*

şükela:  tümü | bugün
  • kedi filmi gibi mütevazi bütçelerle çekilip yurtdışında türkiye'yi gururla temsil edecek bir yapımdır
  • peki madem, ben hemen yankı yapıyorum kendi çapımda.

    harika mükemmel hakkaten çok güzel görünüyor ve en önemlisi distopik senaryoların da türk sinemasında türk yönetmenler oyuncular tarafından işlenmesi beni accayip mutlu eden bi gelişme oldu. (hatta bu işe öyle sevindim filmden öyle hoşlaştım ki mevzudan virgül bile koymadan bi nefeste dizdim kelimeleri bak.)

    evet, mutlu eden bi gelişme oldu. oldu da... dil niye ingilizce?
  • eger fragmanin havasi butun filme yedirilmis ve senaryoda sacmaliklar olmazsa cok iyi olacagi belli film. ivediklerin piyasayi sardigi turk sinemasinda; distopik bir hikaye seyirci ve gise acisindan belirsizlikler icerse de en azindan ben mutlu olurum.
  • filmin dünya prömiyerininin ve ilk gösteriminin yapıldığı sarajevo film festivalindeydim, aynı zamanda festivalde görev alan ekibin içindeki nadir türklerdenim. filmi izleyen, yönetmenin arkadaşları ve bir kaç gazeteci hariç en fazla 150 türk vardı orada.

    o 150 türk'ün kaçı ekşi sözlük yazarı varın siz düşünün.

    saçma yazar beyanı olmuş bu.

    fragmandan heyecanlanıp grain başlığını doldurmamak suserların değil yönetmenin tek taraflı ''pr'' çalışmasının eseri.

    açıkçası dünya prömiyerinin yapıldığı festivale sinemacı arkadaşlarından çok malum medyanın yazarları gelmişti. onlar da haliyle müsbet tweetler attılar film hakkında ve ''pr'' çalışması bu şekilde yapıldı.

    takipçisi bol hesapların filmi övmesi, hele ki semih kaplanoğlu gibi genel kitleye oynamayan özel izleyicinin peşinde olan birisi için bence bir handikap.

    filmi öven kitlenin takipçileri grain filmini ne kadar anlar ve ne kadar beğenir büyük bir soru işareti
  • galasının külliyede yapılmasından mütevellittir. ideoloji çatışmalarını olduğu yerde sanata yer olmadığındandır.
  • mütevazi bütçeyle çekilmemiştir. film kültür bakanlığından rekor destek aldı.

    umarım yanılırım fakat film standart distopya kalıplarının dışına çıkmaya zahmet etmeden tarkovski mistisizmini türk sinemasına kolay yoldan getirmeye çalışmış gibi bir izlenim veriyor.
  • bir post apokaliptik müptelası olarak elbette seyredeceğim, ancak post apokaliptiğin en önemli belirteci olan "kum rengi" olayından mahrum olan; fragmanı ile sik kırıklığı arasında pek bir fark olmayan filmin yankısının beklenmesi saçmadır.

    film beni almadı hacı. öyle "ooooo" diyemedim. the road da post apokaliptik, mad max de post apokaliptik bunlara heyecanlandığımın %1'i kadar heyecanlandırmadı film. ne yapayım? yankı mı yapayım?

    velhasıl film görülmüştür, kendisinin farkındayızdır ama sunum dandiktir.

    an itibariyle imdb si 6 mı ne zaten.