• 1. çelişik hadis: “kim size peygamberimiz’in ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın.”
    süneni nesei 1-2/25
    2. çelişik hadis: “peygamberimiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı."
    buhari 1/167

    1. çelişik hadis: “peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.”
    ebu davud 4/no:3717
    2. çelişik hadis: “peygamber’i sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
    ebu davud 4/no:3718

    1. çelişik hadis: “peygamber meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
    süneni nesei, 5-6/179
    2. çelişik hadis: “ihramlı olan bir kişi (hacda olan) ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını kıyabilir.”
    nesei 5,6/249

    1. çelişik hadis: “peygamberimiz; ‘deri işlendi mi temiz olur’ dedi. sonra ölü bir koyuna rast geldi ve ‘onun derisinden faydalansanıza’ dedi.”
    buhari 72/30
    2. çelişik hadis: “peygamberimiz ‘ölü hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.’ dedi.”
    hanbel 4/310,311

    gibi çok daha uzun bir listeyle haklılığını destekleyeceğimiz müslümandır. zira o en yüce ve açık olanı, doğrudan emredileni takip etmekte faide görmektedir.

    http://www.kurandakidin.com/…dis-hadis-celiskileri/
  • hakkında ehl'i sünnet ve tamamen islam dışında kalanların çok da iyi şeyler düşünmedikleri kişi

    ehl'i sünnet inancı olan kişi der ki; "ben namaz kılmayı hatta abdest almayı hadislerden öğreniyorum, hadisler de bana sünnet'in kaynağını gösteren kaynaklardır"

    el-cevap: hadisler sünnetin kaynağını gösteren kaynaklar değildirler. kutub-u sitte'de birbirleri ile çelişen yüzlerce hadis bulabilirsiniz. bazılarından burada da bahsedilmiş. bir de akla uymayan hadisler var ki bir çok kişinin bunları okuyup islamı toptan reddettiğini bilirim.
    örneğin;

    “sabahleyin yedi acve hurması yiyen kişiye o gün sihir ve zehir zarar vermez.” - buhârî, et’ıme 43; tıbb 52

    sabah 7 acve hurması yiyip üzerine 1 litre arsenik içseniz sizce ne olur? 1 milyon hadise itikadınızı test etmek için hem de kutub-u sitte'den bir hadis size. var mısınız sabah çayı yerine arsenik içip test etmeye? bu hadisi okuyanlardan kim bu hadise iman edebilir? müslüman bir toksikolog bu hadisi okuduğunda ne düşünür? hadise inancı devam eder mi? sahihse sahih, al sana buhari kaynaklı sahih hadis.

    namaz'ın nasıl kılındığını bilemezdik iddiasına gelince. namaz kadim bir ibadettir. islam öncesi de vardı ve hep var oldu. hz muhammed doğmadan 100 sene önce birine namaz kıl dediğinde şu anda kılınandan daha farklı bir şey yapmazdı zaten. bu yüzden namazın nasıl kılındığına dair detaylı bir açıklama da kuran'da yoktur. sadece hangi vakitler içinde kılınacağı belirtilmiştir.

    şimdi siz birine "koş" deseniz, koşmanın kullanım kılavuzu yok, ben nereden bileceğim koşmayı mı diyecek koşması gereken adam?

    abdeste gelince, maide suresi 6. ayette çok net şekilde açıklanmış nasıl alınacağı. yok bu benim hadislerden öğrendiğim abdest değil diyorsanız sünni mezhepler arasındaki farklara da bakacaksınız o zaman. hanbeli bir müslümanın çorabı üzerinden ayağını mesh etmesini kabul edilebilir bulurken sadece kuran'a uymayı kendine düstur edinmiş birinin kuran'a uygun abdest almasını nasıl kabul edemiyorsunuz?

    islamın dışında olup hadisleri reddenlerin çoğu ise islamın hadis dini yüzünü bilirler ve bunu kabul etmezler. kuran teolojisine itiraz edebilecek düzeyde argüman geliştirebilecek çok az kişi tanıdım hayatımda. onlarla da aklı başında tartışılabilir kişilerdi hep. diğer tartışmalarda genelde konu ne yazık ki "domuz neden yemeyecekmişim abi yeaaa" düzeyinde olduğu için tabi pek fazla ilerleme olamıyor.
  • zaten yüzyılar önce dağılmış sözde islam ümmetinin hadis, kıyas ve icma gibi kısa yoldan dini hüküm verme metodlarının terkedilmesiyle yok olacağını söylemek gerçeği görememektir. zira islamı yıkan bu metodların terkedilmesi değil, bizzat bu metodların kendileridir.

