• popcu tarkan'in teyzesi, sarkici.
  • dur eskici dur da dinle
    sakın ona fiyat biçme
    o kutunun içindeki
    kurumuş güle ilişme

    ben o gülü yıllar önce
    bir ömüre satın aldım
    satmıyorum hiçbir şeyi
    affet beni ben aldandım

    şarkısını söylerdi polis radyosunda...
  • başlığı görünce "yine biri sanayide kazık yedi, ekşide ağlıyor" diye girip, değerli bir yorumcu olduğunu öğrendiğim kimse.
  • "ince ince bir kar yagar", "su sazima bir duzen ver" gibi parcalari yorumlayis sekliyle belleklerde yeretmis unlu sarkici.
  • olası opel showroom ismi
  • 06.07.1951 tarihinde kayserinin sarıoğlan ilçesinin yerlikuyu köyünde doğdu. babası mahmut, annesi rahime. gülcan opel 5-6 yaşındayken, aile tarsus'a yerleşir. ilköğrenimini tarsus, cumhuriyet ilkokulunda tamamlar. daha sonra kızmeslek lisesi eğitimini yarıda bırakan sanatçı, tarsus halk eğitimi merkezindeki halk müziği çalışmalarına katılır ve ilk defa tarsus parkında sahneye çıkar. ilk 45'lik plağını 1967 de "sayan" firmasına okur. "kalbin altın ben hırsız" isimli bu ilk plağıyla istediği çıkışı elde edemeyen ünlü sanatçı, çeşitli turne gruplarıyla yurt içi ve ve yurt dışı konserlerine katıldı. 1969 yılında istanbul radyosu sınavını kazanmasına rağmen, o tercihini sahneden yana kullanarak asıl şöhretini elde edeceği, yine dönemin en büyük plak firmalarından olan "türkofon" plak şirketiyle anlaşır. bu firmada yapmış olduğu ikinci 45'liği "uykudamısın sevgili yarim" ile adını tüm türkiye ye duyuran gülcan opel, daha sonra bunu izleyen diğer plaklarıyla ününe ün katmıştır. bu seriyi oluşturan "seher vakti" "kayıp olan saadet" "çok toysun sevgilim" "ne güzel yaratmış" ve "dane dane benleri var yüzünde" 45'likleri, satış olarak da oldukça iyi grafik çizmiş olmasının yanında, doğal olarak sanatçıya farklı plak yapımcılarından tekliflerinde gelmesini sağlamıştır. 1972 de topkapı plakla yeniden bir anlaşma yapan ünlü sanatçı, üst üste plaklar doldurur. buradaki ilk dönem 45'liklerinden olan "gel bana güle güle" "adaletin bu mu dünya" tatlı dile güler yüze" "yalansın dünya" da yine repertuarını neşet ertaş, ali ercan, ali ekber çiçek gibi usta sanatçıların eserlerinden seçer. daha sonraki seride, arif sağ işbirliğinden biraz daha arabesk ve fantazı yapıtlara yönelen gülcan opel, bu ortak çalışmanın müziğine yansıyan farklılığı dikkat çekici olmuştur. halk enstrumanlarının yanına yaylı gurubunu eklerken, pop sounduna yakın bir sentezle yılın olay 45 liği "gurbet treni" ve arka yüzü olan "alın yazım" ı çıkarır. bu plağıyla türkiye'nin yanısıra, özellikle almanya daki gurbetçilerimiz tarafından da büyük beğeni toplarken, ona "gurbetçi" gülcan opel dediler. bu ilgi üzerine, çok geçmeden ilk filmi olan "gurbet treni" nde başrol oynar. artık geniş bir dinleyici kitlesine sahip olan sanatçı daha sonra yine büyük çoğunluğu arif sağ ile ortak çalışmaları kapsayan "gitme" "zülüf dökülmüş yüze" değmen benim gamlı yaslı gönlüme" "ince ince bir kar yağar" ve "gel bari bari" gibi plaklarıyla ismini ve kariyerini sağlamlaştırarak " kavuşmak hayal oldu" ile bu firmadaki işbirliğine son noktayı koyar. aynı dönemler almanya daki kaset yapımcılarınında gözdesi olan gülcan opel, sık sık yurt dışına çıkarak türküola ve minareci ye üst üste kasetler okurken, çoğunlukla bu yapıtlarda tema olarak gurbeti ele alır ve işler. 1978 e gelindiğinde dönemin yeni ama iddialı kaset firmalarından olan "uzelli" ile çalışmalarını devam ettirir. buradaki "yaz dostum" kasetiyle rahmetle andığımız büyük sanatçı "barış manço" ya ait bir eseri ilk defa kendisi yorumlarken, bir ilki de gerçekleştirmiş olur. 1986-87 yılında tekrar almanya ya giderek konserler verdi. türkiye'ye döndüğünde bir süre ankara'da, daha sonra antalya'da çalışan ünlü sanatçı buradaki sahne çalışmalarını 1989 yılına kadar sürdürür. çalışmaya gittiği antalya'ya yerleşen gülcan opel halen ailesiyle birlikte hayatını antalya'da sürdürmektedir...

    kaynak.
  • turkish freakout 2 (psych-folk 1970-1978) albümündeki bari bari adlı parçasını dinledikten sonra dikkatimi çeken sanatçı. daha öncede mutlaka dinlemişimdir ama hiç üstünde durmamışım demekki. bari bari'yi arka arkaya iki üç kere dinlemeden diğer parçalara geçemiyorum artık.
  • (bkz: edmund honda)
  • gurbet treni yorumu güzeldir.
hesabın var mı? giriş yap