şükela:  tümü | bugün
  • bir donemin unlu turk sanat muzigi yorumcusu.
  • 60'larda parlamis zamanin gozde sanat muzigi yorumcusu. kamuran akkor'un ablasi. arabeske kacan icralari da vardir, hatta onlar daha guzeldir sanki. guller ve dudaklar, tanrim beni bastan yarat, bu ne acayip dunya, ask firtinasi, boyle gelmis gibi sarkilar, onun sesinden dinlenir.
    yasiyor mu hala, nerelerdedir, bilinmez..
  • 1963'de ajda pekkan'in birinci, hulya kocyigit'in ikinci oldugu ses sinema guzeli yarismasina katilip ufak ufak show dunyasina atilan gonul akkor turk sanat muzigi dalinda sohret yapmistir. pop muzik plaklariyla da ses getiren gonul akkor 70'lerin ikinci yarisindan sonra agirlikli olarak arabesk ture yonelmistir. uzun yillar beraber oldugu ali avaz sanatci icin "gonul plak" sirketini kurmustur. gonul akkor'un en son calismasi 90'larda sezen aksu'nun destegi ile cikardigi "donus" adli album olmustur. 2002 senesinde ciddi bir beyin ameliyati gecirdi. mecidiyeköy'de kızıyla beraber yaşıyor.
  • babalarimizin ciplak resimleri icin o zamanlar google da arama yaptigi sanatci
  • www.birzamanlar.net arsivinden eski kirkbesliklerden bir kacinin dinlenebilecegi, gelmis gecmis en iyi seslerdendir. deniz seki'nin coverladigi boyle gelmis boyle gecer adli sarkiyi ilk kez, zuhal olcay'dan dinledigimiz 'guller ve dudaklar' adli sarkiyi da eskiden cok güzel yorumlamis sarkicidir ayni zamanda.1942 istanbul doğumlu. ankara radyosu'nda stajyer olarak müzik yaşamına başlayan sanatçı, kendisine sunulan şansı iyi kullanarak, uzun sayılmayacak bir süre zarfında memleketin en popüler isimlerinden biri haline gelmiştir. arka arkaya yaptığı plaklar ile büyük bir başarı elde eden gönül akkor; bu başarısını, sahne çalışmalarına da aktarmış ve ülkenin en aranan "assolist" lerinden biri haline gelmiştir. asıl olarak türk müziği şarkıcısı olarak bilinmesine ve daha çok bu alanda ünlenmiş olmasına rağmen, türk popu'nda da söz sahibi olmuş ve bu alanda yaptığı plaklar ile de büyük bir başarı elde etmiştir. türk popu'nun en önemli söz yazarları olan sezen cumhur önal ve fecri ebcioğlu ile birlikte çalışmış olan gönül akkor'un bu tür plakları arasında, sahibinin sesi tarafından yayımlanmış "sana ben kulum / böyle gelmiş böyle" adlı 45'liği büyük satış rakamlarına ulaşmış ve sanatçının, 60 sonları ile 70 başları arasında epeyce pop 45'lik yapmasına sebep olmuştur. 70'lerin hemen başında, bora ayanoğlu'nun "güller ve dudaklar" adlı şarkısını plak yapmış ve saner tarafından yayımlanan bu plak da büyük bir hit haline gelmiştir. türk popu'nun bir başka önemli ismi kamuran akkor'un ablası olan gönül akkor, 90'lı yıllarda da sezen aksu'nun önerdiği bir projeyi kabul etmiş ve dönüs adlı albüm ile yeniden herkesin gönlünde taht kurmuştur.
  • her canına yandığımın istanbullusu gibi çoook acelemin olduğu bigün, arabadan hızla inerken.. inemediydim. felç hali, vecd hali.. nası bişey bi istanbullu şoförün sol bacağını arabaya geri alır.. öööle bırakır..?..?
    bi şarkı nasıl böyle söylenebiliyor ki?

    ne olur akşamları gelsen
    otursan yanıbaşıma
    dinlesen hiç bitmeyen maceramı
    ağladığımı yalnız sen görsen
    sen dokunsan gözyaşlarıma dudaklarınla
    herşey geçer üzülme desen
    sonra sevgiyle bakıp yüzüme
    yorgunsun hadi yat desen
    ne olur biraz unutsan kendini
    biraz sevsen

    eski, ne kadar ünlü türk müziği sanatçısı varsa, hepsine çalmış bi usta kemani anlattıydı. bu gönül akkora sazlar çalarken, hep dalarlarmış. "öyle sesler çıkarır ki, biz, 'bu sesi nası buldu şimdi?' diye düşünürken işimizi yapamazdık" dediydi.

    dinlemeye emek verdiğim bi gün de "içimde bin türlü keder" şarkısını dinlerken farkettim, onun sesi sazlarla dans ediyordu. "sazla dans eden ses"i merak edenler "senden gelir, sana gider" mısrasında "sana"nın son "a"sını dinlesinler. "hakketten" desinler keşfetmenin mutluluğunu yaşasınlar.
  • gecenin bu vaktine eşlik eden, hakkinda yedi tane entry girildiğini görünce şaşırdığım, buğulu sesli kadın. her zaman dinlememekte fayda var tabii.
  • sesi güzel kadın. söylemesi için de güzel şarkılar da seçilmiş, ala. hatta, müzikler de pek hoş.

    lakin, neden bilemem, söylediği kelimeler sanki zorla çıkıyor ağzından, kulağım mı alışmadı ne oldu diye çabaladım ettim, ne fena geldi ne zor geldi. şarkılar güzel diye gideri gene var da, yorum nanay.
  • az önce denk geldim o güzel sesine. neşeli günlerin hüzünlü bi sahnesi vardı, orda kızlardan birisi* münir özkulla kavga edip tokadı yiyince odalarında bi şarkıya başlamıştı -hatta o sahne de şurda- işte o şarkıyı en güzel bu kadın söylemiş, neden saçların beyazlamış arkadaş ve nicelerini de