    ümmet, saçma sapan hadislerle, bir yığın birbirinden gereksiz sorulara cevap arama çabalarıyla, saçma sapan bir yığın felsefi tartışmaya girerek, peygamberin sakalından cübbesine, sevişmesinden ağlamasına her şeyini dinleştirme çabalarıyla ve önüne geleni haram kılarak islamı mahvetmiş, kuran'ı da anlaşılmaz, ulaşılmaz olarak görüp terketmiştir.
  • yalnızca kur'an'a inanan geri kalanlara inanmayan inançlı kişi. peygamberlere inanmama gibi bir durumu olmaz, yalnızca hadislerin bir dinin temelinde ihtiyaç olmadığını düşünüyor olabilir. hem de hadislerin doğru korunup korunmadığı için bir çok yanlış iletilmiş sözlere de inanmamış olur.
  • gerçek müslüman'dır.

    kuran, onlarca ayette her şeyi ayrıntılı olarak açıkladığını söyler.

    "gerçek şu: bu kur'an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcıdır. bundan sorumlu tutulacaksınız." -zühruf 44-

    "artık bundan sonra hangi hadise iman edecekler?" -mürselat 50-

    kuran bunu söyler; fakat hadisçiler, mezhepçiler, gelenekçiler inatlarında devam eder ve kuran'ın yanında yüzlerce hadis kitabını daha dinin kaynağı yapmaya kalkışırlar:

    hadis - kuran çelişkileri:

    http://www.kurandakidin.com/…dis-kuran-celiskileri/

    hadis - hadis çelişkileri:

    http://www.kurandakidin.com/…dis-hadis-celiskileri/

    hadis - mantık çelişkileri:

    http://www.kurandakidin.com/…is-mantik-celiskileri/

    hadislerin dine ilaveleri:

    http://www.kurandakidin.com/…slerin-dine-ilaveleri/

    peygamberimiz’in yazilmasini yasakladiği hadisler nasil kitaplara dönüştü?

    http://www.kurandakidin.com/…unnetin-incelenmesi-2/

    peygamberimiz hadis yazimini yasaklamişti:

    http://www.kurandakidin.com/…-hadisleri-yargilarsa/

    dört halife tek bir hadis yazdirmadi:

    http://www.kurandakidin.com/…hadislere-karsi-tavri/

    dine sokulan ilavelerin, hadislerin uydurulma sebepleri:

    http://www.kurandakidin.com/…n-uydurulma-sebepleri/

    bazi önemli hadis uyduruculari:

    http://www.kurandakidin.com/…li-hadis-uyduruculari/
  • islam tarihi boyunca, hadis-icma-kıyas üzerlerine en ufak toz konduranın emeviler, abbasiler ve hatta osmanlı tarafından katledilmesine, soykırım uygulanmasına rağmen, bugün de karşı çıkabilen müslüman bireylerdir bunlar. allah'ın selamı üzerlerilerine olsun. yüzbinlerce insanı sırf bu yüzden katlettiler, sadece kuran diyenlere onlarca kez soykırım uyguladılar ama yeniden doğduk, yeniden doğacağız.

    gelecek bizimdir.
  • tüm müslümanların bir şekilde içinde bulunduğu topluluk. genel manada sünniler, şiilerin hadislerine, şiiler de sünnilerin hadislerine inanmaz. vahhabiler ve onlar gibi radikal ama hadis üzerine kurulmuş tarikatlar ise isteklerine inanır istediklerine inanmaz. ehli sünnet içinde ise, misal hanefiler sadece buhari'nin hadislerini sahih yani kesin doğru kabul ederler, diğer ehli-sünnet hadis kitaplarına ise şüphe ile bakarlar. aynı şekilde şafiler de sadece kendi doğru kabul ettiği hadisleri doğru kabul ederler. *.

    dolayısıyla, ben hadislere inanıyorum diyen kişi yalan söylüyordur. çünkü şiilerin topladığı birçok hadisi inkar ediyordur. yine ehli sünnetin, örneğin ebu davud'un bir çok hadisine yine inanmıyordur. vahhabileri sapık görüyordur ve onların bir çok hadislerine de inanmıyordur. * *

    işi trajikomik tarafı ise, bu insanların imamları, yani ehli-sünnete tabi olmuş bireylerin imamları dahi bir çok hadise inanmıyor. yine buhari kendi kitabında bahsettiği üzere 700.000 hadis toplamıştır ancak bunların 6.000 küsürünün sahih olduğunu söylemiş ve kitabına almıştır. elbette tekrarlanan hadisler vardır, elbette yanlış anlaşılabileceği için göz ardı edilen hadisler vardır ama gerçeği yansıtmadığı için peygamberden geldiğine inanılmayan da onbinlerce hadis olduğu ortada. yine ilmihal kitaplarına falan bakarsanız göreceksiniz ki, misal "imam şafi, bu hadisin sahihliği konusunda şüpheye düşmüş ve bu hadisi hüküm vermede kullanmaktan çekinmiştir." gibi ifadeler var. kısaca adam inanmamış işte.

