şükela:  tümü | bugün soru sor
  • çok geç kalınmış bir proje. sonuçlarını merakla bekliyorum.

    teoman tarafından yapılan yorumu buradan dinlenebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=evzlr8vq5la

    --- spoiler ---

    yalnız, dost acıyı söyler, o davul tonu olmamış bence, baştan mix yapılması gerekiyor gibi.

    --- spoiler ---
  • gözlerin özlem yüksek'in vokalini de aradığı proje. dağlar dağlar'da kemençeyi ondan başkasının dile getirmesi pek düşünülemezdi elbet ama can bedenden çıkmayınca'yı okusa süper olurdu mesela. 1999 daki siyaset meydanı barışa özlem'deki yorumunu hala unutamadık. fuat güner'in yorumuna da herhangi bir şey söylemek haddimiz değil, fuat güner'i ayrıca sevmekle birlikte yorumunu çok da beğendim ayrıca ama, özlem yüksek'le daha bir başka olurdu bence.

    edit: şunu buldum youtube'da. titrek titrek, ağlamaklı. güzel, çok güzel...
  • bas gitardan pek hoşlaşmayan bünyeme allah çarpar etkisi yapan albüm.

    aga bu ne böyle! sikko youtube linkinde bu kadar kaliteliyse bu ses orjinal albümden çıkacak sesi aşırı derecede merak ediyorum. düzenlemeler on numara olmuş babalar.. ağzım yüzüm yer değiştirdi yemin ediyorum. ulan helal olsun!
  • hayko cepkin'in playlistte yazdığı gibi tek şarkıyla değil tek başlık altında bir çok şarkı ile iştirak ettiği proje. yeni bir günanlıyorsun değil mi, arkasından ne köy olur benden ne de kasaba ve onu da elveda ölüm izliyor. hoş bir dörtleme olmuş. geçişler ise kusursuz. benim için albümün en güzel çalışması bu.

    nev'in sarı çizmeli mehmet ağa yı söylemesi ise güzel bir tercih. ama araya nev esleri atmasaydı çok daha güzel olabilirdi.

    teoman'ın ise dönence denemesi kenan doğulu'nun garabetinden sonra ilaç gibi oldu. ama sanırım bu şarkıyı kimse hakkıyla söylemeyecek. şarkıya erken girmesi ve sesindeki wah pedalı yutmuş alkolik müzisyen vibratosu güzelliği bozuyor.

    emre aydın da dağlar dağlar için fena bir seçim değil ama onun da sıkıntısı boynu bükük gariban gibi söylediği hissediliyor bariz şekilde. nerede dağlara kafa tutar gibi bu şarkıyı söyleyen barış manço nerede bu. ki nakaratta ses yetişmemiş bir ölçü eksik söylemiş. ha şarkının şahanesi sesini duyurmasa da kemençesi ile özlem yüksek.

    bülent ortaçgil... unutamadım için en büyük talihsizlik. sanki sensiz olmaz'ın recoveri gibi söylemesi. yakışmamış olmamış. şarkının en güzel yanı ise erkan oğur'un perdesiz gitarı. farkı hissediliyor.

    özlem tekin ise tam kendine göre bir şarkı bulmuş. çok da güzel olmuş. albüm hiti olmaya aday bir kara sevda çıkmış ortaya

    fuat güner'i sevmem etmem. kasıntı gelir ama yiğidi öldür hakkını yeme can bedenden çıkmayınca'nın düzenlemesi de fuatın yorumu da gayet tutarlı ve güzel olmuş. bu da bir diğer hit adayı.

    ogün sanlısoy ise ağlattı resmen. o piyano intro ve yorum... harika bir kol düğmeleri olmuş. tek sıkıntı ogün'ün nakarattaki bağırayım ama sesim yüksek çıkmasın diye kendini sıkarak ıkınma haykırışı gibi bir tona geçmesi. bunun dışında gayet güzel.

    feridun düzağaç da güzel bir düzenleme ile güzel bir yorum ile katkıda bulunmuş ne ola yar ola şarkısına. ama o kadar. fazlası yok, artısı yok.

    gür akad ise kendi yazdığı şarkıyla iştirak etmiş albüme çok da güzel olmuş. cem ağabey dışında albümde genel olarak cem karacaya bir haksızlık var zaten. albüm konseptinde bahadır akkuzu barış manço ve cem karaca anısı var ama cem karaca için ona başkasının yazdığı bir tek şarkı var...

    ve bu tarz albümlerin vazgeçilmezi koro parça olarak gülpembe seçilmiş. eğerki şu olsaydı sonuç daha güzel olurdu:
    koro - bülent ortaçgil=mükemmel

    ve sonunda bir enstrumental parça ile göğe selamlarını tamamlamışlar. hüzünlü melankolik ve duyguyu yaşatıyor.

