• "ilerlemeyi, bizi şikayet edenlere borçluyuz. memnun insanlar hiçbir değişiklik istemezler."
  • "bir topluma danışma hakkından önce, eğitim verilmelidir. seçmen oy vermeden önce bilgilendirilmelidir. oy kulübelerinden önce okullar kurulmalıdır. yeteri kadar eğitim görmeyenin elinde oy pusulası yalnız faydasız değil, tehlikelidir de" demiş üstad.

    atatürk'ün yazara ait dünya tarihinin ana hatları adlı eserden faydalandığını biliyoruz. kendisi bir şekilde yukarıdaki sava da ulaşmış ve onu benimsemiş olabilir. "cumhuriyet kurulduğu dönemde demokratik değildi", "hani ata'nız demokrattı" diye öten dinci yobazlarımız bu parlak düşüncelerini bir de yukarıdaki sözle birlikte değerlendirsinler bakalım. belki o zaman anlarlar mustafa kemal atatürk önderliğindeki genç cumhuriyetin neden varı yoğu bırakıp bir eğitim seferberliğini başlattığını, kökü kazınamadığı için bugün halen devam eden gericliği yok etmek için nasıl uğraş verdiğini.
  • ''every time i see an adult on a bicycle, i no longer despair for the future of the human race.'' sözünün sahibidir.
  • babasi bahcivanlik, annesi hizmetcilik yapan, gencliginde bir ascinin yaninda calisarak hic sevmedigi insanlara hizmet etmis ve bu yuzden de hep esitsizlikten yakinmis sosyalist gorunumlu liberal yazar.

    bilgili asciyla birlikte zenginlerin konusmalarindaki hatalari bularak eglenmis ve onlarin hizmet edilmeyi hakketmedigine karar vermis ve yalnizca hakedenlerin yonetmesi gerektigine dair teorilerini o zaman gelistirmistir. kendisine liberal sifati iste bu meritokratik* duzen istegi nedeniyle yakistirilir.

    bir sekil burs kazanip thomas huxley'in yaninda biyoloji ogrenmistir. burada edindigi bilgiler kitaplarina cok yansir. orn. marslilarin anatomik yapilari, canlilarin evrimi...

    bir donem fabian topluluguyla calismistir.

    bilim kurgu'da ileride klise olacak bir cok seyin ilkini yazmistir.
    ayrica bilim kurgunun yaninda da bir cok eser vermistir. toplam 150 civari kitap yazmistir.

    dunya devleti (bkz: world state) diye bir teorisi vardir. tum insanligin ortak bir cati altinda birlesecegi bir yapidir bu. (ne yazik ki bu yapi the war of the worlds de oldugu gibi ortak bir dusmana karsi olusur. bu anlayisin en abartili sonucu asimov'un oteki galaksilerden gelecek tehlikelere karsi tek bir galaksi isteginde gorulebilir) bunu gerceklestirmek icin hitler,mussolini,stalin (ki onunla konusunca morali bozulmus), zamanin abd baskani gibi kisilerler konusmus ve fikirlerini aktarip onlari heyecanlandirmistir. (bkz: dunyayi kurtaran adam) milletler cemiyeti'ni onun bu isteginin gerceklesecegine dair bir umut olarak gormus fakat ikinci dunya savasindan sonra umutlari tukenmis ve karamsar bir kisilige burunmustur. "ben size dunyayi kurtarmak icin gerekenleri soyledim, yolı gosterdim. yapip yapmamak size kalmis" moduna girmis. siyirmistir.

