şükela:  tümü | bugün
  • anime ustası hayao miyazaki'nin oğlu..

    ilk yönetmenlik denemesini gedo senki adlı earthsea (bkz: ursula k le guin) uyarlaması ile gerçekleştirecek.
  • gerek babası, gerekse studio ghibli fanları tarafından eleştirilere maruz kalmış kişi. bakınız, o da oturmuş ve gedo senki'yi yönetmesi ile ilgili bir "savunma" hazırlamış:

    "title: introductory remarks -- my father was against this

    my father, hayao miyazaki, was against me directing "ged war journal" [tr: my guess at a literal translation of the movie's title].

    this may sound abrupt. however, first, i would like to make this clear.

    also, to speak truthfully, to open a diary on the internet and come out in front of everybody was not necessarily my desire. if i had something that i wanted to tell [everyone] with my own voice, that would be, "i want you to watch the work i have completed." that is all.

    my desire as a director is to "have people watch 'ged war journal' with direct feeling and no idle thoughts," that is all.

    however, once the promotion for 'ged war journal' begins, for better or worse, the adjective "hayao miyazaki's son" will be applied to its director, myself. in response to that, the conclusion that producer toshio suzuki reached was, of course, to "respond with the product itself" but also "in order to compete with the product itself, we should acquaint people with goro miyazaki as an individual person, not 'hayao miyazaki's son.'"

    after mulling over all that i too agreed with that view. in short, i decided to try to experiment, even if the order is backwards, to have people watch the work 'ged war journal' without preconceptions by expressing what i was thinking as a director through this diary.

    i chose the internet as the method [to express my thoughts] because it is the medium that can connect with people most directly. of course, ideas such as accepting media interviews or press conferences, as has been done before, were also considered. however, i felt that in order to carry out the above-mentioned experiment, i would be able to express my ideas in a more frank manner by not working through the filter of the media.

    i will not brashly state here the reason why my father was against [me directing this film] as i stated in the beginning. i think i should reveal that as i describe the path which led me to work as a director and the daily production status.

    finally, there are two reasons why i took on the direction of 'ged war journal.' that i felt attraction toward the story of 'ged war journal' is the first. the second is that i noticed something in me, that it was difficult to brush away the feelings i had toward animation that i had pretended not to notice until now, for reasons including the relationship with my father.

    i don't want to talk specifically about the content of the movie before it is released, but the theme that i wish to express through the movie come out clearly:

    "what is it to live honestly these days?"

    that is the way of life that i wish i could be like, and it is also the theme of this diary."

    http://www.kaijushakedown.com/…i_proj.html#comments
  • anime ve manga dünyası adına ilah bir babanın oğlu. ursula k. leguin'in şaheseri yerdeniz öyküleri'nin animasyon uyarlamasının yönetmeni. çoğu çevrelerce esere sadık kalmamış olmasına istinaden başarısız bulundu ki "kitapla kıyaslandığı zaman filmin konusunun basitleştirilmiş olduğunu ve karakter sayısının az tutulduğunu görebilirsiniz. bunu hikayeyi karmaşıklaştırmamak için yaptım. bir filmde ne kadar çok karakteriniz olursa film o kadar karmaşık hale geliyor. özellikle animasyonlarda hikayenin olabildiğince sade olması gerektiğini düşünüyorum." şeklindeki beyannamesiyle de keyfiyetini işin içine hatrı sayılır derecede soktuğunu kabullenmiştir zaten..
  • (bkz: earthsea)
  • ursula k. leguin'in eserlerinden şiddetle uzak durması gereken yönetmen
  • hem fantastik hem de edebiyat eseri uyarlaması olan gedo senki ile eleştirilere maruz kalmış olmakla birlikte daha naif, konusu gerçekçi bir film olan coquelicot-zaka kara'da hayli iyi iş çıkarmış. kaldı ki iş anime olsa dahi le guin ayarında bir fantastik evreni çizgiye uyarlamak şıpın işi olmasa gerek. coquelicot-zaka kara, baba miyazaki'den, ghibli'den gelen çizginin (belki daha gerçek ayağında) fırçadan devam edeceğinin filmi gibi. tabii bu işler belli olmaz, ne olsa da oğul babaya dair eksiklikleri kadar olacak. en azından bu adamda ipinden tutmaya değer bir yalınlık damarı var sanki. yaş aldıkça daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.
  • (bkz: coquelicot-zaka kara) animesi güzeldir. babası gitti bu kaldı. bu adama sahip çıkalım.
  • japon animasyon ustası (bkz: hayao miyazaki) nin tek çocuğu. allahtan o da animasyon kariyerini seçti. zira miyazaki-san her filmden sonra emekli olacam ben diye tutturuyor. en azından elimizde goro var deriz. babasından altta kalır yanı yoktur. bir from up on poppy hill vardır ki kendisinin ikinci filmi olmasına rağmen şahanedir.
  • babası tarafından romantiklikle suçlanan boynuzumsu.. kulağı geçememiş ne fayda