şükela:  tümü | bugün
  • hos bir sitesi var: http://www.journeytosun.com/
  • (bkz: journey), (bkz: tosun)
  • yeşim ustaoğlu filmi...günese yolculukda istanbuldan türkiyenin doğusuna yapılan yolculuğu anlattığı için...politik olmasa o bütçeyi bulabilirlermiydi bilinmez...o bütçeyi bulsalardı politik olabilirler miydi o da bilinmez...
  • filmin soundtrack'i kalan müzik tarafından yayınlandı. makedon gitarist vlatko stefanovski tarafından hazırlanan müzikler, balkanlardan mezopotamyaya bir yolculuk tadında..
  • türkiye'de inatla yok sayılmaya çalışılan filmlerden biri...sadece bir kaç sinema salonunda oynadı, oynadığı salonların çıkışında da sivil polisler beklemekteydi...filmi anlamayan, daha kötüsü izlemeden ahkam kesen çoğu kişinin filmi "bölücülük" ile suçlaması ayrı bir lezzetti tabi...
  • akşam üzeri gerçekleştirildiğinde serinlikle birlikte güzel olacağını düşündüm seyahat türü.

    (bkz: ekşi sözlük güneşe yolculuk zirvesi)
  • ilk kez deneyen için
    (bkz: ikarus)
  • kurt sorununu anlatirken kolayci bir sembolizme kacan, kimi zaman gercekcilikten ve inandiriciliktan uzaklasan, yilmaz guneyi bir kez daha saygiyla anmamiza vesile olan film. bu ulke gercekligi o kadar karmasik ki yesim ustaoglu'nun film boyunca izledigi basit kaliplarin icine sigmiyor. ne yol ne de suru gibi icimize isleyebiliyor. halbuki yol ve suru ne kadar yalin, samimi ve bir o kadar da derindir.
  • yapmaya cali$tigi $eyi becerememi$ film. bilinmeyen oyuncular bu tur filmlerde hep kullanilir ve bana gore isabetli karardir. lakin buradakiler cok amator. bir kameraya bakmadiklari kaliyor. anlatim da kolayci, kli$eci bir hastalik icinde...
    ustelik filmde onyargili bir atmasyonlar zinciri de var gordugum kadar. yahudi filmi ceken yahudi yonetmenin oscar beklemesi gibi bir psikoloji icinde cekilmi$ film bence.
    laf ola beri gele bir film.
  • kesinlikle olmamış.. oyunculuklar çok yetersiz, yönetim yetersiz, kameraya ya da çekim yerine bakan insanlar sırıtıyor, filmin meselesi fazlasıyla tek taraflı kalıyor. ağızda sigara lakayt yürüyen polisler, ama suçsuz “melek kadar temiz” genç kürtler. çok yavan göze sokucu bir metot bu... ”e peki doğallık nolcak” diyenlere los lunes al soldaki kapitalist güvenlik görevlisi "don kişot"a ya da sır çocukları ndaki fırat tanış ın muhteşem oyunculuğuna göz atmalarını tavsiye ederim. keşke bu tür önemli filmleri olaya duygusal yaklaşıp tek taraftan bütün hayali olumsuzlukları birer gerçek olarak gören, “karşı” tarafı günahsız kabul eden tezlerle değil sevabıyla günahıyla meseleyi ele alabilecek soğuk kanlılıkta olan yönetmenler çekiverse.. yönetim ve meselenin yanlışlığı bir yana senaryoda da sırıtan saymakla bitmeyen gereksiz diyalog ve sahneler mevcut.. nasıl ki yönetmen “kendi” hayal dünyasındaki gerçeklere uydurmak için evlere kırmızı çarpı işaretleri konulduğunu fotoğraflamşısa bu tür kesimlerde çok önemli olan arkadaşlığı da yok saymıştır. berzan ın beraber eyleme gittiği arkadaşı (ya da başka arkadaşları) nedense berzan öldükten sonra kayboluvermiştir. ölüsünü alıp zorduç'a götürmek de mehmet e düşer. yanı sıra “kürtçe” konuşmalarda alt yazı koymamak anlaşılır değil.. ölü bir film.. sanırım sinemasal anlamda sadece müzikleri iyi denilebilir..