şükela:  tümü | bugün
  • özellikle serinin ilk 3 oyunu lise yıllarımıza damgasını vurmuştur. ama ilkinin * atmosferi bir başkaydı, o şehirler o gizemli bug'lar, tek kelimeyle efsaneydi. bu seriden kendimi kurtaramadığım bölüm ise grand theft auto vice city olmuştur, 80'li yıllardan bir daha geriye dönmemek üzere.. gerçek hayatta üstü graffitili dizel bir dodge minibüs alıp içinde electro funk dinleme isteği aşılamıştır bana.*
  • oyun müziklerinin soundtrackinin paris virgin music store da top seller da 1 numarada gördüğüm harika oyun
  • kendi orjinal sesini kapatip arka plana black sabbath in cesitli albumlerini dizerek
    saatlerce bos bos sokaklarda , trafik kurallarina uyarak arac kullandigim oyun serisidir .
  • ana oyunlarını kendimce güzellik açısından sıralarsam;

    - gta san andreas
    - gta 4
    - gta vice city
    - gta 5
    - gta 3
    - gta 2

    gta serisinde ve rockstar games'in diğer oyunlarda hep bir sıçrama olmuştur. kendini tekrar etmeyen ve ayrıntıya çok önem firma oldukları için oyuncular arasında çok seviyorlar.

    şimdi gta 2 ile 3 arasındaki devrimsel farkı anlatmaya gerek yok. gta 3 ile vice city arasında da ufak tefek farklıklar olmuştur. şehir büyüklüğü değil. mesela gta 3'te olmayan tekerlek patlatma, vice city'de gelmiştir, mesela gta 3'te basit bir hikaye varken, vice city'e güzel bir hikaye gelmiştir. bunların hepsi kısa dönemde olan şeyler. grafiksel bir sıçrama yok ama ufak detaylar ekleniyor.

    bu iki oyundan sonra gta san andreas hem harita detayı olsun, hem karakterimize ekleyebildiğimiz özellikler(saç stili, dövmeler vs.) detaylar olsun 2. gta devrimi oldu.

    gta serisi gittikçe büyürken, kendisinden ilham alan çok oyun çıktı ama piyasada tutunamadılar. ki tutunabilen bir tek mafia 1 oldu. gta 2 ile gta 3 arasindaki devrim(ayni zamanda bir oyun dunyasi devrimidir), gta vice city ile san andreas arasindaki devrim ve sonrasinda 3. bir rockstar games devrimi var o da gta 4 devrimi.

    gta 4 grafikleri disinda, diger butun halleri ile gta 5'ten kat ve kat guzel oyundur. bu gta 5 basliginda incelenecek bir sey ama rockstar games'in her gta'ta dusunup tasinip yeni seyler denemesi gta 5'te son buldu.

    gta 3 basit hikayeli saga sola bazuka atilan oyun iken gta vice city benimsenen ana karakteri, ana karakteri destekleyen eglenceli yan karakterleri ile guzel bir hikaye sundu. san andreas ise vice city'de olan ozellikleri koruyup, guzel de bir karakter kisiseltirmesi yerlestirdi. bu uc oyunun ortak yani ise eglenceli, geyik olmasi, oyunlarin ana gorevleri bile absurdluk uzerine kuruludur.

    sonra gta 4 ile rockstar seri icinde 3. devrimi yapip agir hikayeli, gecmisi bile dolu dolu olan bir ana karakter, karanlik atmosferli, daha gercekci gorevli bir hikaye sundu. gta 4'un en buyuk elestirilen yani ise san andreas'in karaktermizin sacina, dovmesine, hatta kilosuna kadar etki edebildigimiz ozelliklerin yani sira ev-is yeri satim alma ozelliklerinin kaldirilmasi. gta 4 seri icinde amerikan ruyasi denilen seyin en cok dalga gecilen oyunu oldugu icin boyle karar alindigini dusunuyorum. ki zaten senaryo icinde de bol bol amerikan ruyasi yasamak icin liberty city'e gelen niko'nun surekli elinin bos kalmasiyla ilgili gondermeler var.

    peki bu 4 oyun arasindaki ortak nokta nedir? karakterlerin sifirdan yukselmesi ve bizim elimizde sifirdan yukselen karakterlerin oyuncular tarafindan benimsenmesi. hepsinin bir sekilde gecmisi var ama o gecmisle alakalari olmayan, baska sehirden yukselmeye gelen, gelmek zorunda kalan ama ceplerinde hic para olamayan kisiler.

    gta 5 yapilirken, gta 4'e yapilmis olan yer yer dogru olan elestirileri ciddiye alip san andreas'ta bulunan "karakter susleme" olaylari tekrar ekleniyor ama karakterler sifiri tuketmemis, sehir icinde kendi gecmisleri olan, evleri olan, esleri olan, teyzeleri olan, kendi hayatlari oldugu oyuncuya cok fazla hissettirilen karakterler olduklari icin yakismiyor. bunun bir baska sebebi ise tek karakter yerine 3 karakter kullanmamiz. teknik olarak oyuna harika yedirilmis, harika bir fikir ama denenmis olmasi yeterli bence. ayrica bununla birlikte hikayesi detayli ama akip gitmeyen, temasi ciddiyet yerine tekrar eglenceye donen bir oyun oluyor. eglencesi - ciddiyeti tercih meselesi ama gta 5'in hikayesinin yer yer sikici oldugu konusunda herkes ortaktir.

    seri elbet devam edecek ama umarim gta 4 gibi devam eder. evet eglenelim ama gta'nin artik bir sekilde imzasi olan seylerden de vazgecmeden devam edelim. duy bunu rockstar diyip, gta 5 basligina gaccayim.
  • en güzeli vice city'dir. 1980'lerin amerikan beach ve club kültürüne hafiften scarface esintisi eklenince atmosfer ve hikaye olarak tam tadında bir oyun olmuştur. bu tadın böyle yerinde olmasını sağlayan şeylerden bazıları da devasa olmayan harita, kolay ve eğlenceli araç kullanımı ve "biraz oynayayım da kalkarım" mantığının başarıya ulaşmasıdır. gta 4 üzerine remaster edilmiş bir versiyonu vardı ve hayran kalmıştım. keşke o şekilde tekrar çıkarsalar.

    https://www.youtube.com/watch?v=hxhi-fc8_b4&t