    george orwell ve aldous huxley'in onculudur.
  • sadece bilim kurgu'da değil birçok konuda eser vermiş türün öncülerinden olan yazar.
    tüm eserleri:
    * the chronic argonauts (1888)
    * textbook of biology (1893)
    * honours physiography, r.a. gregory ile birlikte, (1893)
    * select conversations with an uncle (1895)
    * zaman makinesi (the time machine) (1895)
    * the wonderful visit (1895)
    * the stolen bacillus and other incidents (1895)
    * dr.moreau'nun adası (the island of dr. moreau) (1896)
    * kızıl oda (the red room) (1896)
    * the wheels of chance (1896)
    * duvardaki kapı (the plattner story, and others) (1897)
    * görünmez adam (the invisible man) (1897)
    * certain personal matters (1897)
    * the crystal egg - short story (1897)
    * the star - short story, graphic, christmas (1897)
    * dünyalar savaşı (the war of the worlds) (1898)
    * when the sleeper wakes (1899) (sonraları the sleeper awakes (1910)
    * tales of space and time (1899)
    * love and mr lewisham (1900)
    * the first men in the moon (1901)
    * anticipations (1901)
    * the discovery of the future (1902)
    * the sea lady (1902)
    * mankind in the making (1903)
    * twelve stories and a dream (1903)
    * the scepticism of the instrument - 8 kasım 1903'te oxford felsefe cemiyeti'ne sunulan bildirinin bir bölümü.
    * the food of the gods and how it came to earth (1904)
    * kipps: the story of a simple soul (1905)
    * a modern utopia (1905)
    * in the days of the comet (1906)
    * the future in america (1906)
    * faults of the fabian (1906)
    * socialism and the family (1906)
    * reconstruction of the fabian society (1906)
    * this misery of boots (1907), independent review'den (aralık 1905) alınarak basılmıştır.
    * will socialism destroy the home? (paper, written in 1907)
    * new worlds for old (1908)
    * the war in the air (1908)
    * first and last things (1908)
    * ann veronica (1909)
    * tono-bungay (1909)
    * the history of mr. polly (1910)
    * the sleeper awakes (1910) - when the sleeper wakes'in düzenlenmiş basımı
    * the new machiavelli (1911)
    * the country of the blind and other stories (1911)
    * the door in the wall and other stories (1911)
    * floor games (1911)*
    * the great state: essays in construction (abd başlığı: socialism and the great state) (1912)
    * the labour unrest (1912)
    * marriage (1912)
    * war and common sense (1913)
    * liberalism and its party: what are the liberals to do? (1913)
    * little wars (1913)
    * the passionate friends (1913)
    * an englishman looks at the world (abd başlığı: social forces in england and america) (1914)
    * the world set free (1914)
    * the wife of sir isaac harman (1914)
    * the war that will end war (1914)
    * the peace of the world (1915)
    * boon (1915)
    * bealby: a holiday (1915)
    * tidstänkar (1915)
    * the research magnificent (1915)
    * what is coming? (1916)
    * mr. britling sees it through (1916)
    * the elements of reconstruction] (1916)
    * görünmez kral tanrı (god the invisible king) (1917)
    * war and the future (1917)
    * the soul of a bishop (1917)
    * a reasonable man's peace (1917)
    * joan and peter (1918)
    * in the fourth year (1918)
    * the undying fire (1919)
    * the idea of a league of nations (1919)
    * the way to a league of nations (1919)
    * history is one (1919)
    * the outline of history i, ii 1920, 1931, 1940 (1949, 1956, 1961, 1971)
    * russia in the shadows (1920)
    * the salvaging of civilization (1921)
    * the new teaching of history (1921)
    * washington and the hope of peace (abd başlığı: washington and the riddle of peace) (1922)
    * what h.g. wells thinks about ‘the mind in the making’ (1922)
    * university of london election: an electoral letter (1922)
    * the world, its debts and the rich men (paper) (1922)
    * a short history of the world (1922)
