şükela:  tümü | bugün
  • cd projekt red 'in eylül ayında piyasaya vermeye hazırlandığı oyun.

    http://youtu.be/h4ug5uczp6k
  • canım cd projekt red'ciğimin cyberpunk 2077 öncesi bizlere sunduğu bir witcher oyunu. oyun oldukça zevkli, 31 level'a ulaştım, harika bir northern realms deck'i kurdum. şimdiki hedefim monster deck'i kurmak.

    ayrıca oyunda yer yer felsefi yorumlarda görmek mümkün. closed beta'dan bir örnek.
  • kapalı betasına kabul edilip oynamaya başladım ama sanki bir şeyler eksik gibi. witcher 3'teki gwent oyununa göre çok daha fazla kart eklenmiş ve kartlara bir çok özellik gelmiş. ( hearhstone'daki battlecry efekti gibi ) bu da oyunun biraz bozulmasına neden olmuş. witcher'daki gibi bütün kartlara kolay bir şekilde sahip olamıyoruz artık. bunun sonucunda daha güçlü kartları olan tarafın oyunu domine etmesi sağlanmış. tabi oyunun daha betada olması ve betadan çıkana kadar bir çok dengelemeye tabi tutulacağını da unutmamak gerekli.
  • eurogamer oyunculara 10 bin kapalı beta davetiyesi dağıtıyormuş ilgilenenlere duyurulur.
  • açtığım ilk paketten villentretenmerth çıkartmış oyun. hayır beta bitince yok olacak şimdi sevineyim mi üzüleyim mi.
  • nasıl ve nereden indirip kurulacagini bilmediğim oyundur. betaya kayıt oldum ama herhangi bir indirme linki ivir zivir gelmedi?
  • iki üç ay öncesine göre optimizasyonunda inanılmaz aşama kaydedilmiş, bir süredir oynamıyordum girip bakayım dedim de tamamen yağ olmuş oyun.
  • şu linkten kapalı betasına bir davetiyeye ulaşabileceğiniz oyun.
  • bana da gecen gun birkac kod geldi. isteyene verebilirim sevgili yazarlar.

    tanim: normal kart oyunlarindan farkli bir mekanikle isleyen, alisik olmadigim tarzda oyun.
    ama begendim.

    edit: kodlar bitti beyler
  • witcher 3'teki çok keyifli olmasına rağmen tek başına oyun olarak çıkanını hiç beğenmedim. yapılan bütün değişiklikler onu biraz daha hearthstone'a benzetmek yönünde olmuş. "worthy opponent"ına, "a vs b" ekranındaki sunum seslerine kadar. her seferinde "ceeeeyna!" diye içimden seslenesim geliyor.

    oyun dinamikleri de keza. mesela birbirinden health eksiltme ana unsurlardan biri olmuş. hearthstone gibi füze atıp duruyoruz. mesela orijinal oyundaki "scorch" ve weather etkileri gibi health eksitmenin nadir rastlanan ama bir o kadar da etkili bir şey olması yerine boks dövüşüne dönmesini sevmedim. scorch ve weather oyunda hala var ama o kadar health eksiltici unsurlar varken önemsiz kalıyorlar.

    kart tasarımları witcher'daki kadar belirgin değil, kartın ne olduğunu anlamak için ekrana yaklaşıp bakmam gerekiyor artık. orijinal tasarımlar tertemizdi. ama belki hearthstone'la ya da magic the gathering'le bir patent çakışmasına sebep olduğundan eski tasarımlardan kaçınılmış olabilir.

    aynı şekilde üç ayrı hat çekmenin esprisi de çoğu konuda kalmamış. nasılsa attığın füze her yere gidiyor, yaptığın heal bir sürü kartta diğer hatlara da erişebiliyor. özünde bir kaynak planlama oyunuyken kartopu savaşına dönmüş.

    deck builder arabirimleri aşırı kullanışsız. yine bu konuda witcher 3'teki arabirim bin kat daha kullanışlıydı. alacalı bulacalı tasarımlardan dolayı"gri ve renkli kart ayrımlarını yapması çok zor.

    kart craft etmek için gereken malzemeler bana çok karışık geldi. yok ore'muş, gem'miş, gold'muş. bunlar hep in-game purchase için atılan taklalar hiç ilgimi çekmiyor o yüzden. karmaşıklığı da bana oyunu daha az oynattırmaktan fazla yaramıyor.

    velhasıl iki gün oynayıp sistemden kaldırdım. olmamış. gwent'in adına yaraşır olmak yerine kötü bir hearthstone kopyası.