şükela:  tümü | bugün
  • dune vs warcraft'a dönmüş sidik yarışı. iki tarafın da çok seveni var.
    ikisini de denemiş bir insan olarak şimdilik oyumu guild wars'a veriyorum...
  • · world of warcraft (343)
    · guild wars (23)

    sözlük blizzard'dan şaşmaz.
  • (bkz: #8155383)
  • guild wars'ın, online oynaması beleş olduğu için bir parça önde götürdüğü zafersiz mücadele...

    world of warcraft oynadıktan sonra gelen edit: world of warcraft'in oynaması daha zevkli olduğu için bir parça önde götürdüğü zafersiz mücadele...
  • her ne kadar oyun turu olarak ikiside mmorpg olsalarda oynanis tarzi, stili veya oyunun amaci gibi alt niteliklerde bazen tam tersi olan 2 oyunun pek saglikli olmayan karsilastirilmasi (bkz: guild wars/@mission complete). gw pve'i geride tutmasiyla biraz daha rpg ogelerini hatta mmorpg ogelerini arkaplanda tutarak action kismina biraz daha yakin duruyor. ismini aldigi gibi guild & grup ortami (gw solo oynanabilecek bir oyun degildir, 3 gun pve yapip ee ne oldu simdi? diyebilirsiniz) ile cok genis bir pvp olayi sunan bir oyun. wow ise gw'nin tam aksine pvp harici bircok olayi on planda tutan ve professionlardan dungeonlara & instance'lere daha fazla onem veren bir mmo.
  • -wowda pvpde üstün olmak oyuna harcanan günlerle pozitif bir korelasyon içindedir(yetenekte gereklidir elbette,fakat donuna kadar epic eşya giymiş bir adam istesede istemesede pvp için gerekli olan bazı taktikleri kapacak ve sınıfını öğrenecektir).guild warsta ise pvpde üstün olmak karakterin yetenekleri arasında iyi bir kombinasyon yapıp onları savaşta yerinde ve zamanında kullanmaya dayanır

    -wowun temel ilkesi oyunun süresini uzatmaya dayanır.(level atlamak ve eşya almak için sık girilen dungeonlara itinayla uzak konulmuş mezarlıklar,40 kişilik dungeonların 1 haftada resetlenmesi,bgler öncesi gereksiz 1 dakika bekleme süresi,gereksiz uzunluktaki saatler süren instancelar,onlarca kez aynı instance'a girmeye dayanan reputation sistemi,sırf bir yerlere ulaşmak için yolda onlarca dakika harcanması,hızlı bir at almak için gereken inanılmaz fiyat,bir eşya almak için insanı asosyal yapan eski rank/yeni honor sistemi vs.)guild warsta ise oyunda 2 saat kaldığınızda oyun tarafından size ara vermeniz tavsiye edilir

    -wow cm gibidir.ya insanı çok saran ya da sarmayan bir oyundur.sardığı zamanlarda ise kurbanları hayatını,ailesini,arkadaşlarını unutmakta,tek dertleri nasıl olurda shadowboltla 40 hasar daha fazla vurabilirim olmaktadır.guild wars ise insanı hayatını etkileyecek kadar bağımlılık yapmaz(bildiğim,şahit oldugum kadarıyla)
  • aslında yapılmaması gerektiğini düşündüğüm ama inatla sıkça yapılan bir karşılaştırma. ama madem yapılıyor bitane de ben yapim ozaman:
    efendim, guild wars oyun türü olarak hernekadar mmorpg şeklinde adlandırılsada aslında değildir. çünkü en başta oyunu oynadığınız dünya (ya da oyun alanı diyelim) çok sınırlandırılmış. yani diğer mmorpg'lerdeki gibi dağlara tepelere özgür kız gibi koşturamıyoruz. bu bence çok büyük bir eksik çünkü ben oyunu oynarken kendimi inanılmaz kısıtlandırılmış hissetmiştim bi süre sonra. ikinci bi özellik, kimisine göre iyi kimisine göre kötü bir özellik olan instance mantığı. oyunda "sadece şehirler" ortak alanlar. yani sadece şehir veya kasabalarda diğer oyuncularla etkileşim içinde oluyoruz. şehir dışına çıktığımızda instance denilen (her oyuncunun ya da partinin kendine özel oyun alanı) olay yaratılıyor. bu yüzden kasabalar dışında oyuncu göremiyoruz. bu bence olumsuz. başta olumlu düşünmüştüm çünkü diğer oyuncuların bizim oyunumuzu rahatsız etmesi gibi bi durum sözkonusu olmuyor. ancak gördüm ki bi mmorpg oynamak istiyorsanız her daim oyuncularla etkileşim içinde olmanız gerekiyor yoksa o oyundan adı gibi devasa bir tat alamazsınız.