    * the secret places of the heart (1922)
    * men like gods (1923)
    * socialism and the scientific motive (1923)
    * to the electors of london university, university general election, 1923, from h.g. wells, b.sc., london (1923)
    * the labour ideal of education (1923)
    * a walk along the thames embankment (1923)
    * the story of a great school master (1924)
    * the dream (1924)
    * the p.r. parliament (1924)
    * a year of prophesying (1924)
    * christina alberta's father (1925)
    * a forecast of the world’s affairs (1925)
    * the world of william clissold (1926)
    * mr. belloc objects to the outline of history (1926)
    * democracy under revision (1927)
    * playing at peace (1927)
    * meanwhile: the picture of a lady (1927)
    * the complete short stories of h.g. wells (1927)
    * the way the world is going (1928)
    * açık komplo (the open conspiracy: blue prints for a world revolution) (1928)
    * mr. blettsworthy on rampole island (1928)
    * the book of catherine wells (1928)
    * the king who was a king (1929)
    * common sense of world peace (1929)
    * the adventures of tommy (1929)
    * imperialism and the open conspiracy (1929)
    * the autocracy of mr.parham (1930)
    * the science of life (julian s. huxley ve g.p. wells ile birlikte) (1930)
    * the way to world peace (1930)
    * the problem of the troublesome collaborator (1930)
    * settlement of the trouble between mr. thring and mr. wells: a footnote to the problem of the troublesome collaborator (1930)
    * what are we to do with our lives? (revision of open conspiracy) (1931)
    * the work, wealth and happiness of mankind (1931)
    * after democracy (1932)
    * the bulpington of blup (1932)
    * what should be done now? (1932)
    * the shape of things to come (1933)
    * experiment in autobiography (1934)
    * stalin-wells talk: the verbatim record and a discussion by g. bernard shaw, h.g. wells, j.m. keynes, ernst toller and others, with three caricatures and cover design by low (1934)
    * the new america: the new world (1935)
    * things to come: a film story (1935)
    * the anatomy of frustration (1936)
    * the croquet player (1936)
    * the idea of a world encyclopaedia (1936)
    * man who could work miracles (1936)
    * star begotten (1937)
    * brynhild (1937)
    * the camford visitation (1937)
    * the informative content of education (1937)
    * the brothers (1938)
    * world brain (1938)
    * apropos of dolores (1938)
    * the holy terror (1939)
    * travels of a republican radical in search of hot water (1939)
    * the fate of homo sapiens (abd başlığı: the fate of man) (1939)
    * the new world order (1939)
    * the rights of man, or what are we fighting for? (1940)
    * babes in the darkling wood (1940)
    * the common sense of war and peace (1940)
    * all aboard for ararat (1940)
    * guide to the new world (1941)
    * you can't be too careful (1941)
    * the outlook for homo sapiens (1942)
    * science and the world-mind (1942)
    * phoenix: a summary of inescapable conditions of world reorganization (1942)
    * a thesis on the quality of illusion in continuity of individual life of the higher metazoa… (1942)
    * the conquest of time (1942)
    * the new rights of man (1942)
    * crux ansata (1943)
    * the mosley outrage (1943)
    * '42 to '44: a contemporary memoir (1944)
    * mind at the end of its tether (1945)
    * the happy turning (1945)
    kaynak:
    http://tr.wikipedia.org/wiki/h.g._wells
  • "alışkanlık ve içgüdü çaresiz kalmadıkça doğa zekâya asla başvurmaz. değişimin ve değişime gereksinimin olmadığı yerde akıl da yoktur" gibi, zaman makinesi hikayesinde şahane bir tespit yapan ütopyacı kişi.
  • 1920 yılında outline of history eserini yayınlamıştır. bu kitap m. kemal atatürk tarafından değerlendirilmiş ve "kalıcı dünya barışı için uluslararası hükümet" görüşü nutuk'ta yeralmıştır. nutuk'tan ilgili kısım şöyledir :

