şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: oryantal)
    (bkz: belly dance)
  • annenin çocuklarını yanına çağırmasının semboliğidir. seksi olmasının tek sebebi çocuğun annesine bu bakışıdır
  • turk oldugunuzu duyunca tc pasaportu tasımayan dunya vatandaslarının bilmek zorunda oldugunuza inandigi, iki lafin arasina sokup kas goz oynatarak bahsettigi dans cesidi. bak ben dansozu yılbasi programlarinda gordum ancak, gel biz seninle salsa , rumba yapalım, yok illa degisik olsun dersen ver elini halay cekelim seklinde kıvırmaya kalkmanin fayda etmedigi , hele ki sevgilinizin aklına dusmesi cok yakında maymun olacagınız anlamina gelen evlere senlik durum.
  • inatla türk kültürüne sokulmaya çalışılan arap saçmaliği.
  • yunancası türkçesiyle aynı olan * dans. fakat ben ilk duyduğumda horo skilias yani köpek dansı anlayıp alınmıştım biraz.
    lisedeki tarih hocamın yüzünden oldu zannedersem: besmele çeker gibi domuzdan dost rumdan post olmaz derken milliyetçi sayılamayacak bendenizin bilinçaltına bile girmiş kendisi.
  • haremdeki kadınların erkeğin üzerinde oturduğu pozisyonda orgazma ulaşmak için yaptığı hareketler...
  • adı üstünde; "göbek" dansı olduğu için makbul olanı kara kuru hatunlar yerine balık etli hatunların yaptığı danstır.
  • orospu çocuklarını üzen dans. evet böyle bir tanımla girmek istemezdim bunun gibi geçmişiyle ve havası ve gizemi ile dünya âlemi kendine hayran bırakan bir dansı anlatmıya. zira yine -af buyrun- bir küfür daha edeceğim bu orospu çocuklarının çok zoruna gider bu dansın türk dansı olarak bilinmesi ihtimâli. arap saçmalığı olarak da niteleyenleri görmüşsünüzdür belki. işte bunlar hem arap düşmanı gizli ırkçılardır hem de avrupa-amerika-latin danslarını bilmeden etmeden dahi olsa mezkur dünya karşısında kapıldıkları aşağılık kompleksleri sebebiyle bu dansları yüceltirler: salsa, baçata, tango, rep rap şu bu işte..

    göbek dansının tarihi üzerine yoğunlaşmadım. ama şu bir gerçek ki bu raks şekli kadının kadınlığını fazlasıyla kullanmasına izin veren doğu kültürünün bir ürünüdür. buradaki doğudan maksud ise uzak doğu değildir. avrupalı-amerikalı kâfirlerin deyimiyle ''ortadoğu'' coğrafyasının kadınına has bir kadın silâhıdır. erkeğin kadına dokunmasının birçok durum ve şartla zorlaştığı/zorlaştırıldığı(kötü bir şey değildir) şark âleminde kadın görünürdeki erkek hâkimiyetini evde ve işret meclislerinde kadına aç erkeğin arzularını ona dokunmadan yönetimi altına almasını bilmiş, öğrenmiştir. bu binlerce yıllık bir şark gelenek ve birikimidir. erkek-kadın münâsebetlerinin hep birtakım görünür ve görünmez kurallara tâbi tutulduğu şark coğrafyasında kadın ve erkek fazlasıyla fantazi kurabilecek zamanı ve imkânı elde etmiştir. kadın kocasına veya âşığına veya efendisini kendini pasif biçimde seyrettirirken esâsında erkeğine sadece erkeğine hizmet etmiyordur. erkek her sâniye kadını için nasıl da kolayca o dakika kul köle olabileceğini idrak etip afallıyor ve asıl hâkim kim acaba sorusunu içten içe kendine soruyordur. bütün danslardan daha muazzam bir beden dansıdır göbek dansı. ne tango, ne salsa, ne baçata ne yerdenbitme nobran amerikanize danslar..hepsi erkeğe dokunarak yapılır ve bütün kadınsal bedenî sihri ve bedenî cazibeyi muhtemel erkek sabırsızlığının canına rahmet okutturarak, yâni sıfıra indirerek hiç eder. bu ismini saydığım ve daha sayamadığım ''moda'' - ''avrupai'' , ''latinize'' danslar sadece danstırlar. afrika'da da vardır. belki eskimo'da da vardır. sonuçta musiki bedeni ''oynatır''. buna engel olunamaz. ama hepsi en nihayetinde danstır.

