şükela:  tümü | bugün
  • o harfiyle yazılan hali, bir sinirli tavuk temrinidir.
  • kıs. government of turkey....wikileaks* tarafından sızdırılan belgelerde türk hükümetinden bahsedilme şekli....got...götten iki nokta uzakta. yarın birgün göt demişler olm hatta göt etmişler işte derlerse cevap verebilesiniz diye söylüyorum, iki nokta eksik, onlar da olsa doğru olacak.
  • gothenburg'un uluslararasi havaalani kodu.
  • yakın bir arkadaşımın oğlu ata, küçükken kızdığı herkese “got” diye karşılık verirdi. ufacık veletten beklemediğiniz bir anda g..t leniverirdiniz, dumur haller yani. ata da büyüdü artık…
    bkz:göt
  • orta asyada yaşamiş kavimler göçünde etkili olan bir halk
  • (bkz: göt)
  • (bkz: game of thrones) için kullanıyordu bir arkadaşım. mesajını ilk okuduğumda bana göt dediğine emindim şükür ki sonra anladım. her neyse sonra izledin mi diye sormus ve benden cevap alamaması üzerine "tamam biraz sapıkça, baya sapıkça ama kurgusu muhteşem ötesi" diyerek açıklamaya girişmiştir.
  • gotların kısa tarihi

    atmosferik post-punk müzik hayranlarıyla antik barbarların ortak bir noktası var mıdır?
    eh çok değil
    peki neden ikisi de gotlar olarak biliyor. bu bir tesadüf mü yoksa yüzyıllar ötesine uzanan daha derin bir bağlantı mı?
    hikaye antik roma'da başlıyor. roma imparatorluğu genişledikçe, sınırlarındaki yarı göçebe nüfusun baskınları ve istilalarıyla karşı karşıya kaldı. en güçlüleri arasında gotlar oalrak bilinen bir germen topluluğu vardı ve iki kabileden oluşuyordu: vizigotlar ve ostrogotlar. bazı germen kabileleri roma'nın düşmanı olarak kalırken, imparatorluk diğerlerini kraliyet ordusuna dahil etti. roma imparatorluğu ikiye ayrıldığında bu kabile orduları savunmada ve içsel güç mücadelelerinde daha büyük roller oynadı. 5. yüzyılda, odoacer adlı bir askerin yönlendirildiği isyan roma'yı ele geçirdi ve batı imparatorunu tahttan indirdi. odoacer ve ostrogot varisi theoderic teknik olarak doğu imparatorluğu otoritesinin altında kaldı ve roma geleneklerini sürdürdü. fakat batı imparatorluğu bir daha asla birleşmeyecekti. sömürgeleri, gotlar ve yerel kültürleri özümseyen diğer germen kabileler tarafından yönetilen krallıklara yarıldı, ancak çoğunun ismi haritalarda hala var. bu, klasik dönemin sonu ve genelde karanlık çağ olarak adlandırılan dönemin başlangıcıydı. roma kültürü hiçbir zaman tamamen kaybolmuş olmasa da, etkisi azaldı ve simetri ile realizm yerine, dizi sembolizm ve alegoriye odaklanan yeni sanat türleri ortaya çıktı.

    zaman ilerledikçe, moda olarak var sayılan şey de değişti. 1700'lerde, bilimselliği her şeyden önde tutan aydınlanma dönemi geldi. goethe ve byron gibi romantik yazarlar buna karşı çıkarak, doğal manzaralara ait bir geçmişin ve gizemli ruhsal güçlerin idealleştirilmiş görünümlerini aradılar. bu noktada gotik kelimesi romantizmin daha karanlık bir halini tanımlamak üzere yeniden şekillendirdi.

    gotik etiketi 1970'lerde yeni bir müzik sahnesi ortaya çıkana dek edebiyat ve filme aitti. günümüzde olumsuz medya ilgisi ve klişelere rağmen gotik müzik ve moda, güçlü bir yeraltı olgusu olmaya devam ediyor.

    gotik kelimesinin tarihi, istilacı yabancılarının kral olmasından, yükselen kulelerin sağlam kolonlara dönüşmesine ve sanatçıların karanlıkta güzellik bulmasına kadar, yüzyıllarca süren kültürler arası hareketlerin tarihinde gömülüdür.
    her adımda bir devrime ve medeniyetin o anını yeniden şekillendirmesi amacıyla geçmişe ulaşmasına şahit olundu.