    "millete, şunu da hatırlattım ki, kendimizi, dünyaya egemen sanmak aymazlığı, artık sürmemelidir. gerçek konumumuzu, dünyanın durumunu tanımamaktaki aymazlıkla, aymazlara uymakla milletimizi sürüklediğimiz yıkıntılar yetişir. bile bile aynı acıklı durumu sürdüremeyiz.

    efendiler, ingiliz tarihçilerinden wells, iki sene evvel yayımlanan, bir tarih yazdı. yapıtının son sahifeleri "dünya tarihinin gelecekteki evresi" başlığı altında birtakım düşünceler içeriyor. bu düşüncelerde güdülen konu; "federal bir dünya devleti" dir. wells, bu bölümde, birleşik bir dünya devletinin nasıl kurulabileceği ve böyle bir devletin önemli ayırıcı niteliklerinin neler olacağı üzerindeki düşüncelerini ortaya atıyor ve adaletin ve tek bir kanunun egemenliği altında dünyamızın alacağı durumu canlandırmaya çalışıyor.

    wells, "bütün egemenlikler, tek bir egemenlik içinde eritilmezse, milliyetlerin üstünde bir güç yaratılmazsa dünya yok olacaktır" diyor ve "gerçek devlet, çağdaş hayat koşullarının bir zorunluk haline getirdiği dünya birleşik devletlerinden başka bir şey olamaz."; 'kuşku yoktur ki insanlar, kendi ortaya çıkardıkları şeyler altında ezilmek istemezlerse er geç birleşmek zorunda kalacaklardır.' diyor."
  • herbert george wells, 21 eylül 1866’da orta halli bir ailenin dördüncü ve en küçük çocuğu olarak ingiltere’de dünyaya gelmiştir. 13 yaşında okuldan alınıp işe verilmesine rağmen 3 yıl içinde burs kazanarak eğitimine devam eden wells’in hayatına yön veren en önemli olaylardan biri de, 1874 yılında geçirdiği kazadır. çünkü kırık bacağı nedeniyle yatağa bağlı kaldığı zamanını babasının kütüphaneden getirdiği kitapları okuyarak geçirmiş ve bu dönem yazma arzusu hissetmeye başlamasını sağlamıştır. üniversitede fen okuyup (bazı kaynaklarda biyoloji diye söz ediyor) fen öğretmeni olsa da hastalığı nedeni ile öğretmenlik yapmamış bu onun yazma serüvenine geri dönmesini vesile olmuş, 25 yaşında kuzeni isabelle ile evlenmiş ancak hemen ardından bir öğrencisi ile ilişkiye başladığı gibi, yaşadığı çok sayıda aşk ilişkisi ile skandallara yol açmış, 3 gayrimeşru çocuğu dünyaya gelmiştir. hikayelerinde ortaya çıkan çelişkilerin de hayatını yansıttığı düşünülmektedir. fabrikaların havayı kirlettiği endüstriyel ingiltere döneminde yetişmesi ile şekillenmiş, romantik olsa da karanlık kalan bakış açısı ile wells, darwin’in destekçisi ve evrim teorisinin savunucusu olan huxley’in yanında aldığı eğitim ile hayvanlar üzerinde ahlaken tartışmalı deneyler yapıldığı bir dönemi gözlemlemiştir. ayrıca, ilk film çekme makinesinin daha yeni icat edildiği, en son ulaşım teknolojisinin bisikletler olduğu endüstriyel viktorya çağında yazmaya başlamış olsa da heyecan verici bilimsel spekülasyonların olduğu bir dönemde yaşamış olmasının, çağından daha gelişmiş şeyler hayal edebilmesi üzerindeki etkisi yadsınamaz.

    wells’in eserlerindeki ikili ayrılmanın sebebinin altında hem yaratıcılık hem de bilim insanı vasıflarına sahip olmasının yattığı düşünülmektedir. bilimkurgunun yaradılışına yardımının dokunmasının yanında, bulduğu bilimsel korku, yeni gelişen bir edebi türün nitelikleri haline gelmiştir. tüm hikayelerinde, sadece bilimin önümüzdeki yıllarda ne yapacağına hazırlanan bir zemin değil, insanların bilimle ne yapacağı konusu yer almıştır.

    1877’de, mars’ın dünyaya çok yakın bir bölgeye geldiğinde marsta oyuklar görüldüğü rapor edilmiş iken bu terim kanallar olarak yanlış tercüme edilmiş, bu sırada wells için bu, gezegende hayat olması fikrini ateşlemiştir. ama ateşlenen fikirden daha çok dünyalar savaşı’nı yazması için esas ilham kaynağını veren ağabeyi olmuştur. çünkü ağabeyi frank, aralarında geçen sohbet esnasında, ingiliz göçmenlerin 19. yy.’da tazmanyadaki yerlilere yaptıkları soykırımın aynısı gökten inen varlıklarca uygulandığını hayal etmesi konusunda fikri ateşlemiş ve buna dayanılarak yazılan dünyalar savaşı’nda marslıların dünyayı ani istilası anlatılmıştır. lazer teknolojisinin wells’in gözünden iç açıcı olmayan bir tezahürünün yer aldığı kitap yeni bir kurgu türü yaratmakla kalmamış, tam olarak yeni bir savaş türünün haberini önceden vermiştir. bir saldırı ya da katliam tehlikesi altında tüm kentsel nüfusa ne olacağı anlatılmış ve küresel savaşta siviller hedef olduğunda kayda değer bir derecede benzeri yaşanmıştır. çünkü, wells bilimin kötüye kullanımının kıyamete yakın sonuçlar doğurabileceğinden korkmuş, kimyasal savaşı, tankları ve lazer silahlarını önceden sezmiştir.