    ve fakat! göbek raksı sadece bir dans değildir. öz'ünde bir iktidar savaşı ya da belirsizliği taşır. kadın kalçaları yerine göre âheste yerine göre hızlıca çalkalandıkça sadece seyretmeye mahkûm erkek arzudan delirirken aynı zamanda kıskanıyor da olabilir kadındaki bedenî cevheri. her zamanki kadının kalçalarını kıvırırken gözleriyle kendisine indirdiği baygın göz süzmelerine mâruz kaldıkça şaşkınlık, hayret duyuyor ve bir kere dokunabileceği anı iple çekiyordur. ve yukarıda bir yerde söylediğim gibi kadınına ''kölelik etme arzusu'' baş gösterebilir bu durumda. roller değişiyor bile olabilir. göbek dansı yapan kadın erkeğini oturduğu yerde zîr u zeber etmiştir. bu şekilde olmadığı da olur. sadece kadın bu sefer gündelik hayhuydan uzaklaştırmaya sevk edilmiştir bedenini. hadi bakalım zarif ellerin havada, kalçalarınla münâsebet içinde kıvrılsın yılan gibi. gözlerin baygın baygın bakarken erkeğini pek muhkem sandığı kalb kal'asının enkazına gömsün. iki kavun tanesi göğüscüklerin dışarıya çıksın çıkabildiği kadar, ilan etsinler kendini lezzetli terleyen bedenin kıvranırken. zevklenirken. zevklendirirken.

    tastamam bir incelik dansı. zarâfet raksı. işve demdemesi. cilve rûzigârı. esrâr hengâmıdır bu raks. içi ıslak dil darbeleriyle doldurulması lâzım gelen göbek deliği sâniye sâniye oynaşmalı erkeğin gözünün önünde. erkek raks etmez! erkek zeker sahibidir. o oturur ve ona verilen görevi yapar. baştan çıkması gerekir ve kadınını seyredip nasıl da kadını tarafından baştan çıkarıldığını göstererek kadınının vücudunun da zevk ve heyecanla titremesine sebeb olur. erkek kendini ayağa düşürmez. sert ve taşlaşmış karnını, kollarını ve ayaklarını raksını bitirip ağır ağır erkeğinin kucağına eğilen uzun saçlı kadınına değdirir, onunla bütünleşirken gösterir erkekliğini..

    bu bir raks değil. apayrı bir âlemdir. her şey pek latiftir. kadın kadındır, erkek erkektir, kadının kokusu kadın kokusudur, erkeğin kokusu erkek kokusudur. ve her şey tek bir erkek ve tek bir kadın içindir göbek dansında. işret için yapılanları bir haylazlaşma, gösterileştirme amacıyla yapıldığı için bu şekilde olmayabilir . ve ama her hâl u kârda bütün avrupacı-amerikacı-latin dans ve şakşaklarından daha şehevî, daha esrarlı ve baştan çıkarıcıdır.

    türkiye'de de selçuklu devirlerinden beri farklı farklı tarzlarda oynanır ve bilinir. göbek dansı orijini itibariyle çöl kökenlidir. tâbir yerindeyse çöl kanun ve hayatının bir hülasâsıdır. türkler de birçok raks çeşidiyle birlikte göbek dansı da çok yaygınlaşmış ve sevilmiştir. zîra hükmeden her erkeğe uyan hoşlukları olan bir danstır göbek dansı. erkeğin yönettiği bir dünyayı da erkeğin arzuları tahkim ettiği için kadınlar bu dansla coşmuş ve coşturmuşlardır. buna cücccük kadar aklıyla ''arap saçmalığı'' diyenler bu gerçekleri bilmezler. ve kahbe dölleri bilmezler göbek dansının ne orijinal, özgün ve muhteşem ilgi çeken bir dans olduğunu dünyâda.

