şükela:  tümü | bugün soru sor
  • baris manconun en guzel sarkilarindan biri. babaannesinin olumunden sonra yazmistir. bas yuruyuslerinin dolgunlugundan da anlasilabilecegi gibi bestecisi ahmet guvenctir
  • sozleri $oyledir:

    sen gülünce güller açar gülpembe
    bülbüller seni söyler
    biz dinlerdik gülpembe
    sen gelince bahar gelir gülpembe
    dereler seni çağlar,sevinirdik gülpembe

    güz yağmurlarıyla,bir gün göçtün gittin..
    inanamadık gülpembe
    bizim iller sessiz, bizim iller sensiz
    olamadı gülpembe

    dudağımda son bir türkü gülpembe
    hala hep seni söyler
    seni çağırır gülpembe

    güz yağmurlarıyla,bir gün göçtün gittin..
    inanamadık gülpembe
    bizim iller sessiz, bizim iller sensiz
    olamadı gülpembe

    dudağımda son bir türkü gülpembe
    hala hep seni söyler,
    seni çağırır gülpembe

    gözlerimde son bir bulut gülpembe
    hala hep seni arar seni bekler
    gülpembe

    (duzeltmeler icin kanradan'a te$ekkurler)
  • adamı durup dururken ağlatabilen parça...
  • sozum meclisten disari albumunun en onemli parcalarindan birisidir, belki de en onemlisidir. 80lerde bu sarki patladiktan sonra duyduguma gore kiz cocuklarina gulpembe isminin verilmesi furyasi baslamistir
  • sinan çetin'in sunduğu film gibide kapıların açılmasında çalan melodisiyle şarkı bir parça kült olmasından ödün vermiştir.
  • baris manco tribute album'de (sunun asil adi nedir yahu?) nilufer tarafindan soylenmisti. ayni albumde yer alan sertab erener ve kenan dogulu'nun seslendirdigi sarkilarda (performanslarini begenin ya da begenmeyin), kendilerini ifade etme cabasi gorebilirsiniz. gel gor ki nilufer sanki kafasina silah dayayip soyletilmis gibi, yorumculugundan zerre kadar bir sey katmadan, dumduz okumustu sarkiyi. bu sarkiyi o yavanlikta okumak icin nilufer olmaya gerek yok ki.
  • bu sarki ayni zamanda baris manco'nun olumunden sonra cikan toplama albumunde, eser taskiran tarafindan tecavuze ugramis bir sarkidir. aslindaki o harika bas melodileri, klavye, vs gitmis, yerine acayip aglak, arabesk, siradan keman melodileri gelmisti. birisi arkadasi "abi, mahsun kirmizigul degil, baris manco soyleyecek bunu" diye uyarsaymis keske zamaninda. dogu-bati sentezinin bokunun cikarilmasina harika bir ornektir sarkinin bu icler acisi hali.
  • barış manço'nun elindeki kırmızın org'un tonunun tuşlara basılmasına rağmen değişmemesi ise ayrı bir olaydır
  • janet jak esim çiftinin birkaç sonsuzluk anı albümünün de en eşsiz parçalarından biridir. sözler judeo-ispanyolca, nakarat türkçedir. erkan oğur'un şarkı boyunca yaptığı küçük perdesiz gitar nağmeleri ve sondaki küçük çıkış melodisi gerçekten çok güzeldir. şarkının sonuna doğru tüm enstrümanların sustuğu bir an vardır ki janet jak esim çiftiyle beraber bülent ortaçgil de "aman aman gülpembe, ne bu güzellik sende" der, üç güzel sesi aynı anda, üst üste dinlemenin hazzını yaşatır. albümün zirve noktalarındandır.
  • şarkının barış manço’nun söylediği 3 versiyonu vardır.

    1)sözüm meclisten dışarı/1981
    2)baris manco live in japan/1996
    3)mançoloji/1999

    bu şarkıları inceleyelim.
    1)sözüm meclisten dışarı/1981

    şarkı bas gitar ile başlar, klavye adeta çığlık atarak girer. şarkının ortasında enstrümanlar kombo yaparlar. klasik-elektro-bass gitarlara, klavye ve baterinin uyumu mükemmeldir. oha dedirtir. yalnızca bas gitar sesleri bile şarkının içindeki başka bir şarkıdır. şarkıda büyük bir duygu yükü vardır. rock bir şarkıdır. hiç beklemediğiniz bir anda bir yerde çalarsa, hüzünlendirir.

    2)baris manco live in japan/1996

    bu şarkı konser kaydıdır. bu kez şarkıda cırtlak ve tiz bir klavye kullanılmıştır. klavye, resmen ambulans sirenine benzer. barış manço’nun sesine yankı verilmiştir. ilk şarkıdan farklı olarak barış manço şarkının sonuna kadar söylemez. ”gözlerimde son bir bulut” ile başlayan dörtlüğünü söyler, bırakır. sonra cırtlak klavye ve diğerleri devam eder. şarkı daha rock bir şarkıdır.

    3)mançoloji/1999

    bu kez klavye geri plandadır. öyle ki; başlangıcındaki klavye çıkışını duymak neredeyse imkansızdır. üflemeli çalgılarla şarkı ilahi gibi olmuştur. bas gitar geriye çekilmiş, elektro gitarın sesi kısılmıştır. şarkıda yaylı ve üflemeli şarkıların saltanatı vardır. bunların dışında, şarkı yavaşlatılmıştır. bu şarkı çıktığı 1999’dan beri kendini bana bir kum tanesi kadar sevdirememiş ve barış manço’dan soğumama neden olmuştur.

    şahsi beğenim:

    1)sözüm meclisten dışarı/1981- *****
    2)baris manco live in japan/1996- ****
    3)mançoloji/1999- **

    şarkılardan ikisinin klibi vardır. (sözüm meclisten dışarı/1981, mançoloji/1999)

    birinci klipte barış manço ağaçlı çiçekli bir yerde başlar, gittikçe çöle gider ve klibin sonunda çölün ortasındadır. devasa yüzükleriyle klavye çalışı yakın çekim gösterilir. ayrıca şarkı söylerken ellerini kullanışı da şarkıyı renklendirir. onun dışında saçlarını savura savura bir yürüyüşü vardır ki görülmeye değerdir. klavyesini sırtına alıp bir derviş gibi, bir ozan gibi yürür.

    ikinci klip öldükten sonra çekilmiştir. bu klipte çeşitli konser görüntüleri, tv programları için gittiği yerlerdeki görüntüleri, birinci klipten ve cenaze töreninden görüntüler vardır. klibin sonunda barış manço ışıltılı kemeri olan beyaz bir elbise içinde, elini öpüp, öpücük gönderir, el sallayarak gider. son olarak deniz manzaralı bir yerde, güneşin battığı bir yerin arka plan olduğu görüntüde mançoloji kaset/cd kapağındaki resim gösterilir.