şükela:  tümü | bugün
  • dc comics'in çıkardığı bir çizgi roman.
    (bkz: guy gardner)
  • elindeki bir yüzük sayesinde green lantern olan bir süperkahramanin hikayesi... aslinda bir süperkahramandan çok, bir kizilmaske misali bir green lantern'dan diğerine geçen bir yüzük sözkonusu...
  • irade gücüyle çalişan yüzük herhangi bir şeyi, green lantern ona odaklandığı sürece var edebilen bir yaratiktir... mesela şöyle diyeyim, kyle camdan atlar, yerdeki yeşil bir brandaya düşer...
  • bir de şu vardir (bkz: green arrow)
  • anladiğim kadariyla zamaninda birçok green lantern varmiş, hatta corps şeklinde birçok gl'den oluşan bir organizasyon bile sözkonusuymuş, fakat ondan sonra eski gl hal jordan bir halt etmiş - ne oldugunu bilmiyorum hala - ve alemleri yikmiş, geriye de tek gl kyle kalmiş...
  • şimdi, şöyle özetleyebiliriz green lantern'larin hikayesini, oa gezegenindeki guardians diye bilinen amcamlar evrene kontrol getirmek kaosu yoketmek için yanıp tutuşmaktaymışlar, o yüzden de barışı ve düzeni sağlayacak yaratıklar üretmeye başlamışlar... önce manhunter ismi ile anilan sibernetik organizmalar yapmişlar, fakat onlar fazla fazla strict olduklarindan, mükemmel dinginliği ölüm sessizliğinde bulduklarindan pek işe yaramamiş, bunun üzerine corps amcamlar da takan insanlara iradeleriyle her türlü şeyi maddeye getirmelerini sağlayan yüzükler yaratip green lantern diye anilacak olan insanlara dağitmişlar... insanlar diyorsam, aslinda lafin gelişi, zira ilk green lantern olan insan hal jordan bi yirmi otuz sene öncesine falan gidiyor... (aslinda ilk green lantern olan insan o değil, ama gerçek anlamiyla ilk gl olan o) green lantern diye anilan kahramanlar da bu yüzükleri takan insanlar... derginin, çünkü bu bir dergi ey salak okuyucu, lütfen gazetede internette gördüğün herşeyi gerçek olarak algilama, aktüel kahramani kyle rayner isimli sanatçi bir eleman, arada sirada başka insanlara da yüzükler dağitmakta, kisaca dikkat edilmesi gereken nokta green lantern'in tek bir kişinin macerasi olmadiği, bir organizasyonda zamanla görev alan insanlari anlatiyor olmasi... ne demiş atalarimiz? hiçbir oyuncu galatasaraydan büyük değildir
  • yüzüklerin olayi düşünülen herşeyi düşünülmekte olduğu süre için maddeye getirmesi... yani, limitler size kalmiş... şöyle diyeyim, kyle yüzüğü ilk aldiğinda kizarkadasi ona "işine yarayacak birşeyler düşün" dediğinde "not giant boxing gloves?" diye sormuştur... şimdi diyeceksiniz, bunu niye anlattin komik falan değil, bişey de anlatmiyor, niye yordun sözlük server'ini diyeceksiniz, * çünkü alex'in -bu kiz oluyor - verdiği "definitely not giant boxing gloves" cevabi gl'in en kült repliklerinden biri olmuştur, bilin istedim...

    herneyse, mesela ilk zamanlarda kyle uzun sopa meydana getirmek, adamin kafasina taş düşürmek gibi basit oluşumlarda kalirken, son sayilarda şöyle bir sahne gördüm, hastasi oldum: bir grup eleman bankayi soymakta, green lantern da yüzüğünden birsürü ufak cin meydana getirmiş, cinler bu soygunculari durdururken kendisi de yarattiği yeşil bir merdivenden yere inmekte... güzel bir görüntüydü velhasil, iyi de çizilmişti, takdir ettim... velhasil ne demek?

    yüzüklerin böyle süper özellikleri var, fakat şarj istiyorlar... makara yapmiyorum, valla... normal yüzükler günde bir kez, kyle'inki daha uzun zaman gidebiliyor, ion pil galiba... bir de normak yüzükler sari maddelere karşi etkisizler, fakat kyle'inki yine bu zayifliktan nasibini almamiş... bu sari renge olan zatifliği da gl'ler omnipotent olmasin diye guardian'larin özellikle yapmiş olduğu söyleniyor... ne ise, yeter size bu kadar...
  • bir de şu modu vardir kardeşin, özellikle yeşil yüzüğünü taktiği ilk zamanlarda, dc universe içerisinde superman, batman ya da wonder woman gibi taşakli hero'larla karşılaştığında şöyle olmasidir:

    superman: bu adami masumlara zarar vermeden yakalamalıyız!
    green lantern: evet süpermen, acele etmeliyiz (oha süpermenle konuştum lan)
    superman: daha önce de karşılaştık, denyonun allahıdır
    green lantern: dombilidir taocudur (lan lan! bizzat süpermen lan)
    superman: o zaman metropolise dönelim!
    green lantern: eee... süpermen?
    superman: evet kyle?
    green lantern: abi bi imzani alsam? arkadaş için yani?
  • jla'deki en karizma adamdir. turkce supermen'lerde ye$il fener ismiyle gecerdi. dogru durust bir kac dc karakterinden biridir.
  • hal jordan'in bir kez daha green lantern olacak olmasiyla silver age hayranlarini sevindirmi$ karakter.