    amerika'da, avrupa'da, latin ülkelerinde ve özellike slav coğrafyasında(ve yine hâssaten rusya ve ukrayna) çılgınca alaka görmektedir kadınlar tarafından. çünkü kadınlıklarını unutan latin, slav, avrupa, amerika karıları göbek dansının ne kadar ''kadınsı'' bir tılsım barındırdığını anlamış ve hayranlıklarını gizleyememişlerdir bu dansa karşı. bu dansı reddeden fâhişenin çıkardığı piç kuruları yukarda ismi verilen ülkelerin sikik(aslında bu kelimeyi kullanmak doğru değil ama sinirime ver. ikincisi de bu dansların göbek dansının yanında çanak çömlek oynamak olduğunu anla) danslarına delirmektedir. aslında hiçbir şey bilmezler bu danslar hakkında da. batı ve o tarafın dünyası karşısında duydukları yaşamsal ve kültürel eziklikten dolayı onlarda olan her şeyin çok ''cool'', çok havalı, çok ''modern'' olduğunu düşünürler. türk kadınları da bu düşünceye gark olmuş durumdadır. ben demek istemiyorum ki bu ülkelerin danslarına ilgi duymasınlar. tabi ki bu mümkün ama arjantinli bir kadın için öncelik ve kabiliyet tango üzerinedir. değil mi? ya brezilyalı için samba..vs vs..onlar kendi coğrafyalarının, ülkelerinin danslarını az çok bilirler, bilmeyen de aşağılamaz. şu durumda bütün dünyada kendi dansına bizim halkımız kadar pislik muamelesi yapan başka bir halk daha gösteremeyiz.

    aslında bizim halk demiyelim. batıcı-kemalist orta/orta üst sınıf beyaza yakınsayan veyahut beyaz seküler okumuş-yazmış kesim diyelim. normal da bu kesimi sikime bile takmam. ama bunlar ülkenin kültürel zihniyetini uzun zaman evvelinden ele geçirip ''batı ve ona ait her şey harika'', ''doğu ve doğuya ait her şey bok'' gibi bir lanetlik zihniyet modeli türetince bugün birçok yeni nesil bunlar gibi düşünecek diye korkuyorum. bakınız meselâ ekşi sözlük adlı internet sitesinde diğer dansların altına ne kadar yazılmış ve göbek dansının altına ne kadar yazılmış!

    insan ister istemez yuh diyor. bu kadar mı yabancısınız doğduğunuz topraklara. ama normal karşlıyorum artık. zira her şey ''amerikanize'' oldu bu dünyada. neyse ki burası türkiye'nin yüzde 000000,1'ni anca temsil ediyor da rahat ediyoruz.
  • kelimenin tam anlamıyla bir geri zekâlının ''arap saçmalığı'' olarak nitelemesi mümkün olan, dünyanın bilinen danslarından en büyülüsü, en şen şakrakı. dünya alem bu dansa hastadır. türk kadınlarının düğün dernekte olmazsa olmazı olan bu dans ayrıca profesyonel olarak yapıldığında başlı başına bir olay olmakta.
  • göbek dansı seyreden erkeğe ''off'' çektirmiyorsa sadece bir ''sanatsal gösteri'' olarak tabir edilebilir. bu da göbek dansı için o kadar da matah bir tesmiye biçimi olmayacaktır. ben çok darbuka çaldım, çok dans ettim, çok dans ettirdim. bugün bu işi en iyi, en profesyonel yapanlar ruslar'dır. onlar için de çok çaldım. ve fakat şu kızı seyredince göbek dansı'nın aslına irca edildiğini gördüm. göbek dansı böyle yapılır. şarkı böyle olur. beni benden aldın seni zilli!

    http://www.youtube.com/watch?v=1wnoxpnu1u0