şükela:  tümü | bugün
  • el yazısını inceleyip bundan sonuçlar çıkaran bilgi dalı. otomatik bir kas-sinir olgusu olan yazmak’ın insanın kişiliğini belirttiğini konusundan yola çıkarak kişilerin düşünce ve duyguları anlaşılmaya çalışılır. bu teknikte yazı; hız, basınç, yön, boyut, süreklilik, biçim, düzen vb. yönlerden incelenerek sınıflandırılır, psikoloji de ve hukukta yoğun olarak baş vurulur. [baş vurulur da ne uyus bi tanımlama aslında] (bkz: bas vurmak/2)
  • el yazısından karakter analizi. örnek vermek gerekirse:

    - "m" harfinin ilk bombesini ikincisinden büyük yapıyorsan; kendi fikrine toplumun fikrinden daha çok değer verdiğin,

    - küçük "h" harfinin ucunu içeri doğru kıvırıyorsan; asla uzlaşma yanlısı olmadığın,

    - küçük "g" ve "y" harflerinin kuyruklarını sola doğru kıvırıyorsan; annene çok bağlı olduğun anlaşılıyor.

    ayrıca grafolojiye göre işaret parmağını birinin el yazısının üzerinde gezdirirsen veya tahta bir kaşık/yemek çubuğuyla yazılmış kelimelerin üzerinden yazarsan, yazıyı yazan kişinin o anda hissettiklerini hissedebilirsin. yazıyı yazan kişinin kalemi bastırdığı kadar bastırıp, yazının baskısını ve hızını incelemen gerekir. o kişinin yazdığını tahmin ettiğin hızda yazmalısın. buna da konstantin stanislavski'nin fiziksel davranışlar metodu denir.
  • grafolojide en az 300 farklı el yazısı örneğinden yola çıkılarak inceleme yapılıyor. fakat yine de değişmeyen ve temel olarak nitelendirilen belli bazı göstergeler var. işte bunlardan bazıları:

    eğim:
    + el yazısının sağa doğru eğimi, kişinin iletişim yeteneğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. örneğin kişi daha arkadaş canlısı, yönlendirici, sorumluluk sahibi, girişken olma eğilimi taşıyordur. aynı zamanda satış yapmaya, kontrolü elinde tutmaya, sevilmeye, destekçi olmaya kadar uzayan birçok olasılığı barındırır.
    + yazı sağa doğru eğildikçe kişinin kararlarında duygularının etkisinde kalma özelliği artar.
    + el yazısının genellikle dik oluşu kişilik bağımsızlığına işarettir.
    + sola doğru eğilen el yazısı, duygusal olarak ihtiyatlılığı temsil eder. bu el yazısının sahibi, öncelikle her detayı doğrulama ihtiyacı duyar. başkalarının onu herhangi bir söz vermeye zorlamasından hoşlanmaz.

    büyüklük:
    + büyük el yazısıyla yazan kişiler daha çok dışadönük, dost tavırlı kimselerdir. el yazısının sahibi kişi yabancılara karşı daha mesafeli olmayı tercih etse de kendine güvenle hareket eder.
    + küçük el yazısı mantığı temsil etmenin yanı sıra zıt düşülen kişilere karşı acımasız olmayı da ifade eder. akademik ve zihinsel uğraşılardan hoşlanan kişilerde bu tip el yazısı görülür.
    + eğer yazı hem küçük hem de zarif ise kişinin kendi dalga boyuna uygun olmayan kişilerle de iyi bir iletişim kurması olası değildir. bu kişiler, sosyal olarak kabul görmüş kuralları yıkmak konusunda zorlanırlar.

    baskı:
    + koyu harflerle yazan kişiler verdikleri sözü yerine getirmek konusunda çok titizdirler. ve etraflarındaki birçok olan biteni ciddiye alırlar.
    + çok koyu harfler ise kişinin gerginliğinin, eleştiriye karşı sinirlerine fazla hakim olamayışın ve küçük imalardan bile alınganlık göstermenin ifadesi olarak yorumlanıyor. bu kişiler önce tepki gösterir sonra soru sorarlar. ve duygusal davranışlarını devam ettirirler.
    + çok silik ve ince yazılar ise ortama ve insanlara olan hassasiyeti temsil ediyor. ama yazı aynı zamanda kaba saba ve şekilsiz ise kişi duygusal derinliği bile devam ettiremiyordur ve sönük bir yaşam tarzı sürdürüyordur.

