şükela:  tümü | bugün
  • mimaride yuksek kuleli yapilari , ozgun usluplu katedralleri ve genis meydanlari ile anilan gotik donemde kilise ilkkez cok sesli muzigi kosullu olarak kabul eder. lakin cok sesle gelen suslemeler tapinma torenlerindeki ciddiyeti azaltmayacak derecededir herzaman (bkz: polifonik). polifonik yapi ile birbirine uygun olarak duzenlenmis sesler karsimiza cikar ki buna da organum yontemi diyoruz* bu yontem ile muzik yapisi oldukca degismis , o doneme kadar birbirini paralel olarak takip eden sesler yerlerini ters yonde hareket eden seslere birakmis hatta ana sesin ustunde yer alma ozelligine kavusmuslardir. kanon yontemi de bu donemde dogmustur ki onemli bir durumdur bu. gercek gotik muzige ornek vermek gerekirse perotin - viderunt omnes tam olarak yazdiklarimin karsiligidir.tercihe bagli olarak the kronos quartet yorumu da gayet doyurucudur.
  • (bkz: gothic)