şükela:  tümü | bugün
  • degeri bilinememis yonetmen omer kavur'un orhan pamuk'un asmis kitabi kara kitap'tanki bir oykuden yola cikarak yazdigi senaryosuyla 1991 yilinda zuhal olcay, fikret kuskan ve rutkay aziz'le cektigi gelmis gecmis en iyi turk filmi.
    (uzun cumle oldu ama, bu m ancak boyle aciklanabilir.)
  • ömer kavur'un nahif ve gerçeküstücü bir anlatımla perdahladığı bu film, belki de en bireysel çalışması olması hasebiyle estet dilinin sınırlarında gezinir bolca..

    filmin üzerine kurulmuş olan tema, vaktiyle metin erksan'ın pek latif filmi olan sevmek zamanı'nda da karşımıza çıktıydı: "surete meftun olma ve bir suretin peşinden gitme"..

    kadın (zuhal olcay), bir fotoğrafçı (fikret kuşkan)nın rum meyhanelerinde çektiği resimlerde, öteki'nin o hep peşinde olduğu yüzünü aramaya başlar.. nihayetinde bulduğu yüz, bir saat tamircisinin yüzüdür (rutkay aziz'dir bu yüzün sahibi de)..

    ve bir arama serüveni başlar böylece; lakin saatçı, dükkanını da kapayıp sırra kadem basmıştır.. kadın ve fotoğrafçı, zemberekler, pandüller, kuleler arası bir zamanın peşisıra aramaya devam ederler adamı ve yüzünü.. nitekim kadın da, kum saatini ters çevirir ve ortadan kaybolur, saatçının yazgına ortak olarak..

    geriye kalan fotoğrafçının halini anlamak zor olmaz herhalde.. bu üç suret, birbirlerinin "yok"luğuna aşık bir varlık olur çıkarlar işte velhasıl..

    insanın sürgit arayışına bir güzelleme olan filmin, edebiyattaki muadilleri de aklıma gelmeden edemedi imdi.. ne ise, daha fazla gözleri doldurmadan kapatalım bu bahsi mümtaz..
  • kalkanlılardır.
  • izlendikten sonra tereddütlü bir yola düşüş serüveni yaşatma olasılığı yüksek ömer kavur filmi
  • fikret kuskanin en comez donemleri, zuhal olcay ve rutkay azizin ise yine butun guzellikleri uzerlerinde. film bir arayis hikayesi ve gercek tutkuya ya da adina her ne demek isterseniz ona sahip olan insanin butun dunyayi bir anda gozunden silebilecegini gosteren bir film. "aranan midir yoksa aramak midir bunca zaman ulasilmak istenen" der size.
  • 1991 yılındaki antalya film festivalinde en iyi film ve en iyi senaryo ödülleri almıştır.
    senaryosu da keyifle okunur.
  • (bkz: gizliyuz)
  • kara kitapı okuduktan sonra arayışına girdigim, en sonunda mithat alam film merkezinde bulduğum fakat hala izleme şansına erişemediğim film.. cdsini halen aramaktayım.. bir bulsam..
  • "tersinden görünce dünyayı anlıyorum ki ; bütün lambalar küllük olacak , bütün masalar ağaç. aynalar baş olacak."