şükela:  tümü | bugün
  • oldukça zengin bir işadamının oğlu olan gustave, mühendislik eğitimi alırken resme de ilgi gösterdi. her nekadar en ünlü ve begenilen resmi "the floor scrapers", 1875 sergisine kabul edilmese de sonradan en ünlü resmi olarak tanımlandı. kisa hayati boyunca üç empresyonist sergiye katıldı.
    caillebolt'un bunca yil golgede kalmasının ana nedeni ise onun dünyanın ilk empresyonist koleksiyoncusu olmasi, ve vasiyetinde sahibi olduğu tüm manet, renoir ve cezanne leri sürekli sergilenmeleri kosulu ile fransiz devletine bagislamasidir. musee dorsay de halen sergilenen tablolardan 40 ı onun bağisladiği resimlerdendir.
    yelken, kürek ve kano gibi sporlarda başarılı bir sporcu olduğundan hem kendi yaptığı , hem de topladığı resimlerin çoğunda nehir, tekne ve deniz teması işlenmiştir.
  • paris'in o dönemdeki bütün hâllerini resmetmiştir neredeyse. kar altında paris çatıları resmi acaip bir huzur verir bana.
  • en iyi paris ressamlarından biri olduğunu söyleyebiliriz; ama kesinlikle en iyi şemsiye ressamı.
  • bende ayrı bir yeri olan eseri budur. al koy yani façe'ne o derece.
  • kendisi aynı zamanda övgüye değer bir pul koleksiyoncusuydu.bugün kaç ressamın british museum'da pul koleksiyonu sergileniyor?
    ayrıca ailesinden kalan yüklü mirası sadece kendine harcamadı. sanatçı dostlarının resimlerini sergilenmesi için salon kiraladı. kaç tane ressam ailesinde kalan mirası başka bir ressamın sergi açabilmesi için harcamıştır?
  • çok yetenekli bulduğum fransız ressam. "raboteurs de parquet" (parke kazıyıcıları) adlı 1875 tarihli tablosu öyle böyle güzel değildir. tablodaki ışık kullanımı özellikle muazzamdır. orijinali ile asla boy ölçüşemeyecek bir fotoğrafı için buyrun. orijinali, paris'teki musee d'orsay'da görülebilir.
  • instagram’da “artistforaweek” hesabı sayesinde tanışmış olduğum fransız ressam.

    neredeyse her eserini sevdim ancak en en en bayıldığım tablosu 1881 yılına ait rising road oldu.

    sanatsal terimler kullanıp ifade edemeyeceğim tabi ki ancak tablolarında hep o anı durdurup kayda geçirmiş olduğu hissini alıyorum. sanki 1800lü yıllardayım ve o an orada o anı yaşıyorum gibi.