• 2002 dünya kupasi'nda kore'yi eledikten sonra bbc muhabirinin taksim meydani'ndan canli yayini esnasinda arkada calan parca ve misket yapan halkim.

    - jonathan hedehodo, bbc news, istanbul.
    - gördön möö, gördön möö.. (25- 30 sn. boyunca)

    *
    gece gündüz gezerdin
    kimseyi dinlemezdin
    hergün baska bir güzelle geziyordun gördün mü? (x2)

    (chorus)
    genclik gitmis gördün mü
    pilin bitmis gördün mü
    rengin solmus gördün mü
    belin dönmüs gördün mü
    paralari basmayi gördün mü (x2)

    havan sifira inmis
    benzin sararmis solmus
    hani dünya güzeliydin
    aynaya bak gördün mü

    [chorus]

    nerde kaldi servetin
    nerde kaldi hürmetin
    nerde kaldi söhretin
    dönde bir bak gördün mü (x2)

    [chorus]
  • hulusi gökmeşe eseri.

    kimi dertten çekmiş kimi gönülden
    herkes dermanını arıyor gördün mü
    bahar yaz ayları geçti tez elden
    mevsimler kışa varıyor gördün mü

    gördüm viran bağda bülbül ötmüyor
    marazlı koyunu kimse gütmüyor
    kader zararına takas etmiyor
    bir dert alıp beşi veriyor gördün mü

    bağrımda yandı kimseye seslenmedim
    aşk öldürsün beni ben uslanmadım
    kısmet yağmur oldu ben ıslanmadım
    talih ellere yarıyor gördün mü

    susunca dünyayı duyamadım
    gönlüm yettiğince doyamadım
    benim koklamaya kıyamadığım
    elin bağında çürüyor gördün mü
  • galibiyetlerden sonra stadlarda çalınılagelen parça.
  • paylasmak istegi belirten cümledir.
    an gelir bu cumleyi soylemek istedigin insan senden cok uzaklardadir, icinde patlar.
  • kaan boşnak'ın ilk iki dörtlüğünü seslendirdiği, söz ve müziğin hulusi gökmeşe'ye ait türkü.

    "kimi dertten çekmiş kimi gönülden
    herkes dermanını arıyor gördün mü
    bahar yaz ayları geçti tez elden
    mevsimler kışa varıyor gördün mü

    gördüm viran bağda bülbül ötmüyor
    marazlı koyunu kimse gütmüyor
    kader zararına takas etmiyor
    bir dert alıp beşi veriyor gördün mü

    bağrımda yandı kimseye seslenmedim
    aşk öldürsün beni ben uslanmadım
    kısmet yağmur oldu ben ıslanmadım
    talih ellere yarıyor gördün mü

    susunca dünyayı duyamadım
    gönlüm yettiğince doyamadım
    benim koklamaya kıyamadığım
    elin bağında çürüyor gördün mü"

    hulisi gökmeşe'den dinlemek için
    kaan boşnak'tan dinlemek için
  • sanat dünyasındaki yozlaşmanın bir başka örneği olan şarkı.söyleyene değil söylettirene bakmak gerek tabii!
  • "gördün mü? biz halt ettik. bu karıyı inha etmek yoktu. yahu burası malatya sineması mı? bu hep böyle mi gezecek?" kemal tahir - karılar koğuşu

    "sen lüzumsuz yere eplemeli'ye sövüyorsun*. bu huyundan bir kere vazgeçersin. sonra iyi muamele et ki her hafta gelsinler. bir de, efendim, artık karı bey'i sıkıştır. evlenmek zamanıdır. gördün ya, fabrikada karı bolluğu yokmuş." kemal tahir - karılar koğuşu
  • şu an yayınlanan bölümde muhteşem bir taraftar tezahüratı vardı,ancak o an bakamadım kim diye.. nasıl bulurum bilen varsa yeşillendirebilir mi?
  • sözleri oyun havasından tarzından ötürü gölge altında kalsa da, çok öz anlamlar içermektedir.

    --- spoiler ---

    genclik gitmis gördün mü
    pilin bitmis gördün mü
    rengin solmus gördün mü
    belin dönmüs gördün mü

    havan sifira inmis
    benzin sararmis solmus
    hani dünya güzeliydin
    aynaya bak gördün mü

    --- spoiler ---

    gençliğin, güzelliğin, enerjinin fani olduğunu, bir gün elbet sona ereceğini, şan şöhret sahibi bile olunsa da bunun sürekli olmayacağından bahsediyor. baki kalacak tek şey kişinin kendisidir, bedeni veya şöhreti değildir. kişi artık yaşamını yitirmiş bile olsa kişiliği yaşamaya devam eder (bunun için en büyük örnek (bkz: mustafa kemal atatürk)).

    kişinin güzelliği kazanılacağı gibi, kaybedilecektir de. lakin karakter, dünya görüşü, bilgi ve deneyim, cana yakınlık, yol göstericilik, ileri görüşlülük ve bunun gibi diğer parametreler hep bakidir ve baki kalacaktır. bu durum tanınmış insanlar için neredeyse tamamen doğru sayılabilirken, sizin veya benim gibi standart insanlar için kısmen doğrudur, zira bu kişi geriye kendinden hiçbir eser bırakmamışsa elbet bir gün unutulacaktır.

    fakat büyük isimler şahsen yanımızda olmasa bile kişilikleri ve şahsıyetleri her zaman geçerlidir ve her zaman yanımızda olacaklardır, yaşımız ne olursa olsun.

    kısacası, kişinin güzelliğine, enerjisine veya tipine bakmak sizi yanıltır. bir sivilce, iz, yara, kesik bütün güzelliği bitirirken, uzun boylu bir insanın bacağının kırılıp tekerlekli sandalyeye düşmesi durumunda herkesten kısa kalacağı gerçeği varken, yine aynı şekilde bir makas darbesiyle yok olan saçlar gibi faktörler varken, güzelliğin hiçbir önemi yoktur.

    tek önemi olan şey kişinin kendisi ve iç güzelliğidir.
hesabın var mı? giriş yap