şükela:  tümü | bugün
  • mujdat gezen, gulsen bubikoglu, perran kutman, munir ozkul, semsi inkaya, adile nasit tayfasinin dehset komik film serisiydi. 6 tane falan vardi galiba. cingenelerin geyiklerini anlatan bir seriydi. mujdat gezen'in darbukator baryam tipi de burdan cikmistir hatta ama sonrasinda sicmistir mujdat baba fazla kasinca.
  • icinde inanilmaz cingene kufur ve hitap sekillerini , ozellikle (hangi filminde hatirlamiyorum) "seni donuma sokarim , cikartirim toz pembe" gibi muhtesem bir cingene tehdidini barindiran filmler serisi.
  • gecinemeyen ama aslinda birbirini seven fertlere sahip iki cingene ailesinin maceralarini anlatan bir filmdir. gulsen bubikoglu*'nun guzelligi bir sekilde surekli baslarina bela olur, hep onun pesine dusen kotu adamlarla basetmeye calisirlar.
  • küfte gibi kızarsın biber gibi patlasın, başka bişicikler demem!
    baryam benim donumu aldı
    gibi repliklerle gönlümde ayrı bir yer edinmiş film serisi. çok taklidi olmuştur ve olagelmektedir ama hiçbiri aynı tadı vermez.

    (bkz: cennet mahallesi)
    (bkz: donunu almak)
  • dört seriden oluşan bir yapımdır.
    -(bkz: gırgıriyede şenlik var) (1981)
    -gırgıriye (1981)
    -gırgırıyiyede cümbüş var (1983)
    -gırgıriyede büyük seçim (1984)

    kadrosundaki oyuncular ve rolleri: gülşen bubikoğlu(gülliye), müjdat gezen(ayıcı baryam) ,münir özkul(sarhoş emin), perran kutman(sabayat), adile naşit(zekiye), şener şen(duman haydar), şemsi inkaya(kalaycı bekir), ayşen gruda(sevil) .

    seksenli yılların en komik türk filmlerinden olan gırgıriye serisinde olaylar sulukule’de yaşayan iki çingene ailesi arasında geçer.

    her serinin unutulmaz sahneleri vardır , benim unutamadıklarımdan biri:

    - ikinci seride gülliye ile baryam gerdek gecesindedirler. baryam sabırsızdır yanaşır gülliyesinin yanına. gülliye , sakalların batıyor, tenin kokuyor gibi türlü bahaneler uydurur, baryam soğuk suyla duş yapmak , gecenin köründe tekrar traş olmak durumunda kalır… derken baryam altında çizgili damat pijaması, üstünde sıfır kollu atlet, boynunda havlu ile kapının önünde belirir…. sorar güllüsüne “başka arzunuz var mı güllü hanım” diye.gülliye yastığı şöylece bir pohpohlar, yorganı açar ve “ azırım artıkın baryamım, gel seni beklerim “ der demez baryam ellerine ovuştura ovuştura allah allah nidaları arasında yer yatağına balıklama atlar…tahta taban bu ağırlığa dayanamaz ve hoop alt katta yeğenleriyle yatan zekiye’nin odasına düşerler.bu nasıl bir çekimdir, bu nasıl bir eğlenceli görüntüdür, yüz defa da izlense kahkahalarla gülünebilinir.
  • baryam : - kız seni avrupaya götürcem, tekirdağa...
  • filmde şarapçı münir ve ailesinin** soyadları hoştempodur. bunu mahkeme sahnesinde hakimin "davalı münir hoştempo..." demesinden anlarız.
  • hursit yenigunun yaptigi film muzikleri albumu satilan film.
  • postmodern progressive über psychodelic bir şarkının icra edildiği filmdir

    amanın nuriye
    meleğim huriye
    güzelim şaziye
    tatlım zekiye
    lokumum neziye
    nonoşum hayriye
    güzelim saniye
    canım lütfiye
    burası bak suadiye
    kızlar bir kurabiye
    elbiseler abiye
    oldum bi tuhafiye
    al bir kutu pişmaniye
    hiç durma ye anam ye
    ziyade olsun hababam ye
    ay ne olursun bi daha ye
    afiyet olsun de babam ye
    bi tane de benim için ye
    daha doymazsan gel beni ye.

    görsel bir şölen, görkemli bir dans gösterisi:

    http://www.youtube.com/watch?v=4tazvgpeuh8
  • filmde komiser muammer'i dinçer çekmez seslendirmiştir.