculuktur.

    " vay amına koyim süferentryyazar negzel entry girmiş lan. hastayım abi bu adama. keşke ben de onun gibi entry girebilsem. ben de en beğenilenlere girsem. " demekse gıpta etmektir. "onda olsun bende de olsun" demektir.

    şimdi ben " mü'min gıpta eder, münafık haset eder " deyip geçebilirdim ama yapmıyorum. niye peki?

    "argümanın ne kardeşim?" diye sorsanız cevab veremem de ondan.
  • gıpta eden kişi istediği şeye hayran hayran bakar, haset eden kişi istediği şeye sikicekmiş gibi bakar.
  • gıpta eden tebrik eder, haset eden fesatlık yapar.
  • gıpta eden kişi bu duyguyla, imrendiği her neyse onun gibi olmak ya da gıpta ettiğinin elindeki gibi bir şeyi elde etmek için itici bir güç bulabilir.

    haset eden kişi, arzuladığı her neyse onun varoluş şeklini ya da elindekini kirleterek kendisini yatıştırmaya çalışır. o ileri gitmediği gibi, önünde yer alanı, haset ettiğini de geriye çekmeye çalışır.

    ilki olumlu yönde kullanılabilecek bir duyguyken, ikincisi kesinlikle olumsuz ve tehlikelidir.
  • "o'nda var, ne kadar güzel, keşke bende de olsa!" ile "bende yok, o'nda niye var? o'nda da olmasın gerekirse! bende olsun sadece!" arasındaki fark ne ise, o olan farktır.

    farklara ayrımlar dendiği yerden bildirdim; ayırtısal ayırtısal, bitti burada masal.
  • gıpta: keşke benim de olsa.

    haset: keşke onun da olmasa.
  • ingilizcedeki envy - jealousy arasındaki farkla aynıdır.
  • yoktur. bükemeyeceğin ele gıpta eder, bükebilecek gibi olduğun ele haset edersin. insan bencil ve kendine karşı çok yalancıdır. o yüzden böyle saçma sapan kavramlarla sığınarak vicdan rahatlatır.
  • gıpta: 'vay amüniyum! zamanında şu bitcoin işine girenlerden olsaymışız kralmışız.'
    haset: 'la mal bitgoyinciler. şimdilik sevinin bakalım. götünüzde patlamasına az kaldı. hahhagahahah!'
  • gıptada maşallah vardır, dua vardır.
    aynından değil ama kendine en yakın olanından istersin ki sende de benzeri olsun daha fazlasi değil.
    örneğin biri çok başarılıdır. lokanta zinciri vardır. sen de ona bakarak dershane zinciri kurmak istersin gibi.

    hasetlikte ise ayak kaydırmadan tutun minumum bütün kötü haslet ler vardır.
    kişi burada yerinde sayar kendisine bir şey istemez , karşı tarafın elindekine göz koyar.
    bir nevi imkanları olsa kısa yoldan en hafif tabiriyle yer değiştirmek isteme sendromu.

    özetle gıpta iyidir, güzeldir, içinde teşvik vardır.
    hasetlikse tek kelime ile kötüdür