şükela:  tümü | bugün
  • allahım beni öldür şarkısı. farid farjad feryadı. ağlama ulan keman hayatımı sktin.
  • komşuların eve gelip "o devamlı çaldığınız şarkı nedir?" diye sormasına sebep olan bir şarkı imiş. anlaşılan, dünya müzik ile değişecek. "sesini kapayın lan şunun" komşuları farid farjad gibi sanatçılar sayesinde evrilecek..
  • çok dokunuyor çok...gözyaşı insanın içine aksa bu kadar acıtır ancak
  • hüzündür evet, katıksız değildir ama... hani; acıyı göğsünü gere gere yaşamak gibi, hani yara izlerini madalya gibi göğsünde taşımak, onlardan utanmamak gibi bir şeyi anlatıyor bana duyduğum sesler. hüzündür evet, ama sonunda huzura ve dinginliğe erdiren bir hüzün.
  • anroozha 4 albümünden 5.31'lik parçalanmış her şeyin müziği.

    yönetmen olsam, farid farjad'a ''bize bi final müziği yap be üstad'' desem, bana bu şarkıyı getirse asla koymam filme. sinema salonlarına zeval gelsin istemem. millet keman aşkı için ayaklansın ortalığı yıksın istemem. dünyanın en boktan filminin final müziği yap oskar alır o film. kemana ilk dokunuşundan sonuna kadar, dinleyene kendi filmini çektiriyor. fotoğraflar beliriyor. bitmiş aşklar, ölümler, zulümler, çaresizlik, hayaller. afrikada açlıktan ölen insanları ruh gibi dışarıdan izletiyor. patlayan bombanın etkisiyle havaya uçuşan kanlı organları yakalayan fotoğrafçının flaşı çakıyor. askeri darbenin düğümlediği boğazların içine sokup sokup çıkarıyor.

    iran topraklarından, iki tane ruhani varlık tutup havalandırıyor omuzlarımdan. ''birlikte bir tarih turuna çıkıcaz'' diyor kalın sesli olan ruhani. ince sesli olan üzgün. belli ki hep üzülmüş. hiç gülmemiş. bir de ara sıra bu ikisine eşlik eden bir ortadirek var. hayata karşı tepkisiz. hep aynı notaları vuruyor. başlıyoruz dünyayı gezmeye. hayatın bütün ayrıntılarını, sevinci, hüznü, ölümü her şeyi yukarıdan görmek mümkün. ama müdahele etmek imkansız.

    kalın sesli olan hep ''keşke''yle başlayan cümleler kuruyor. katı görüntüsünün ardında yapamayışla gelen bir pişmanlık var. ince sesli olan gördüklerinden, yaşadıklarından hep üzgün. hep darbelere maruz kalmış. bir şey yapamamanın üzüntüsünü yaşamış hep. çaresizliği bağırıyor pürüzsüz ama yorgun suratı. ortadirek tepkilerini yitirmiş. hep aynı tonda konuşuyor, ne isyankar ne memnun.

    üçü de yaşlı. daha çok şey göstermek istiyorlar ama yorgun düşüyorlar sanki. daha fazla anlatamıyorlar. ses etmiyorum. yaşlı ve yorgun kasları daha fazla dayanmıyor. beni aldıkları yere usulca bırakıp gidiyorlar. ince ve kalın ses kemanın, ortadirek piyanonun içinde sessizce uyuyorlar şimdi. ne zaman istersem uyandırılmaya hazır bir şekilde.
  • mazoşistler için yapılmıştır. dinleyin ağlayın sonra gidin taghtam deh'i dinleyin yine ağlayın o da yetmedi pari kojaie var.
  • daha ilk notayı duyduğum anda sarsılıyorum. bir an için hep aynı vuruşu duyacakmışım gibi
    hissediyorum, tellerinden gözyaşı akan bir kemanın varlığından habersiz. o ince sesle bir yolculuğa çıkıyorum içimde, bütün hücrelerimi gezip, talan ediyor sanki. en son kalbime uğradığında en az o ses kadar acı bir şeyler hissediyorum. o an dünyada kimse acı çekmiyor, kimse üzülmüyor, isyan yok bu odanın dışında… hepsi içimde, benim yüreğimde. bir bıçak, korkuyla ağırlaşmış yüreğime defalarca saplanıyor. artık dayanamayacağımı anladığım anda nihayete eriyor her şey. ölüm gibi bitiyor.

    kendimi geldiğim anda şöyle bir bakıyorum halime. buradayım hala, oturduğum yerde. bedenim tek parça belki, ruhum paramparça…

    o kadar paylaşılmaz, dayanılmaz bir acı ki bu kimse bilmesin istiyorum bu şarkıyı. benim ağıtım olsun. ne zaman bu şarkının hakkını verecek biriyle karşılaşıyorum o zaman ‘ al sende dinle' diyorum. ruhlar azapta gerek...
  • tek bir intihar süsü içindi,
    yalpalanan akşamlara.

    ne demeksin gol e pamchal, anlamın nedir, muhteviyatın hangi zehir yüklü acılardan?
    git başımdan.
  • birinin gelmeyeceğini bile bile beklersin ve geleceğine zorla inanmak istersin ya işte o feryaddır.