hakan arslanbenzer
-
$air. ele$tirmen. teknik mutercim.
1971 kars dogumlu. ankara’dan mezun, istanbul’da mukim. alti cocuklu bir ailenin be$inci cocugu. bir oglu var.
matbu ugraklari, dergah, $ehrengiz ve atlilar. son ikisinin ($ehrengiz, 1997), (atlilar, 2000-2001) genel yayin yonetmeni. i$bu giri$’in yapildigi dem’de huruc dergisinin hazirliklari.
ayni veya benzer dergilerde modern(ist) turk $iiri ba$ta olmak uzere ce$itli konularda yazilar yazdi. modern turk $iiri ve edebiyati ile ingiliz-amerikan modern(ist) ve postmodern(ist) $iirini toparlayabildigi butun dikkatle izlemeye cali$ti, izledi.
kendi ifadesiyle, neo epik $iir goru$unu ortaya atti. bunun verimleri olarak; reis in kara merhemi (1997, dergah yayinlari), $ehidet in erken gunlerini anarak (1998, dergah yay.) ve namus ve ba$ka $iirler (2001, dergâh yay.) ba$likli uc $iir kitabiyla birlikte dunyaya saldiran $air (1998, dergah yay.) ba$likli bir de ele$tirel deneme kitabi yayimlami$tir. arslanbenzer, $u anda 'yas yazisi' adini verdigi $iir, imgenin olumu adini verdigi ele$tirel deneme ve 1971 sozlugu adini verdigi hayat hikayesi-vasiyet-yas kitaplarini yazmakla, degi$tirmekle, yayima hazirlamakla ugra$maktadir.
en sevdigi kelimeler, mucadele, mucahede, huruc, geri donmeme, yas, ba$ina gelme, namus vs.dir. surekli degi$en mottolari arasinda 'te$ekkur etme! $ukranlik duy!', 'ozur dileme! pi$man ol!', 'bagi$lama! hakkini zorla al!', `unutma! yoksa mahvoldugunun resmidir!', 'ozele$tiri diye bir $ey yoktur!' sayilabilir.
$iirin ideolojik bagimliligini reddeden ve $iirin kendisinin bir davrani$ ve siyaset oldugu fikrini savunan $air, kendisini musluman, islamci olarak tanimlamaktadir.
(bkz: dergâh)
(bkz: şehrengiz)
(bkz: huruç)
(bkz: atlılar)
(bkz: fayrap)
---
ayrıca,
(bkz: atlılar/#1484135)
(bkz: atlılar/#5813068)
(bkz: rüzgâr/#6662615)
(bkz: şüphe/#6662627)
---
(bkz: yılmaz savaşçı)
(bkz: melek özgür)
(bkz: osman emre narin)
(bkz: özgür çalışkan)
(bkz: caner akuzun) -
megalomanlıgını sevmediğim şair.
atlılar sayı 11den:
ben
yani ben
evet
tabii
hemen
hazır
kartı
hazır
pardon
içim geçmiş affedersin tolgacım
dişlerim birbirine geçmiş
orospu ben kimim
sen orospu çocugu
ben
yani senin
hayır
nerde
siktir
siktir siktir siktir sikitir sikiti sikitik
sikke sikke sik kesik kesik çığlıklarım
aşklarım inançlarım işgal altındadır
nuriye işgal altındadır
kadın tadından mı ne haltsa
tandırdadır
nah hah hah hah ha
hah hah hah ha nah
ah ulan ah ulan ah ulan ah ** -
behçet necatigil'e "rahmetli yavsak" diyebilecek kadar 'kiymetli' bir 'sair'; insanin yorum yapasi bile gelmiyor, "çünkü asil ayarlar bekler bazi yaslari" kim bilir, kim bilir neler konusulur bu 'büyük' sairimizin arkasindan da.
edit: şair mi dedim halt etmişim.
(bkz: siirpostasi) -
-
djoumali potiron'un kendisine "yatak istirahati / yatakta kahvaltı" önerdiği şair, eleştirmen, yorgun... * *
-
"kimse benim alni serin kosumu alkislamasin" diyen sair
-
"hakan arslanbenzer ...diye eksi sozluge baktigimda"
baslikli yazisindan (bachibouzouck.com):
"kötü niyet sahipleri yeni bir şey söylemiş mi diye ekşi sözlüğe baktığımda nuriye monologlarının ilkinin sorunlu kısmının (poetik, ritmik, imgesel açıdan kusurlu bölüm, akmayan başlangıç kısmı, karakteri kağıt üzerinde yeniden yaratırken çıkardığım kıvılcımlar) hala orada olduğunu gördüm. terbiyesizlik şu ki, bu parça şiirimi temsil etmeye ehil bir parça hiç sayılmaz. benim şiirim süt gibi kıvamında ve akıcı bir şiirdir. zekice söylenmiş bir şiirdir. saf zeka bizi şiire götürmek için yeterli olmadığı ölçüde, şiirimin kalitesi zekasından anlaşılmaz. ama ondan aşağı çok az inmişimdir. bu da o inilmiş mısraların bir kısmı, hatta önemli kısmı".
böylesine zekice söylenmis sözleri yorumlayabilecek zekaya sahip degilim- maalesef. -
-
"gerçi bir şair dinlemiştim,
gençti, aradığım ahlakta dedi.
bir de galiba. dur bakalım." (ahmet guntan, mahkeme kitap, s. 20)
daki şair olduğundan şüphelendiğim şair. -
dramatik monolog tarzını diriltme girişimi süleyman değirmi ve nuriye hatipoğlu'ndan sonra, şimdilik akamete uğramış görünen şair. şair bu iki şiiri cok üzgünüm kitabına halkin sesleri başlığı altında almıştır. bu başlık mehmet akif'in safahat'ının üçüncü kitabı olan hakkin sesleri'ni hatırlatır.
yukarıda hiç temsil kabiliyeti olmayan bir bölümü alıntılanmış bulunan şiirin bütünü için bkz. nuriye hatipoğlu monologları
bir baska ornek icin bkz. süleyman değirmi monologları
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap