şükela:  tümü | bugün
  • sertab erenerin lal albumunde sozleri sezen aksuya ait sarkisi. beste sezen aksu-levent yuksel calismasi.

    gel gunahin boynuma gel
    dur birazcik bir ara ver
    hasretin canimi tuketti
    bari bir gun sohbete gel

    mumlari yaktim bir umit once
    aynaya baktim surdum kokular
    bir cizik attim kara kapliya vah
    vah yine bana kismet yeni acilar

    yar sevdami suruyup gidiyor
    daglara deryalara
    hem hurriyet hem de ask istiyor
    vay bana vaylar bana

    yar gucunu bende deniyor
    gul yuzleri yabana
    hem kolay hem de cok zor
    vay bana vaylar bana
  • sabah sabah agza takilan sarki; soyleyen ne kadar yerinde soyluyor, bu soz yazari ne alem bi soz yazari, bu bahar ne terbiyesiz bir mevsim...
  • cok güzel sertab şarkısı, nakarat süper özellikle. mükemmel lal'in mükemmel başka bir şarkısı..
  • muzigini dinleyince boyle degisik bir heyecan veriyor bu sarki insana. icten bir havasi var, sohbet eder gibi soyluyor sarkiyi sertab, cok da guzel soyluyor. bomba kisimlardan biri de sarkinin hep bir agizdan sertab'a eslik eden vokalleri. oyle bayik bayik ".... bir umit once ... surdum kokular ... kara kapliya vah ..." diyorlar insani eglendiriyorlar.
  • bunu ve diğer eski sertab erener şarkıları dinlendiğinde ah nerde o eski şarkıları diyor insan.
    sertab gibiden sonra en güzel albüm olan lal'den.
  • birden çalmaya başladığında insanın yüzüne bir gülümseme yerleştirebilen, iç açan, baharı getiren şarkı.
  • sezen aksu'nun yârini sohbete çağırdığı şarkılardan biri...
    diğeri için (bkz: perişanım şimdi)
  • sertab erenerin sarkisi haricinde, herhangi birisine yalakalık yapmak amaciyla kullanılan "bokunu yiim abi" edasinda kelam. sakat bi isi baskasına yaptrmada ikna aparati olarak da kullanılır bu.
  • degisik bir sertab erener parcasi. insanin agzina yapisiyor ama sozlerine bakildiginda cok garip bir parca.

    gel gunahin boynuma gel
    dur birazcik bir ara ver
    hasretin canimi tuketti
    bari bir gun sohbete gel

    sair burada sarkinin gectigi ortami fazla detay vermeden anlatiyor: bir yasak ask soz konusu o yuzden gunah oldugunu dusunuyorlar, iki taraftan birisi vijdan azabi cekiyor ama obur taraf gunahin boynuma bos ver simdi gunahi falan diyerek iliskinin devam etmesini sagliyor. cok sik bir tempoda birlikte oluyorlar o yuzden bole bir bunalti gelmis ara vermek istiyorlar ama olmuyor. farkli sehirlerde oturduklari icin haftasonlari ve resmi tatiller disinda gorusemiyorlar. bulustuklari zaman sohbet yok tamamen sexe dayali bir iliski o yuzden bari bir gun sohbete gel diye bir yakaris var.

    yar sevdami suruyup gidiyor
    daglara deryalara
    hem hurriyet hem de ask istiyor
    vay bana vaylar bana

    sair turk feminizmine adeta tokat gibi bir cevap veriyor. yok ole cocuk da yaparim kariyer de, hem ask hem hurriyet olmaz dedikten sonra sarkimizin 90larda ciktigini turk feminisminin yeni yeni palazlandigini dusunursek adeta bu sarkiyla turk feminisminin dibine kibrit suyu dokulmustur. bitti mi ? bitmedi,

    yar gucunu bende deniyor
    gul yuzleri yabana
    hem kolay hem de cok zor
    vay bana vaylar bana

    sair burada yarimdir hem sever hem de dover diyor ama bu durum hem hosuna gidiyor (bkz: mazosizm) hemde cani acidigi icin zoruna gidiyor.
    sonuc olarak degisik bir sarki olmus, sozler garip olsa da insanin diline dolanmiyor degil.
  • akla ister istemez..
    (bkz: gunahi boynuma karilar koynuma)