şükela:  tümü | bugün
  • natuk baytan'ın yönettiği ve baş rollerini cüneyt arkın'la bahar erdeniz'in payla$tığı yerli film...
  • turkistan'ın ucra koselerinden birinde bir cocuk dunyaya gelir.ismini tegin(aytekin akkaya) koyarlar cocugun.tegin gelecekte turklerin hakanı olacaktır(dogdugunda elinde kan vardır bu da cok kan dokulecegine dalalet edermis).turkistan diyarının baska bir yerinde ise olcayto(cuneyt arkın) buyumektedir.ama hain cinliler rahat duramamıs ve turk boylarına akınlar duzenlerken olcaytolarında obasına ugramıs ve ne kadar turk varsa hepsinden sis kebap yapmıstır.son olarak kahramanımız olcayto ile(kucuk cuneyt arkın) babası kalmıstır(yaslı cuneyt arkın) cinliler hain bir bicinde olcaytonun babasını uzaktan bir mızrak ile yaralamıs,sendeleyen babaya bir mızrak daha koyarak isi bitirmislerdir ama bu cinlilere yetmemis onlerinde yaralarından diz cokmus babanın kafasını kesmis ve babanın elinde tuttugu oba sancagını almak istemis ama alamamıstır.sinirlenen cinliler bu sefer kolu keserler ve olcayto'nun babası puzzle kıvamında yere duser.olcayto buyudukce intikam ateside buyumus ve nam salmıs bir kahraman olmustur.bir gun susayan olcayto bir han'a ugrar ve karnını doyurmak ister bu sırada tegin'in oglu olcayto'ya laf atar;
    - calımına salınımına bakılırsa alp kisi olsa gerek,kılıcıda coban degnegi gibiymis
    bu sozler olcayto'yu kızdırır ve kavgaya tutusurlar sonra hepsi arkadas olur ve cinlilerden bir suru sakatat ve uzuv kopardıktan sonra teginin oglu gizliden gizliye olcayto dusmanlıgını ortaya cıkartarak olcaytonun karısını oldurur,olcayto da teginin oglunu oldurur son kez cinliler saldırır tegin ve olcayto tekrar birlesip cinlilerden origami sanatının gelismesi yonunde yararlanırlar.
  • cüneyt arkın'ın 3 rolde*** oynadığı filmdir. bir yerde olcaytu'ya "deli kırgız" diye hitap edilse de türk, moğol, göktürk hatta gök moğol isimleri film boyunca geçmektedir. yan rollerdeki adamların isimleri genel olarak moğol tarihinden alınmıştır. senaryonun götü başı birbirine girmiş olsa da filmde tempo sorunu yoktur. o dönemki türk sinemasının film yapımcılığını seriye bağlamış olması sayesinde tarihi mekan ve kostüm konusunda filmde hiçbir sıkıntı yoktur.
  • --- spoiler ---

    "sen ne bicim erkeksin be! gul bahcelerinde dolasirsin, siir okursun, saz calarsin, guzel konusursun" diye kizmaktadir sultan rolundeki huseyin peyda, prens ve oglu rolundeki cok kibar, ultra-nazik-narin bir rolle karsimiza cikan filmdeki iki cuneyt arkin'dan birine. kanimca turk filmlerindeki, hadi o kadar cok olur, cuneyt arkin filmlerindeki en komik kelamdir.

    --- spoiler ---
  • cüneyt arkın'ın, at üstünde 5-6 kişiye karşı taarruza geçtiği sahnede yola bakılırsa, yerdeki, büyük ihtimalle bir kamyonun bırakmış olduğu, tekerlek izleri görülebilir ve bu tegin ile olcayto ne zaman yaşamıştı diye, insan kendi kendine sorabilir.
  • "yavruum. ak sütümle emzirdiğim yavruum. sütüm kesilince kanımla emzirdiğim yavruum" şeklinde beni benden alan bir repliği barındıran film.
    (bkz: vampirizm)
  • sultanın oğlu rolündeki cüneyt arkın'ın babasından gelen "sen ne biçim erkeksin be! gül bahçelerinde dolaşırsın, şiir söylersin, saz çalarsın, güzel konuşursun" sözüne karşılık "bunların hepsi için bana özel dersler aldıran, hatta şiir öğretsin diye ömer hayyam'ı tutan siz değil miydiniz sevgili babacım" diye karşılık verdiği film. bu cevapla birlikte aklımda, bu filmin geçtiği dönem olan göktürkler dönemi ile, (dolayısıyla 500-600 lü yıllar, hadi bilemedin 700lü yıllar olsun) ömer hayyam'ın yaşadığı 11. yy arasındaki zaman uçurumundan kaynaklanan bir kurgu hatası olduğunu düşüncesi uyanmıştır.
  • hakan adında insanların çarpıştırıldığı bir reality show. öyle olmaması için bir sebep göremiyorum.
  • (bkz: kızıl tuğ)