    l, t ve h harflerindeki sırlar:
    + bu harflerin üst kısımlarının uzun olması hedef ve hırsın mevcudiyetini gösterir. ancak üst tarafı fazla uzun l, t ve h’ler, kişinin başarması gerektiğini düşündüğü meselede gerçek dışı beklentiler içinde olabileceği anlamına gelir.
    + bu harflerin üst tarafının oranlı bir şekilde kuyruklu olması kişinin her şey üzerine etraflı bir şekilde düşündüğünü ve hayal gücünü makul bir şekilde kullandığını gösterir.
    + kıvrımın enli olması, yeni fikirler üretme ve bunların üzerine uzun uzadıya düşünme eğilimini ortaya koyar.
    + üst kıvrımın tekrar harfe geri dönmesi, yazı sahibinin hayal gücünü kullanmaktan kaçındığını ve elindeki işi bitirebilmek minimum gerekliliklerle kendini sınırladığını gösterir.

    g, y, p harflerindeki sırlar:
    + kuyruğun dik olması, sabırsızlık alametidir.
    + kuyruğun basık bir şekilde yuvarlanması, saldırganlık ve yüzleşmekten uzak durma isteğini ortaya koyar.
    + kuyruğun bastırılarak yazılmış tam bir kanca halini alması, enerji, para kazanma isteği ve tenselliğin göstergesidir.
    + kuyruğun bastırmadan tam bir kanca şeklini alması güvenlik ihtiyacını gösterir.
    + kelimeler arasındaki mesafe
    + kelimeler arasındaki mesafenin fazla olması, “bana nefes alacak alan bırak” mesajını içerir.
    + kelimeler arasındaki mesafenin daha az olması ise başkalarıyla birlikte olma isteğini ortaya koyar, ama böyle yazan insanlar zaman zaman gereksiz bir kalabalığa neden olabilirler ve dayatmacı bir kişilik sergileyebilirler.

    satırlar arasındaki mesafe:
    + satırların arasının açık olması, olaylara sakin ve geniş perspektiften bakma eğilimini ortaya koyar.
    + satır aralarının dar olması, yazarın hareketi sevdiğini ve eylemin içinde olmaktan hoşlandığını gösterir.
    + satır araları dar olup, harfler arasındaki bağlantı çok sıkı değilse, söz konusu el yazısının sahibi baskı altında sükunetini koruma disiplinine sahiptir.

    sayfa kenarındaki boşluk:
    + sayfanın sol tarafındaki boşluk, kişinin köklerini ve ailesini gösterir.
    + sağ taraftaki boşluk, diğer insanları ve geleceği temsil eder.
    + tepedeki boşluk hedef ve hırslardır.
    + sayfanın dibindeki boşluk, enerji, içgüdü ve pratiklik anlamına gelir.
    + sayfanın sol tarafındaki geniş bir boşluk bırakılması, hareketliliği sürdürme isteğini ortaya koyar.
    + soldaki mesafenin az olması ise temkinlilik ve hazır olmadığı takdirde bir şeyleri yapmaya zorlanmaktan kaçınma isteğini belirtir.
    + sağ taraftaki boşluğun az olması, sabırsızlık göstergesidir ve bir an önce işe başlayıp işi bitirme eğilimini yansıtır.
    sağda geniş bir boşluk bırakılması ise bilinmeze karşı korkunun mevcudiyetini ortaya koyar.

    kaynak
  • bilimsel geçerliliği ve güvenilirliği olmamasına rağmen, fransız şirketlerinde %70 oranında kullanılan ve de bu şirketlerin işe alımlardaki en büyük kriteri olan teknik. fransa gibi sosyal bilimler alanında önde gelen ve sayısız araştırmanın bir yapıldığı bir ülke; sadece geleneksel bir uygulama olduğu için yıllardır vazgeçemiyor bu teknikten. anlaşılması gerçekten güç bir olay.

    bir işe başvuran kişi açısından bakılırsa; sen yıllarca üniversite oku, sürüyle kitap bitir, kurslara git, sertifikalar al, analitik-bilişsel ve mental zekanı geliştir, daha sonra git bir fransız şirketine başvur. adamlar sadece senin el yazından tahmin ettikleri karakterini beğenmediler diye seni işe almasınlar. trajikomiklikte son nokta sayılabilir.

