şükela:  tümü | bugün
  • soyadi da dilbilgisi kurallarina aykiri bir abidir... (bkz: dahi anlamindaki de ayri yazilir)
  • bir gün kendisiyle karşılaşırsam, kalbimi yerinden söküp yalvaracağım, "al, dayanamadım, ben çıkardım yerinden, yeter artık, sen elini daha fazla kana bulama".
  • kendisinin okyanustaki sesler - özlem isimli albümünün açışındaki taksimini dinlemeye başlayarak açtım bu başlığı. lise yıllığı yazarkenki duygusallığıma bürünmek istiyorum üzerinden seneler geçmiş olmasına rağmen. en sona bırakılmış yakın arkadaşa yazar gibi, "ne yazsam yetmez ama" psikolojisiyle yazmaya çalışacağım.
    göksel baktagir, meltem'in, özlem'in, hayal gibi'nin, nostalji'nin yaratıcısıdır. ne mi bunlar? bu bahsedilenler bundan sonraki dönemin başucu saz eserleri, saz semaileri olacak bundan eminim. tamam kabul ediyorum biraz arabesk duyguların içinden geliyor bu besteler ama sezen aksu'nun türk popunda yaptığı gibi, o arabesk duyguları damıtıp, özündeki bizi, klasik icraya katmayı başarıyor, bir bakıma kamufle ediyor, iyi de yapıyor.
    artık klişe oldu kendisini "çağın tanburi cemil'i" ilan etmek, yapmayacağım. çok fazla ortak özellikleri olduğu doğru ama sadece bir tanburi cemil'i dinledikten sonra, necdet yaşar'ı tanıdıktan sonra bu işe soyunmak bile kendisinin cemil'e göre avantajları. aynı onun gibi sazındaki üst düzey hakimiyeti ve ifade etmesi biraz zor olan bestekârlık kabiliyeti onları benzer kılıyor.
    kendisinin eserlerine baktığımızda ise bazıları artık reklam müziği olacak kadar popülerleşmiş. bazıları "ders çalışırken rahatsız etmeyecek müzik" kategorisine konulup öğrenciler tarafından benimsenmiş. kanun deyince "bir göksel baktagir var, çok harika" diye sağda solda gezen eş, dost, ahbaptan duyulagelmiştir.
    kendisine ve bestelerine dair detaylı bilgiyi, "kısa zamanda" , elde edebilmek için önem sırasına döre dinlenmesi gereken eselerin başlıcaları ise kanımca şöyle sıralanabilir:

    meltem - kürdilihicâzkâr saz semaisi
    özlem - hicaz saz semaisi
    garip - hicaz saz semaisi
    masum aşk - kürdilihicâzkâr saz semaisi
    yalnız sen - sultaniyegâh saz eseri
    nostalji - muhayyer kürdi saz semaisi

    hala ayakta kaldıysanız son darbeyi indirecek eser kesinlikle :

    pınar - hüzzam saz semaisi
  • ezginin gunlugunun bircok sarkisina da farkli bir lezzet katmis, besteci, kanun ustadi.
  • tüm dünyada ve ülkemizde büyük yankılar uyandıran passion of christ filminin soundtrackinde bu abimizin eseri olan 'azeri' adlı beste yer almaktadır. isa'nın çarmıha gerilişi sırasında fondaki müzik bu eserdir ve göksel baktagir yurdal tokcan ile birlikte icra etmiştir.gelgelim türk medyasından bir allahın kulu da çıkıp bu olayı yazmamıştır.
  • az evvel cemal reşit rey'de yurdal tokcan ile beraber organize ettiği 'dost mızraplar' isimli konserinden yeni gelmiş, dinlerken kendimce tanımlar yapmış bulunmaktayım. arayı açmadan yamalıyım bunu:

    1.bence göksel baktagir'in garip ve göçmen kuşlar besteleri, bir de bunlar gibi bir kaçtanesi 50-100 sene sonra gelmiş geçmiş en şahane besteler sınıfına girecek. biz nasıl şu an, gülnihal'i, tuti-i mucize guyem'i, türk musikisinin birer başucu eseri olarak algılıyor isek, göksel baktagir ve eserleri de çok latif bir yer edinecek musikide. şimdiden edindi gerçi.

    2.üretiyor adam, yeni sesler, yeni tatlar yakalıyor. bi sirto besteliyor, ne taklit, ne de musiki geleneğinden uzak. harf devrimi belge ulaşılabilirliği açısında sosyal bilimleri sekteye uğrattı ama notaların kodlaması değişmediği için böyle bir sekte müzikte yaşanmadı. sadece türk musikisi bir süreliğine popüler olmaktan alıkonuldu. ama bu akşam konser salonu tıka basa dolu idi. çok şükür ki, yaşlı-genç, asri-anti asri (nasıl oluyorsa artık) orada zevkten dört köşe dinledik.

    3.yunanistan'daki emsal tınılar üzerine bir konsept ile başladılar alan araştırmalarını. daha da yaygınlaşması, türk müziğinin, yeni olanının tanınması için çok güzel bir taktik. bu açıdan da tebrik ediyorum kendisini. bize ait olanı, yerli olanı dangalakça, aşşağılık kompleksine gark olmadan ötekine sunma şekli takdir edilesi.

    4. ud ve kanun gibi birbirini iten, birbirini örtmeyen iki enstürmanı sahnede çok güzel konuşturdu. cesur davrandı. bu aksam sahnede 5 ud, 5 kanun vardı ve tek kelime ile mükemmeldi.