    albüm genel olarak barış manço ve o şarkılara hayat verenlerden birisi olan bahadır akkuzu'ya atfedilmiş gibi. dinlerken cem karaca yok albümde. sanki yeni bir barış manço albümü gibi olmuş. bu en büyük handikap albüm için. zira lansmanda cem karaca'ya da atfetmişlerdi. ama ne olursa olsun bülent ortaçgil dışında diğer anısına albümler gibi vasat ve popüler tercihler yerine daha çok çalışılmış sanatçılar belirlenirken. iyi veya kötü beğenilir veya beğenilmez ama saygı duyulacak ve güzel bir çalışma. hatırlanması unutulmaması gereken değerleri yeniden bize ulaştırdıkları için hepsinin ellerine kollarına sağlık.

    editonot: yahu ben buraya sadece hayko ile alakalı yazmayagelmiştim. neyin gazına geldim bilemedim.
  • pek olmamış albüm. hiçbir barış manço şarkısının onun gibi söylenemeyeceğini bir kere daha gösteriyor. hele teoman'ın dönence'nin başındaki hali çok komik. en iyi düzenleme ve yorum özlem tekin'in kesinlikle, daha önce bir okan bayülgen programında halhal'ı söylemişti, orda da harikaydı, bu albümde de bir halhal patlatabilirdi. ondan sonra feridun düzağaç'ın yorumu iyi, şarkı kendi tarzına da uymuş. müzik olarak düzenlemeler fazla değişik değil, fazla dokunmamışlar şarkılara, sadece fuat güner'in söylediği can bedenden çıkmayınca'nın düzenlemesi oldukça farklı ama pek yakışmamış bence. anlıyorsun değil mi ile ne köy olur benden ne de kasaba'nın hayko cepkin'in eline düşmesi yazık olmuş. albümde başka şarkılara da yer verilse benim gibi koyu barış manço hayranları daha memnun olabilirdi ama barış manço şarkısı bitmez tabi, hangi birini koyacaksın. yine de kalpler beraber, yine yol göründü gurbete ya da nispeten daha az bilinen, çalınan adem oğlu kızgın fırın, havva kızı mercimek olsa albümde güzel olurdu.
  • sololarla şenlendirilmiş bi albüm. o açıdan hastası oldum. düzenlemeler çogzel yani. hiçbir şarkı için burada niye böyle çaldınız lan demedim. diyemem zaten. ne haddime! ama şarkıcıların yorumlarını genel olarak beğenmedim. mesela teoman'dan nefret ederdim. şu albümdeki güzelim dönence'ye yaptığı ayıptan sonra iyice tiksindim. bi tek hayko cepkin güzel kotarmış. he bi de erkan oğur'a unutamadım çaldırmak kimin fikriyse, alnından öpmek istiyorum. nasıl güzel bi fikir olmuş lan o! keşke kendisi uzun uzun çalsaymış da, bülent ortaçgil daha az söyleseymiş jfksdf.

    sırf bu güzel müzikler için, o sololar için hoşlaşmadığım vokallere rağmen dinlerim ben bu albümü uzun süre.
  • emre aydının yorumladığı şarkıyı açmadım bile. diğer hepsini teker teker dinledim. bence yorumlamalar, seçimler cuk diye oturmuş ama bir iki diyeceğim var.

    1. o emre aydın nedir yahu? emre aydın kim? ne yani olayı ne de onu oraya sokuşturuyorsunuz.

    2. mix ve masteringde büyük problemler var. ama o büyük ihtimal kayıtlardan kaynaklanıyor.kayıtlar kötü yapıldıysa mix de masteringde çöp olur. belli ki adam gibi davul kaydı yapamamışlar. ben olsam iyi sonuç alamayınca yazardım davulları güzel bir vsti ile hiç olmazsa güzel bi davul soundum olur ve albümü taşırdı ki, mixde ve masteringde rahat ettirirdi.

    3. yukardakine dayanarak söylüyorum bu albüme bu kadar az emek harcanması üzdü beni. gerçekten sound rahatsız edici.

    4. yine de fuat güner ve bülent ortaçgil & erkan oğur farkı hemen seziliyor. gayet şık olmuş şarkıları. onlarda ki sound da diğerlerine nazaran daha katlanılabilir.

    5. yine de her şeyi geçiyorum sırf böyle güzel bi tribute albüm çıktığı için çok sevindim duygulandım. güzel olmuş (emre aydın hariç)

    6. davullar olmamış. açın bir ham meyvayı kopardılar dalından dinleyin de teee o zaman bile sound nasıl oluyormuş görün. olay creative olmaya bakıyor gençler. (eheh taktım davullara)

    ham meyvayı kopardılar dalından:
    http://www.youtube.com/watch?v=d3mkfg-qfgo