    lafın özü asıl sorun hadislere inanmak ya da inanmamak değildir. asıl mesele hangi hadislere inanıp, hangi hadislere inanmadığınız ve bunu nasıl seçtiğinizdir. ve hadisinizi kendiniz seçerseniz, tanrınızı da kendiniz yontmuş olursunuz. ben diyorum ki, ne hadisinizi, ne dininizi, ne de tanrınızı kendiniz seçin. dininizi de, hadisinizi de, tanrınızı da açın kurandan öğrenin.

    daha fazla bilgi almak için: hadis sayısı ve hadis usulü
    cerh ve tadil
    kitabın tamamı için (hüküm yalnız allahındır - murat erdoğanlı)
  • dahil olduğum gruptur sanırım.

    burada "hadislere inanmamak"tan kasıt, "hadis diye bir şey yoktur, peygamber dinle ilgili laf etmemiştir" anlamında değil elbette. kuran ortada dururken, herhangi bir hadise başvurmanın gerekli olmadığı, kuran'ın kendi başına yeterli olduğu fikrinde olmak anlamında.

    şu "din dışından gelen" meşhur sorgulamaya gelelim: kuran'da namazın nasıl kılındığı yazmıyormuş, o zaman neye dayanarak kılınırmış namaz.

    bunun hadislerle bir ilgisi yok ki. buradaki konu, sünnet.

    peygamber nasıl kılıyorduysa öyle kılarsan, peygamberin yaşam tarzına (sünnetine) uygun davranmış olursun. kendi algıladığın alternatif bir biçimde "salat"a durursan (ki kuran'daki sözcük bu) ve kendi içinden gelen şekilde günde beş vakit allah'a inancını fiziksel bir ibadete çevirirsen, yani peygamberin nasıl kıldığından emin değilsen veya bu kılma tarzını tercih etmiyorsan, bu da inancın gereği tamamdır, problem yoktur.

    yani kuran'da namazın nasıl kılınacağının yazmaması namaz kılmana engel değil.

    öyle olduğunu düşünüyorsan bile, yanlış ifade ediyorsun: sünnete inanmamak gibi bir laf üzerinden yürümelisin. buradaki konu hadislere inanmamak değil.

    bir de mantıken, zaten hadis olayını abartmak dinin kendisine ters: kaynağı ve tam metni tartışmalı bir takım insan kelamı ifadeleri de kuran'ın kendisi kadar ciddiye alacak olsan, kuran'ın değişmemiş biçimde aktarılıyor olmasının anlamı ne ki?
  • doğru yolda ilerleyen müslümandır. akıl sahibi bir müslüman, hadisi kendi akıl süzgecinden bile geçirse, neyin hadis olup olmadığını kavrar. "yeryüzü balığın sırtındadır. cennete girecekler ilk olarak bu balığın ciğerinden yiyecektir.” buhari 3/51 gibi bir ifade elbette islamla ilgisi olamayacak kadar akıl dışıdır. çünkü kaynağı buhari değil kuran-ı kerim olan bir kişi dünyanın şeklinin geoid olduğunu bilecektir.

    kaldı ki insanların kendi çıkarları için uydurduğu hadisler, daha okurken neden uydurulduğunu açıkça ortaya koyuyor. http://www.kurandakidin.com/…dis-kuran-celiskileri/ adresine bakarsak neden inanmadığımızı görebiliriz? buhari 9/36 "kişi kadınını yatağa davet eder de kadın kaçarak eşi sinirli bir şekilde gecelerse, melekler o kadına sabaha kadar lanet eder." adamlar kadınları sömürmek için hadis uydurmuş resmen. kendi keyifleri için hadis uydurmak nasıl bir inançtır? dini kullanan insanların yaptıkları, dinin kuralı hiç olamaz hele allah'ın haram kılmadığını haram etmek hiç müslümanlık olamaz?

    ilgili ayet araf suresi 32: “allah’ın kulları için çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram etti? de ki: bunlar dünya hayatında iman edenler içindir, kıyamet gününde ise yalnızca onlarındır. bilen bir topluluk için biz ayetleri böyle detaylı anlatırız." hadislere göre envayi çeşit hayvanın etini ve ipek, altın gibi süs süsü yasaklayan sözüm ona hadislerin karşısında açık seçik bir ayet.

    dipnot: bazı islam karşıtları ve 'ateist' kişiler, bu tarz kişilerin sözlerini, "bakın böyle bir hadis var" kalıbıyla islamı karalamak için kullanır. ne inananlar bunlara riayet etsin ne de o kişiler allah'ın dinine çamur attıklarını sansın.
  • inanmama hakkını kullanıyordur. doğru olanı yapıyordur. çünkü hiçbir müslümanın peygamber adına 100 yıl sonra yazılmış tarih kitaplarına inanma zorunluluğu yoktur.

    peygambere itaat, tarih kitaplarına değildir. olmayacaktır da. kuran ve dini tarih kitaplarını bir tutanlar en basit tabirle müşriktirler.
hesabın var mı? giriş yap