    fransa için grafoloji ne ise ingiltere için de referanslar o'dur. ingilizler, sadece referansa göre mülakat veya herhangi bir test uygulamadan işe adam alabilirler. bu saydığım ülkelerin, bilime amerika ile beraber en çok yatırım yapan ülkeler olduğunu tekrar tekrar belirtmek istiyorum.
  • el yazısı ve imza yoluyla ruhi teshis. aristodan goetheye kadar bircok filozof ve bilim adamı tarafından merakla incelenmis bir konudur. grafoloji, doğruluğu hakkında pek cok itiraza zemin olmasına rağmen bu konu hakkında tarihteki ilk eser 1622'lere dayanır. italyan camillo baldio tarafından latince yazılan bu kitaptan sonra bilinen diğer bir kayıt, 1881'de michon ve desbarolles tarafından yazılan "les mysteres de i'ecriture- yazının esrarı" dır.
    benim elime 1932 basımı "gizli ilimler ansiklopedisi" adlı, icinde grafoloji hakkında oldukca detaylı bilgiler bulunan bir kitap gecti. bulabilirseniz ve bir de dilini çözebilirseniz oldukça faydalı bilgiler edinebileceğiniz bir kaynak. bunun yanısıra kitapta frenoloji ve siroloji hakkındada detaylı bilgi bulunmakta...
  • burada ve pek çok kaynakta defalarca yazılanların aksine bir "bilim" dalı değildir!

    (bkz: pseudoscience)
  • yazıdan karakter analizine kalkışırsak hepimiz bittik. eskiden inci gibi yazan herkes, şimdi klavye kullanmaktan neredeyse kalem tutmayı bile unuttu. karakterler bitik yani. grafoloji yanılıyor olamaz.
  • fikir sahibi olmak açısından grafoloji analizindeki metoda göre :
    -özenilmiş aynı boyda estetik görünüşlü yazı: içgüdüsel davranışları baskı altına alan kontrollü ve kuşkucu kişilik
    -yuvarlak yazılı şekilli yazı:alttan alan ,teslimiyetçi ,evet efendimci kişilik
    -ipliksi biçimde akan yazı: esrarengiz kendini ele vermeyen kapalı ve içe dönük bir kişilik
    -yapmacık abartılı gösterişli yazı: sorunları olan isyankar ve sahtekarlığa eğilim
    -köşeli yazı: inatçı ve iddiacı bir kisilik
    -küçük yazı: konsantrasyon yeteneği
    -geniş ve büyük yazı: özgürlüğüne düşkünlük kararsız fakat güvenilir kişilik
    -sıkışık yazı: cimriliğe varacak kadar tutumlu paraya çok değer veren bir kişilik
    -aşağı yönelen yazı: depresif ve melankolik mizac
    -sola yatmış yazı: ölçülü kontrollü ve kuşkucu bir kişilik
    -sağa yatmış yazı: atılganlık ve ihtiras
    -hem sağa hem sola devrilen yazı: hilekarlik ve düzenbaz kişilik
  • bir bilim değildir, böyle saçma şeylere inanmayın diyen yazar arkadaşlar mavi tükenmez kalemle bir kaç sayfa a4 yazınızı gönderin bakalım sizi hiç tanımadan ne kadar tarif edebilecegim.

    bugüne kadar yaklaşık 3000-5000 yazı incelemiş bir grafolog olarak yazı analizden çıkanları saymaya başladığımda o insanların yüzünde oluşan şaşırma ifadesi boşuna değildir herhalde.

    aklınızda olsun her türlü yetenek, karakterdeki bozukluklar eğilimler, bazı hastalıkların teşhisi çok net bir biçimde belli olur.
  • özellikle bazı kilit sayılan harflerin yazılımına dikkat edilir.
    bunlardan bir tanesi i harfidir

    i harfinin noktası;

    *gövdeden (ı'dan) uzak ise yazı sahibinin genelde olayların tümü yerine küçük detaylarına takılıp kaldığı
    *gövdeye fazla yakın ise paylaşmayı çok sevmeyen biri olduğu
    *ortalı ise titiz biri olduğu
    *eger harfin gövdesinin tam üzerinde değil de biraz sağa doğru ise aceleci olduğu
    *nokta değil de çizgi şeklinde ise endişeli, genellikle gergin olduğu
    *daire şeklinde ise azimli ve inatçı biri olduğu

    anlamı çıkarılır.