şükela:  tümü | bugün
  • bu sene venedik film festivali'nin en begenilenlerinden olmus, david strathairn'e en iyi erkek oyuncu odulu kazandirmis filmdir.
  • quiz show tarzi bir thriller bekleyerek gidecekleri hayal kirikligina ugratacak bir film. cbs ekibinin oynadiklari disindaki butun sahneler eski goruntulerden montajlanmis. bu film amerikan yakin tarihinden ilginc bir olayin olabildigince belgesellestirilerek anlatimi aslinda.

    benim merak ettigim su: george clooney neden boyle bir film cekmek istemis?
  • cok basarili oyunculuklar, cok guzel planlar, gayet basarili bir sinematografi..
    siyah beyaz'in buyusu, 50'li yillar tarzi enfes caz ve film boyunca ellerden dusmeyen sigara esliginde hic kopmadan ilerleyen, atmosferi cok saglam bir george clooney filmi..
  • 63rd golden globe awardsda en iyi drama filmi kategorisinde aday olan film, henüz izlemek kısmet olmadı ama çok iyi bir film olduğuna dair duyumlar aldım.
  • george clooney boyle bir film cekmek istemis cunku:
    1. murrow gibi kendi babasi da gazeteci imis ve clooney o ortamda buyumus.
    2. 1965-1975 arasinda cekilen filmlerin sinemanin altin cagi olarak yorumluyorken estetik olarak da kendini yakin buluyormus.
    3. politik gorusleri cercevesinde (amerikan liberalismi) murrow'un mccarthy doneminde yazdiklarinin ve filmde de yer alan konusma metinlerinin su anki konjukturu bire bir uydugunu soyluyor. referansimizi da ekleyelim:

    "i began by saying that our history will be what we make of it. if we go on as we are, then history will take its revenge, and retribution will not limp in catching up with us. just once in a while, let us exalt the importance of ideas and information... because if they are right, and this instrument is good for nothing but to entertain, amuse and insulate, then the tube is flickering now and we will soon see that the whole struggle is lost. otherwise, it is merely wires and lights in a box... good night, and good luck." edward r. murrow
  • oldukca iyi bir film. muhtemelen arsiv goruntulerine uyum saglamak amaciyla siyah-beyaz cekilmis, daha bir kara film olmus.

    "havalar nasil olursa olsun, sizin havaniz guzel olsun" seklinde turkce'ye cevrilmesinden korkuyorum yalniz*.
    (filmi izlemis olanlar icin geldi bu espri, simdi de istanbul eyup'ten bize faks gonderen rifat icin bir harf oyunlu cin espriyle programimiza devam ediyoruz)
  • ünlü gazeteci edward r. murrow'un joseph mccarthyle olan savaşını konu alan film. biraz politika biraz da 50'lerin amerikasını sevenler için birebir bir film olmuş, özellikle david strathairn süper bir oyunculuk sergilemiş (bu sene en iyi erkek oyuncu kategorisi çok çekişmeli geçicek belliki), filmin müzikleri harika olmuş (tabi jazz seviyorsanız), bazı kesimlere sıkıcı gelebilir bu film uyarmadı demeyin ama benim tavsiyem mutlaka izleyin.8/10 hazır yeri gelmişken filmle ilgili birkaç trivia veriyim;

    *film boyunca şarkıları çalan grup george clooneynin teyzesi rosemary clooneynin grubudur, ve çalan şarkıları bizzat kendisi aranje etmiştir.

    *mccarthynin göründüğü sahnelerde tamamen arşiv görüntüleri kullanılmıştır, daha sonra bu görüntüler filmi test eden seyircilere izletildiği zaman seyirciler, mccartynin kendisi olduğunu farketmeyip mccartyi oynayan aktörün rolünü fazla abartarak oynadığını iddia etmişlerdir.

    *john l. mcclellan, mccarthyyi sorguladığı sırada ekranda kamera sağa döndüğü zaman robert kennedyin küçüklük hali görülebilir.

    * filmin ismi, murrow'un programı kapatış cümlesinden gelmektedir.

    good night and good luck
  • siyah beyaz'in robert downey jr'a ne kadar yakistigini gosteren bir film.
  • cok basarili bir film. o donemden alinan gercek televizyon goruntuleri ve muzikal yapitlar da canlandirmada cok basarili kullanilmis. o doneme dogrudan bir gecis saglanmis. elbette tarihsel bilgisi olanlar acisindan cok daha cekici bir hale geliyor cunku o donemde yasananlari 1. elden tum ciplakligiyla ortaya koyuyor.

    sinematografi acisindan da cok basarili diyebilirim. oyunculuklar gercekten cok yerinde ve casting konusunda takdirimi kazandi.

    filmde ust uste gelen konusmalar bazen seyirciyi takip acisindan zorlayici bir faktor olabiliyor. ancak acikcasi acil servis birimleri gibi haber odalari da bir duzenli kaos yapisina sahiptir. bu notkada surekli birbirinden ayrik konusmalar dogalligi bozabilirdi ve her ne kadar zorlayici bir faktor olduysa da dogallik acisindan dogrusu buydu.

    david strathairn acisindan soylenebilecek cok sey yok. karizmatik bir sigara icicisi olmasinin yaninda oyunculuk acisindan da karakterin hakkini veriyor. yasadigi tum soklar ve baskilar altinda verdigi tepkiler hicbir yapaylik hissi dogurmadi. ayrica goruntu acisindan stres ve baskinin hissettirilmesi konusunda basarili detaylar da mevcuttu.

    --- spoiler ---

    belirli noktalarda sidney lumet klasigi network benzeri bazi temalar da islendi ve zaten cok sevdigim bir film olan network'le bu bazi paralel donusler beni gercekten memnun etti. televizyonun temel amacinin ne oldugu, televizyonun etkisi ve insanlarin televizyondan bi sey ogrenip ogrenemeyecegi tartismalari o doneme ciddi anlamda etkisini vuran konulardi ve burada da oksuz birakilmadi.

    --- spoiler ---
  • mccarthy döneminin korku ortamını yayıncıların gözünden çok güzel yansıtmasının yanı sıra, gazetecilik etiği ile ilgili ders olabilecek bir film. televizyon denen aygıtın aklı başında bir amaçla da kullanılabileceğini, (gerçek) gazeteciliğin ince zeka ve çelik gibi sinirler isteyen bir iş olduğunu, çok güzel bir yönetmenlik ve müzik eşliğinde gösteriyor.
    isterim ki george clooney hep böyle filmler çeksin. ayrıca elliler ve pantolon askısı fetişi olanlar için görsel bir şölen..