    wells, dünyalar savaşını yazdığında mitralyöz ordu donanımlarının en gelişmiş hali olsa da o dönebilen lenslerden gelen ısı ışınlarını ve bu lensler bir ışık huzmesini hedef neyse ona doğrulturken hedefin anında alevler içinde yandığını hayal etmiştir. wells’in zamanında ısı ışınları fikri tam bir kurgu olabilir ama dünyalar savaşı yayınlandıktan 19 yıl sonra albert einstein lazer teknolojisinin teorik temellerini tanımlamış, yıllar içerisinde bilim insanları başarıyla elektromanyetik radyasyonu kuvvetlendirerek belirli bir frekansa getirmeyi ve wells’in hayal gücünü hayata geçirmeyi başarmışlardır. ama ironik olarak, dünyalar savaşında marslıları yenen silahlar değil biyolojimizdi. yani “gelişmiş teknoloji yenilmezlikle aynı şey değil” diye bir mesaj çıkarılabilir. demek ki bizler de beklenmeyen yok olmayla karşı karşıya kalabiliriz.

    wells’in hikayelerinin çoğunda yıkım dışarıdan gelen uzaylılardan değil, bizim kendi karanlık doğamızdan kaynaklanmaktadır. o bizlerin nasıl doğaüstü icatlar kapasitesine sahip ancak hayvanlardan biraz daha fazlası olduğumuz üzerine yazmıştır. (darwin’in etkisi)

    1891’de bilimsel makalesi ‘kapı dünyası’ ile 4 boyutlu zaman ve uzay evrenine değinmiş, einstein’in izafiyet teorisinin yayınlanmasından 10 sene öncesinde bir varlığı evrende bir yere yerleştirmek için kullanılan üç rakamın yanında kullanılan dördüncü rakam zamanı ifade etmiştir. wells bilimsel fikirlerini aktarmada güçlük çektiğinde bunu yapmanın en iyi yolu olarak kurguya başvurmayı tercih etmiş ve 4. boyut fikri, newton yasalarının hüküm sürdüğü bir ortamda zaman makinesi romanı ile kendini ortaya koymuştur.

    wells’in en çok satanlar serisindeki ilk kitabı zaman makinesi, bilimkurgu konusunda tüm zamanların en iyi yapıtlarından biridir. sadece bin tane daha roman ya da filme yol göstermekle kalmayıp bunun yanında umutlarımıza ve hayallerimize ulaşıp bize neden zamanda hapis olduğumuzu sordurmuştur. hikayede, gelecekteki bir çok zamana yolculuğunu anlatan kahramanımız, insanların iki ayrı türe ayrıldığını (evrildiği de denebilir) keşfeder. tembel olan ırk kaygısız bir var oluş peşinde koşarken yer altında yaşayan diğer ırksa tüketimi için hayvancılık yapmaktadır. wells’e göre bu hikaye, ingiltere’nin sosyal sınıfları arasında açılan boşluğu temsil etmektedir.

    zamanda yolculuk için ilk akla gelen çözüm ışık hızında yolculuk gibi görünse de uzay ve zamandaki kısa yollar olan solucan delikleri ile de mümkün olduğunu geçen yıl ınterstellar’ın gündemimize oturtulması suretiyle öğrenmiş, hatta daha öncesinde through the wormhole diye güzide bir belgesele konu olduğundan ucunda kıyısından bilgilenmeye başlamıştık. ama back to the future ile eğlenerek öğrendiğimiz predestination ya da butterfly effect ile fark ettiğimiz paradoks ya da kelebek etkisi kavramları bir nev-i pandora’nın kutusu açılımıdır. (bu kısım tamamen şahsi görüş içermektedir)

    özel hayatında fazlasıyla skandallarla dolu bir figür olan wells’in ön uğraşı toplum değerleri ve kişisel ahlak konusundaki gerilim olmuş, 1897 tarihli romanı görünmez adam’da toplumun sabit kurallarından kurtulduğunda insanın nasıl davranacağını sorgulamıştır. bu romanla görünmezliğin nasıl işleyeceğini, bütünüyle imkansız bir şeyin insani duygularla nasıl doldurulabileceğini gözlerimizin önüne sermiştir. görünmez adam, görünmez olabilmenin ne kadar muhteşem olduğu ile ilgili değil, bir çok kötü yanını aktarmakla ilgili olduğu için karanlık bir hikayedir. gerçi günümüzde, wells’in tüm “uyarı”larını göz ardı eden bilim insanları ki bilim insanı olmanın doğası budur, gerçek görünmezliği sağlayacak yeni bir sentetik materyal üzerinde çalışmaktadırlar. (çalışılan malzeme görünmez adamın karakterinden çok harry potter’ın görünmezlik pelerinini anımsatmakta.)