    5. bu kadar övgü yeter. biraz da yerelim. ama gene toplam kalite adına olsun bu yergi. tanıdık, eş dost diye olur olmaz kişilere sahne vermemeli. dam üstünde saksağan oluyor. tek elle saniyede 5 tele dokunabilen muzisyenlerin yanında çatal sesler hakikaten kiş duruyor.

    6. son olarak: adının geçtiği bir konsere bakmadan da girerim vallahi.

    bitti.
  • evren capinda muzisyen, turkiye bir yana dunya icin bile bir beden buyuk. bir de herhangibir eserinin ismi neyse gercekten notalarla size bunu hissettirir. "kartanem"deki zerafete sasirarak "bos kumsal"lari gecip"sila"ya donerken "meltem" yuzunuze vurur ve ardinda deniz kokusunu birakir.
  • 1966 yilinda kirklareli'nde dogdu.müzige sekiz yasinda babasi muzaffer baktagir'in gözetiminde basladi.1983 yilinda girdigi i.t.ü.
    türk musikisi devlet konservatuari'ndan1988'de mezun oldu.bu okulda bir yil sonra lisansüstü egitime basladi.

    ayni yil, tanburi necdet yasar'in genel sanat yönetmenligindeki kültür bakanligi istanbul devlet türk müzigi toplulugu'nda kanun sanatçisi olarak çalismaya basladi.bu tarihlerde dahil oldugu "necdet yasar ensembe" ve birçok baska grup ile ingiltere, fransa,danimarka,belçika,hollanda,almanya , kanada,abd'nin çesitli eyaletleri,malezya,arjantin,ispanya,italya,isviçre ve
    türkmenistan'da konserler verdi.

    beste çalismalarina konservatuar ögrenciligi yillarinda baslayan göksel baktagir'in, otuzbesi sözlü ve yüzbesi enstürümantal olmak üzere 140 civarinda beste çalismasi bulunmaktadir.eserlerinin birçogu trt repertuarina alinmis,"sazim" adli zavil saz semaisi,
    1990 yilinda trt tarafindan düzenlenen bir yarismada ödül kazanmistir."tek kelime" adli muhayyerkürdi sarkisi,milliyet gazetesinin düzenlemis oldugu 1997 yilinin en sevilen 10 sarkisi arasina seçildi. 2000 yilinda,"dogu rüzgari" adli albümü türkiye
    yazarlar birligi tarafindan ödüllendirildi.baktagir,1984 yilindan beri,kanun icrasinda diger tekniklerin yanisira özellikle "sol el" için gelistirdigi kendine özgü bir teknik üzerine çalismalarini sürdürmektedir.kanun sazi üzerinde,geleneksel icra biçimlerinde günümüzün en önde gelen icracilarindan biri olarak kabul edilen santçi,temelde bir türk musikisi enstürümani olan
    sazinin bütün imkanlarini ve sinirlarini degerlendirerek,bakis açisini diger dünya müziklerine dogru genisletmistir.bu baglamda new age ve caz gibi türlerde de basarili örnekler sergilemis,bazi batili caz topluluklariyla konserler vermistir.
    susan kalifastau ile akbank caz festivali'nde(1994)konserler verdi,lawrence "butch" morris ile yine akbank caz festivali'nde(1995)konserler verdi.morris ile verdigi konser 1996'da cd olarak yayinlanmistir.1997'de burhan öçal'in daveti üzerine,kendisiyle ve arif erdebil (ney),yurdal tokcan (ud),selim güler'in(kemençe) de içinde bulundugu grupla
    bir konser vermistir.fransa'da gerçeklesen bu konserin kayitlari "orient secret" adinda bir albümle 1998'de yayinlamistir.mayis 2000'de merca dede ensemble ile "selimname-evrensele açilan kapinin aydinlik sesleri" adinda bi konser
    vermistir. 1998'den beri "istanbul sazendeleri" grubuyla türkiye içinde ve özellikle akademik kurumlarda konserler vermektedir.

    göksel baktagir'in bestelemis bulundugu saz eserlerini ihtiva eden "okyanustaki sesler", "kervansaray-3" , "günlük" ,"dogu rüzgari" , "okyanustaki sesler-2(cananim)"
    ,
    "okyanustaki sesler-3(hüzün)" adlarini tasiyancd ve kaset çalismalari bulunmaktadir.
    baktagir,cnn türk yapimi ,istiklal marsi belgeseli'nin müziklerini bestelemistir.
    sanatçi ayrica yayinlamak üzere bir kanun metodu üzerinde çalismaktadir.

    bugüne kadar cd ve kaset olarak yayinlanmis eserlerinin yer aldigi bir nota kitabini da "okyanustaki sesler"
    adiyla yayina hazirlamaktadir. istanbul devlet türk müzigi toplulugu'ndaki asli görevinin yaninda müzik çalismalarini istanbul fasil toplulugu ve istanbultasavvuf musikisi (dergah) toplulugu'nda da sürdüren baktagir, fas'ta "uluslararasi rabat festivali" ve
    saraybosna'da "bas çarsi festivali"ne katilmasini yanisira 7 cd ve kaset çalismasi gerçeklestirmistir.
    geçen yillar içinde mimar sinan üniversitesi devlet konservatuari'nda ögretim görevlisi olarak hizmet vermistir.su anda haliç üniverstesi'nde ögretim görevlisidir. santçi,füsun baktagir ile evli ve bugra can adli bir çocuk babasidir.
  • dalgalar'dan müteşekkil sonsuz bir derya.
    inden deniz geçen şeylerde ne hikmet var.
  • kızı için bestelediği kar tanem adlı eseri müthiştir. işbu şarkı, hayal gibi 3 albümünde yer almaktadır.