şükela:  tümü | bugün soru sor
  • alacakaranlık resimleri çeken, işlerinde david lynch, steven spielberg, sam raimi gibilerinden izler bulunan, mankenlerin yanında william h. macy, tilda swinton ve de six feet underın tüm castini de kullanmıştır model olarak. ayriyetten yo la tengo nun and then nothing turned itself inside out albümünün kapak fotografı da onundur...
  • 1962 doğumlu, büyük format filmlerle ve kurmaca setlerde film gibi fotoğraflar çeken fotoğrafçı. 1993 senesinden beri yale universitesi fotoğraf bölümünde profesör.

    http://www.the-artists.org/…2-4367-bfdaf955b5bfd9bb
    http://www.artnet.com/…neartthumbnails.asp?aid=4589
  • sinematografik anlamda çalışmaları olan ve gece tonlarında çalışan ve kurgusal düzenek kuran fotoğraf sanatçısı.
    bana nedense, alakası olmasa bile nuri bilge ceylan ı anımsattı.
  • fotoğraflarında genellikle çok karamsar, kötümser bi his var. bir yandan çok karanlık bi estetik algısına göre stilize edilmiş olsa da kareleri, karikatürize değil kesinlikle. gayet gerçek hissi veriyor. fotoğrafları genellikle klasik amerikan ailesi veya şehir yaşamını, ama o yaşamın pek dışardan görünmeyen tarafını konu ediniyor. hemen her fotoğrafında bir ev, bi motel, havuz, veranda, garaj, trafik ışıkları ve saire, domestik bi unsur mutlaka bulunuyor.
  • çocukken "kusursuz sıçılmış bok" diye tanımlamaya çalıştığım bir şey vardı, bu analoji "kusursuz formlu iğrenç içerik" anlamına gelsin istiyorum elimden gelidğince. geregori abinin yaptığı şey tam olarak bu. adam sanki yüzyıllardır aradığım, ne olduğunu bilmediğim için tanımını da yapamadığım bir şeyi yapıyor. rahatsız edici, nahoş manzaraların kusursuz fotoğraflarını çekiyor. hastalıklı mükemmellik anlayışını doğallığın ve samimiyetin içinde eritip neredeyse görünmez hale getirebilen kimse görmedim şimdiye kadar, kendi kategorilerinde coen biraderler bile değil bu. coen biladerler raslantısallığın muhteşem kaosunu resmetmeye çalışırken fazla kusursuz kalabiliyorlar bazen. kaosu bile idealize edebiliyor çünkü bu ruh hastası biladerler. geregori abimde de belli belirsiz böyle bir durum mevcut. yok olmuyor eserin içinde tamamen. o "sanat sanat" haller belli ediyor kendini, ama yine de o kadar muhteşem ki eserleri, bu nanosaniyelik "gerçekçilik çentiği" irkilmesini atlattıktan sonra, manyaan evladı gibi dakikalarca bakabiliyor insan eserlerine. kusursuz sıçılmış bir boka bakar gibi, tiksinti ile, ama gözlerini alamaksızın.

    hayvan herif. (dava açma geregori abey, iyi anlamda.)
  • ressam olarak bizim için edward hopper ne ise, fotoğrafçı olarak da crewdson bizim için odur.
  • distopya kafasında ama masalsı fotoğraflar sahneleyen, çeken sanat fotoğrafçısı. insanın ruhuna dokunan çalışmaları vardır. doğru mu bilmiyorum ama sanırım bütün fotoğraflarını stüdyoda çekiyor.
  • yaptığı işleri incelerken dalıp gittiğim fotoğrafçı. kesinlikle fotoğraf işini bambaşka bir hale getirmiş nadir sanatçılardan .