    ahlakdışı bilim yüzünden bozulan doğanın karanlık göstergesi kabul edilen the island of dr. moreau kitabının fikri, wells öğrenci iken, charles darwin doğal seçilim teorisini tanıttıktan hemen sonra doğmuş, 1896 yılında basılmıştır. moreau, ingiltere’den kaçan, bir adada hayvanları daha çok insana benzetebilmek için üzerilerinde deneyler yapan gözden düşmüş olsa da yaptığının gelişmiş bilim olduğu konusunda kararlı bir fizyologtur. aslında hikaye, canavarlar konusunda çok eskilerden gelen efsanelerin bilimsel bir yaklaşımı kabul edilebilir. wells, yeni bilimsel gelişmelerin kullanılmasında insanları seçme şanslarının olduğunun farkına varmaları için cesaretlendirmek yerine, kötü seçimleri dramatize etmeyi seçmiştir.

    the island of dr. moreau’da bilim, huzursuz edici bir uzmanlıkla kullanılmış olsa da 1. dünya savaşının arifesinde wells’in bilimsel gelişmelerdeki iç karartıcı görüşleri insanlık tarihinin en korkunç ön görülerinin manifestosunu yapmak için amacı dışında kullanılmıştır. wells kıyametsel farkındalığı kavrayan, insanoğlunun kendi sonunu kendi buluşları ile getirebileceğini gören ilk kişidir.

    1895-1898 yılları arasında marslılardan zaman yolculuğuna ve görünmezliğe kadar şu an klasik olan ve gerçek ve gerçek dışı olasılıkları araştıran 4 roman yayınlamış olan wells, endüstriyel imparatorlukların kurulduğu bir dönemde, ülkeler arası anlaşmazlık gerçeğine takılı kalmıştır. 1903 yılında yayınladığı kısa hikayesi the land ironclads ile tankın icat edilmesi fikrinde başı çekmiş, the war in the air’de ise 1. dünya savaşındaki it dalaşlarının gelişini 6 sene öncesinden öngörebilmiştir. 1908’de yazdığı romanıyla hava savaşlarının yaygınlığını önceden sezmiştir. ama daha büyük bir öngörüyü, 1914 yılındaki the world set free romanı ile yaptığı söylenebilir. radyumun parçalanmasının ve sonucunda güç ortaya çıktığının yeni fark edilmiş olmasına rağmen, wells 1933’de bir fizikçinin atom bombası fikri ile ortaya çıkacağını bunun bir silah olarak kullanılabileceğini söylemiştir. atom bombaları ile tüm şehrin yol olduğu küresel bir savaşı anlatan kitap, bir kitabın tarihin gidişatını nasıl değiştirebildiğine en güzel örnektir. aslında wells’in bu kehanetlerinin ve öngörülerinin arkasında gazete ve dergilerdeki bilimsel gelişmeleri takip etmesi yatmaktadır.

    öngörülerinin çoğunun 1. dünya savaşı’nda vahşice ortaya çıktığının fark etmesinin ardından wells barışçıllığın lider sesi haline gelmiş, 1920 yılında rusya’ya giderek uluslararası barışı desteklemeye çalışsa da çabaları fayda sağlamamıştır.

    1936 yılında william cameron menzies tarafından yönetilen things to come senaryosunu yazmış, filmde, 1940 yılında olacak yeni bir dünya savaşını, londra’nın bombalanmasını ve medeniyetin sonunu anlatmıştır.

    13 ağustos 1946’da ölen wells kendisini daha çok sosyal bir eleştirmen, kurgu yazarlığından çok bir tarihçi olarak göz önüne almak istemiştir. kültür değişimlerinin yoğun olduğu bir zamanda yaşamış, bilimin yüceliği karşısında insanın zayıflığını görerek, insanoğlunu yeni teknolojilere her zaman güvenemeyeceği konusunda uyarmak istemiştir.

    teşekkürler ridley scott
  • "dun yere dusmus isen bugun ayaga kalk."

    h. g. wells
  • 1866 dogumlu ingiliz bilimkurgu yazari. zaman makinasi, gorunmez adam, dr moreau'nun adasi gibi bircok onemli bilimkurgu kitabi vardir.
hesabın var mı? giriş yap