şükela:  tümü | bugün
  • genel anlamda çakılma noktası...
    başka sözlerle:hayatın,suratına duvar gibi çarptığı;geri dönülmesi mümkün olmayan nokta...
  • ilk ortaya cikmasi atom bombasi denemeleri sirasindadir. bombanin infilak ettigi noktaya sifir uzaklikta bulunan yer (yani bombanin infilak ettigi yer - gerzekce oldu ama idare ediniz) anlamina gelir.

    bir de bu isimle don the dragon wilson filmi vardir, ama osuruktan bir c sinifi aksiyon filmi olmaktan oteye gidemez, o ayri...
  • wtc'a yapılan saldırı hadisesinden sonra niyork'luların financial district'e verdiği isimmiş efenim.
  • fight clubin acili$ cumlelerinden: "this it ground zero.." . project mayhemin amaci.
  • bir atom bombasının patladığı ve maksimum etkiyi gösterdiği alan.en büyük yıkım ground zero da gerçekleşir, taş taş üstünde kalmaz, herşey unufak parçalara ayrılır.ground zero dışında patlamanın şiddeti azalır ama oralarda ayakta kalmayı başarmış olanlar ise radyoaktif serpintiler tarafından lanetlenir.
  • (bkz: yerle yeksan) ya da (bkz: yerle bir)
    ve yahut rakim sifir
  • 11 eylül saldırılarında rahmetli olan world trade center'ın arazisine verilen isim.. binanın kalıntılarından iki demir parçasını haç haline getirip, boydan boya panolarda terör kurbanlarının isimleri yazar.. üzücü ve korkutucu bir mekan...
  • (bkz: tunguska)
  • quake 2’nin ikinci resmi genişleme paketi.

    oynayacaksanız hemen belirteyim, quake 2’inize 3.20 yamasını yaptıysanız, oyunu kaldırıp tekrar kurun, sonra patchlenmemiş quake 2’nin üzerine paketi yükleyin. bu paket oyunu 3.19 versiyonuna yükseltecek. paketi direk 3.20nin üzerine kurarsanız oyun çalışır ama saveleriniz çalışmaz.

    oyunda çok orjinal bir senaryo yada süper görevler tabii ki yok. oyunun başındaki cinematikte yine büyük gemiden podlarla atılıyoruz gezegene inerken radyo konuşmalarını dinliyor ve ana gemimizin stroggos’un çekim alanından kurtulamadığını çünkü strogg’ların bir black hole generator (orjinal oyunda da vardı bu ama daha ufaktı) ile gemiyi yörüngeye hapsettiğini öğreniyoruz. sonra emir geliyor git bu jeneratörü kapat diyorlar bize, koşuşturmaca başlıyor.

    bikaç zaman önce oynadığım ve üzerinde çok durmadığım için yeni düşman tiplerinden ve silahlardan pek bahsedemiycem çünkü hatırlamıyorum. ancak oyunu zorlaştırma adına iki adımda bir gizli ve alakasız bir yerden ortaya çıkıp ateş etmeye başlayan otomatik turretlar konulduğunu, bunların iki çeşit olduğunu, birinin direk roket diğerininse tankların da kullandığı kodu mu osurtan blaster mermisi attığını, hızlı hızlı ilerlerken arkada bi yerden ortaya çıkan turretın daha nerde olduğunu bile bulamadan sizi yatırıverdiğini, illallah dedirttiğini belirteyim. bunun dışında canınızı emen strogg köpeklerinin tavanda yürüyüp hyper blaster tadında ancak yeşil renkli mermiler atan versiyonları (yani pakette hem turretlar hem de bu lavuklar nedeniyle tavana da oldukça dikkat etmek gerekiyor) ve icarus’ların power shield’lı ve bu anlattığım köpeklerin yeşil renkli mermi atan silahından taşıyan versiyonları var. artı puan denebilir şekilde oyun sonu canavarı orijinal birşey bu sefer. ilk genişleme paketi the reckoning’in sonunda yine makron pataklıyorduk hatırlarsanız. boss’umuz dişi dev bir strogg (biyomekanik) yarı örümcek. bol bol bu anlattığım yeni köpeklerden yumurtluyor, değişik saldırı çeşitleri de var bir sürü. yine de orijinal oyundaki ve the reckoning’deki makron gibi power uplar kullanılarak kolayca öldürülüyor. power up’lar demişken hem orijinal oyunda hem de ilk pakette alındıktan sonra oyunu acayip kolaylaştıran bir nevi power up sayılabilecek power shield bu sefer yok. bu nedenle oldukça sık öldüm ben normal zorluk seviyesinde. power up’lar da değişik, invulnerability falan yok onun yerine defensive sphere diye bişey gelmiş mesela.

    görevlerle ilgili bişey daha ekleyip bitireyim: orijinal oyunda her yaptığımızı bir amacı vardı, yani her girdiğimiz levelda görev ekranını kontrol ettiğimizde ana görevin yanısıra alt tarafta o levelda ne yapmamiz gerektiği yazardı. misal sallıyorum ana görev fabrikayi işlemez hale getirmekse, o levelda amaç bişey üretim çemberini kapatmaktı. burda ise ana görevin altında o levelın görevi olarak “destroy all resistance!” şeklinde bir yazıyla karşılaşıyoruz sık sık. yani bu demek oluyorki o level sadece oyunu uzatmak için adam öldürme işi, aksiyon yaratsın diye konulmuş. tabi aslında oyun bir fps, olayı adam öldürme ve aksiyon ama düzgün amaçların oyuna kattığı zevk yadsınamaz. bu paket bu nedenle biraz baştan savma olmuş.

    sonuç olarak kimseye oynamasını tavsiye etmeyeceğim, genel quake hikayesine de birşey eklemediği için oynanmaması durumunda herhangi bişey kaybettirmeyecek bir paket. sadece benim gibi seriye özel ilgisi olanlar için.