şükela:  tümü | bugün
  • türk tiyatrosunun temel taşlarından biri..
    hacivat ve karagöz en büyük ve en ünlü örnei..
    deve derisinden bir deri gerilir arkasına mum konur ve gölge elde edilir. gerisi kuklalara kalmışş..

    ayrıca başrollerini şevket altug ve şener şen in oynadıı çok güzel bir türk filmiii
    hatta türk filmi gibi de deil çok güzel euh..
  • yavuz turgulun bir filmi.. bir arkadaslik destani.. sener sen ile sevket altug iki komedyendir. filmin bir yerinde sener sen, sevket altug dan ayrildigi icin onun yerine baskasi ile sahneye cikmaya baslar, ama cok da iyi anlasamazlar..

    sener sen: "eski arkadasimla boyle degildi, sirtim ona donukken bile ne yaptigini bilirdim"
    obur eleman: "niye ayrildiniz o zaman?"

    film ikilinin hayatina giren yabanci bir kizin (kiz rustu galiba) onlarin hayatlarini degistirmesini konu aliyor..
  • filmin en anlamlı detayı yandan oturaklı motorsiklettir. zira iki arkadaşın birlikteliğini anlatan hoş bir simgedir bu. hep birbirlerini taşırlar. şevket altuğ, şener şen'in co-pilotudur adeta. birlikteyken vardırlar. ayrılarken bıyıkları kesilmiş kedi gibi yollarını, yönlerini, önlerini göremezler.
  • karagöz'ü anlarım (kara gözleri olan şahsı ifade eden kelam) da bu hacı vat ne hadise yaw? nece veya nemçe? hacca gitmiş vatos balığının bi başka versiyonu mu ne?

    her neyse, gölge oyunu tarihimizden bu güne gelmiş gösterilerin en yaş skalası geniş olan türüdür. yediden yetmişe herkeşler seyreder, ağlar gülerler bu oyun karşısında. çeşitli karakterler vardır bu gösteri sanatının literatüre kattığı. kulağa en hoş gelen karakter ismi ise beberuhi. bebekleri sevebilecek, veya bebeklerin sevebileceği insanları hatırlatır bu isim. hoştur.

    fakat bizzat canlı bir şekilde gölge oyunu seyredememiş olmak acayip bir boşluktur. "nerde o eski günler" sıralamasını yadetmek ne gibi kâr getirir insana? bilemiycem..
  • (bkz: golge dovusu)
  • ankarali bir rock grubu sakaryadaki barlarda sahne alirlar solist baya iyi digerleride vasatin ustune cikabiliyor yabanci sarki repertuarlarini gelistirmeleri lazim bence
    birde cem karacada cok fazla israr ediyorlar
  • 1990lı yılların başından itibaren yükselişe geçen yavuz turgul filmlerinden biridir. ışık kullanımı türk sinemasının standartlarının çok üstündedir. türk sinemasının "karanlık, küflü arka sokaklar" saplantısına düşmüş gibi gözükse de travesti, esrarkeş, kart orospular ucuzluğuna düşmemiştir. kaybeden insanları olağanüstü bir masalsı anlatımıyla adeta süslemiştir. özellikle şevket altuğun oyunculuğu muhteşemdir. "var mıydı, yok muydu?...kim bilir?..." sorusu film boyunca hararetini koruyor. belli belirsiz fotoğraf arkası yazısı, hayal kahramanı gibi duran silik insanlar tek kelimeyle büyüleyici...
  • müzikleri de filmle uyun içindedir, kim bilire benzer hafiften.
  • geçtiğimiz günlerde trt2'de rastladığım daha önceden haberimin olmayışına şaştığım olağanüstü güzel bir türk filmi. şimdilerde sık sık işlenen gerçeklik temasını işliyor. pavyonda komedyen olarak çalışan iki arkadaşın yaşamına sağır dilsiz bir kız (ki bu kızı filmde bir rus oynuyor) giriyor ve olaylar gelişiyor. müzikleri de dikkat çekecek derecede güzel. fazla bilinmiyor olmasına üzüldüğüm film. senaryosu kadar oyunculuğu da kaliteli film.
  • filmdeki konuk oyunculardan birinin de mete tuncay olduğunu zannediyorum, yanılıyor muyum bilmiyorum..