    oyunda parti bulmanız bazen inanılmaz zor olabiliyor ve de oyun solo oynamaya imkan kılmadığı için çok sıkıntılı anlar çekebiliyorsunuz.
    şimdi hep kötüledim "peki bu oyunun iyi yanı yokmu argadaş?" tabiiki var. mesela pvp'si çok eğlenceli. pvp'den kastımda 1v1 veya 2v2 değil zaten oyunda böyle birşey söz konusu değil (sanırım son eklenti paketiyle 1v1 gelmiş ama emin değilim). çeşitli pvp türleri var. heroes' ascent'te 8 kişilik bir grup oluşturuyorsunuz ve 7 aşamalı bir pvp arenasına giriyorsunuz ve son arenaya gelince (ki burası hall of heroes oluyor) 4 tane 8'erlik gruptan oluşan bir savaş başlıyor ki inanılmaz eğlenceli. ama işte malesef oyunun iyi yanı bununla sınırlı. sadece pvp üzerine kurulmuş bir oyun ve pvp üzerine kurulu bir oyuna mmorpg demek yanlış olur. yani counter-strike oyununu level 20'ye gelmek için yaklaşık 1 haftalık bir çaba harcanan şekli gibi düşünün. ben kendi adıma, gw'yi counter-strike'ye benzetiyorum tadımlık, kısa ve öz eğlence arayanlar için. devasa bir dünyaya düşmüş ve karakterini o dünyada adam etmeye uğraşan, sonunda "oh be ne kastım he" diyebilmek gibi tatlar arayanlar için değil. bir de gw için son olarak eklemek istediğim, oyunun aylık ücret istememesidir ki oyuncuları çeken asıl etken budur.

    wow ise aksine, pvp-pve dengelenmiş, solo oynamayı mümkün kılan ve dünyası gerçekten devasa olan bir oyun. peki gw'nin pvp'si zevklide wow'unki zevksiz mi? hiç sanmıyorum ki bence wow'da en az gw kadar eğlenceli ama wow 'un pvp'sinde gw'de olmayan bir etken olan zırh parçalarının kalitesi (ki malesef dengeleri bazen bozan bir etken) bazen wow'un pvp'sini tatsızlaştırabiliyor. zaten buyüzden gw pvp'de başarılı çünkü %100 taktik ve iyi oyun önemli.

    sözün özü, eğer gerçek bir mmorpg arıyorsanız, "karakterime vakit harcamak istiyorum, diğer oyunculardan farkım olsun istiyorum" diyorsanız ve "başka bir dünyada yaşayan biri" olmak istiyorsanız wow, "yok arkadaş ben karakter kasmakla itemle mitemle uğraşamam bana saf aksiyon lazım vurucam kırbacı vurucam kırbacı" tarzı bi oyun stiliniz varsa, aylık ücret ödemek hoşunuza gitmiyorsa ve son olarak grup bulmak için birazda sabrınız varsa guild wars alın. ya da en iyisi hiçbirini almayın, normal hayatınıza devam edin çoluk çocuğa karışın geçinip gidin hiç bulaşmayın bunlara. (bkz: sosyal insanlari asosyal yapan oyunlar)
  • kitlesel çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunları (mmorpg) oynama motivasyonları üzerine akademik bir çalışma yapılıyor. destek çıkılsa ne güzel olur.

    şuraya alalım