şükela:  tümü | bugün soru sor
  • kan, damar duvarından salgılanan antikoagülan (pıhtılaşma engelleyici) maddeler kesintiye uğradığı zaman pıhtılaşmaya başlar. hacamat da kontrollü kanatmadır. bu yüzden senin o jelsi şey dediğin olay pıhtılaşmış kan.

    çok da zor değil bunu düşünmek. kanın pıhtılaştığını bilmen lazım dostum.
  • avrupanın şimdilerde tıpta devrim olarak addettiği, zamanında öcü dediği hacamatı kendi kültüründe, dilinde değilde ingilizcede arayan yazarımsıları göstermiştir.
    bu ne avrupa referans hastalığı, aşkı?

    kendi dilinde kaynak ara efendi. aradığını bulacaksın.

    edit: bu kısmı yoğun istek(!) üzerine ayrıntılı izahat için şimdilik kaldırıyorum.
  • gece gece psikopat gibi 5-6 video hacamat izlememe sebebiyet verendir.

    bulaşmayın millet çekirdek gibi bişey bu.*
  • beyaz köpük kıvamında dolaşıma dahil olamayan kan varlığını öğreten olay
    ibret aldım gece gece
  • diyabetle kanatmanın , yani kürete etmenin diyelim ne gibi bir bağlantısı olabilir? yahu düşündüm düşündüm diyeceğim hadi , diyabette ateroskleroz olabilir, ona önlem amaçlı falan ama adam kesin çözüm diyor. kardeşim dokulardaki reseptörleri mi tamir ettin? pankreasta beta hücrelerine mi üfledin?

    pişmiş pişmiş bize gelseydi erkenden, yapardık da... vallahi delireceğim. herif bulmuş kanlanan torakal bölgeyi çek babam çek. ağrısı olup da kan çıkmayan yere de bir bahane bulmuş şimdi unuttum. e tabi orasi farklı bölge yamuldun.

    şimdi tutmuş bu adamı böyle açıklamak zorunda kalıyorum. neden? insanımız bunlara inanıyor. neyse iyi geceler.

    düzeltme: imla
  • adamım ciğeri çıkmış ya la.
  • arap saçmalıklarından birisi daha. o çıkan kan kontrollü kanatma yüzünden ortaya çıkan pıhtılaşmış kandır.

    bu tedaviyi(!) yapan insanlara göre dolaşımda olmayan kanmış. eğer vücudunuzda bir damarınız dahi tıkansa ve dolaşım dursa o bölge varis isimli yapılara dönüşür. vücutta "dolaşımda olamayan kan" gibisinden bir şey olması da söz konusu değil.

    hurafelerle zaman geçireceğine git doktora görün ve kan bağışı yap ille de kanamak istiyorsan.

    edit: yazar arkadaşın yeşillendirmesi ile pis kan mevzusuna ekleme yapmak istedim:
    o çıkan kanın iğrenç görünmesinin sebebi tıpaç tarzı aletlerle o bölgedeki kan akışı basınçla durdurulduğundan, orada geçiçi bir pıhtı oluşturarak etkiye vücut bu şekilde tepki veriyor.

    eh bazı hastalarda bu safsatanın pozitif sonuç vermesinin sebebinin cevabı da çok zor değil:
    (bkz: plasebo etkisi)
    siz de gidip hacamatçı teyzelere para yıkmadan, evde, ağrı kesiciye yeterince inanarak kendinizi tedavi edebilirsiniz.swh