şükela:  tümü | bugün
  • "ben canımın istediğini giyersem özgürüm, başkası benim canımın istediğini kendi canı isteyerek giymez ve kendi canının istediğini giyerse aslında kendi canının istediğini giymemiş de baskı ile onu giymiştir."

    senin çarşaf giyen kadına "erkek egemen zihniyet zorla giydirmiş." yorumunu yapmanla senin götünün yanağını gösteren şort giymeni "bak bak aranıyor. yollu bu..." diye yorumlamanın ne farkı var?

    1. kadın götünün yanaklarını gösteren şort giyer, özgürdür çünkü kendi istediği için giymiştir. kadın çarşaf giyer ya da kafasını örter, zorla ve baskıyla giymiş ve örtmüştür.

    2. erkek kısa paçalı pantolonun altına parlak ve geniş yüksek tabanlı iskarpin giyer, özgürdür çünkü kendi isteğiyle giymiştir. erkek şalvar giyer, sarık takar, özgürce giymiştir çünkü yobazdır...

    yani özgürce giydiği düşünülmeyen tek grup çarşaf giyen ve kafa örten grup. garip değil mi?

    ya peki götünün yanaklarını gösteren şort giyen kadın, özgür fikriyle eylemde bulunmuyor da ortama uymak ve kabul edilmek için bunu yapıyorsa? nasıl eminsiniz böyle yapmadığından? ya erkek, şalvarı yobaz olduğundan değil de ortama uymak için giymişse? ya kadın hakikaten istediği için çarşafa girmişse...

    nedir sizin özgürlük anlayışınız? herkesin aynı şeyde karar kılıp bütün kadınların açılması mı, bütün erkeklerin şalvar giymesi mi?

    ne giyiyorsanız giyin. giyme diyen olursa şikayet edin ve eleştirip yerden yere vurun, ağzının payını verin. ama kimsenin neyi ne için giydiği hususunda da bir zahmet yorum yapmayın.

    yanlıştır. yanlış...
  • imza attığım açıklama olmuş. helal sana, çok da yakışıklısın artık gözümde ;)
  • asıl sorun, kadın olmasıdır.

    herkesin söz hakkı vardır üzerinde, mini de giyse, tesettürlü de olsa becerememiştir. neden? çünkü saçı uzun aklı kısadır. yaşı kaç olursa olsun, eğitim seviyesi ne olursa olsun doğrusunu bilemez.

    şöyle biraz kıyafetlerimizden, bedenimizden gözlerinizi çekseniz de fikirlerimizi dinleseniz? ama zor geliyor, belli.
  • ekşi sözlük yazarları hep doğruyu bilip herbokologluğu kimseye kaptırmadığından tartışılamaz durum.

    -etrafında çarşaflı kimse var mı?
    -yok.
    -bilmediğin, tanımadığın, yabancı olduğun hayatlar hakkında nasıl böyle bir çıkarımda bulunuyorsun?
    -ama bıdı bıdı hıdı hıdı hüdü hüdü düdüüütten ötürü ben haklıyım, sen yanlışsın hödö hödö...
    -heee heee...
  • çarşafa girmek isteyip ailesinin onaylamadığı eşinin karşı çıktığı bir kişi tanıyorum.
  • kimse de dememiş ki "tamam da aga götünü açmak nedir?"
  • peki olduğun gibi olmak mı özgürlüktür, kendini saklamak mı? bu soruya objektif cevap verebilecek cesareti bulduğunuzda ortada sorun kalmayacak.
  • virgülün önemini gösteren başlık.
  • kimin ne giyip ne giymeyeceğine kafa yormayı görev edinen embesil çomar ifadesi.

    tecavüzün meşrulaşması gerektiğine inanan ve bunu gönülden isteyen yaratıkların ifade özgürlüğü çizgisi bu işte: "götünü açmak" yazıyor amına kodumun davarı.
  • islam ülkelerinde, kadınların örtündüğünden emin olmak için sokaklarda özel muhafızlar geziyorsa, örtüsü azıcık kayanları kırbaçlamaya kadar cezalar veriliyorsa, kimse çarşafa girmenin bir özgürlük olduğunu söyleyemez. hele bunu bir erkek kesinlikle söyleyemez. söylüyorsa siyasal islamın propagandasını yapıyordur. özgürlüğün değil.

    çünkü "örtünmek" kadını hapsetmektir, özgürlük kavramının doğasına tamamen aykırıdır.

    mesela; "aç kaldım, hapisanede hiç değilse doyarım" diye kendini hapse attırıyorsan, bu özgürlük değildir. ama "o inancı gereği kendini kırbaçlıyor, inanç özgürlüğü bu" derseniz; "evet inanç tam olarak bu" derim.

    ayrıca, 35 derece sıcaklıkta üstüne 4 metre kumaş saran hiç kimse özgürce giyinmiyordur. kendinizi kandırmayın. bugün modern dünya kıçını açma noktasına gelmiştir. ama o noktaya gelene kadar da pek çok tabu büyük mücadele ve zaman vererek aşılmıştır. kafayı örtmenin dünyaya hakimiyet kurmayı amaçlayan islam cihadı dışında en ufak bir mücadeleyle-özgürlükle-insan haklarıyla alakası yoktur.