şükela:  tümü | bugün
  • eski ahit hakimler 19'da çok enteresan bir hikaye var. baba evine kaçan cariyesini alan adam dönüş yolunda hava kararınca benyamin kabilesine ait gibea'da geçirmeye karar verir. kimse evini açıp misafir etmez kendisini ve cariyesini. ardından bir yaşlı adam evine kabul eder ve ardından şehrin serserileri evin etrafına sarar.

    "“evine gelen şu adamı dışarı çıkar da onunla yatalım” diyorlardı. 23 bunun üzerine ev sahibi dışarı çıkıp onların yanına gitti ve “yapmayın kardeşlerim, lütfen kötülük etmeyin, bu adam evime misafir geldi” dedi. “böyle büyük bir rezillik yapamazsınız. 24 benim evlenmemiş bir kızım, bu adamın da cariyesi var. ne olur, onları dışarı çıkarayım, onlarla yatın. onlara dilediğinizi yapın, fakat bu adama böyle bir alçaklık yapmayın.”"

    adama bir şey olmasın diye adamın cariyesi ve yaşlı adamın bakire kızı sunulur serserilere. cariye serserilere sunulur ve sabaha kadar tecavüze uğrar. dönüş yolunda cariye ölür, kocası cesedini 12 parçaya ayırır. parçaları 12 israil kavmine gönderir. ardından 11 kavim birleşerek benyaminoğullarından serserilerin teslim edilmesini ister. teslim etmezler, bunun üzerine 11 kavme karşı savaşırlar ve kaybederler. bir eski ahit klasiği olarak kaybeden kavmin başına şunlar gelir:
    "israil erkekleri geri dönüp benyaminoğullarının yaşadıkları yere geldiler; şehirdeki tüm insanları ve hayvanları, buldukları her canlıyı kılıçtan geçirdiler. çevredeki tüm şehirleri de ateşe verdiler."

    ardından israiloğulları aralarında söz verirler ve bundan sonra bünyaminoğullarına kız vermeyeceklerdir. yine de israil'in bölünmesine ve bir kavmin yok olmasına üzülenler kalan bünyaminoğulları erkeklerine eş bulma derdine düşmüşlerdir. bu kadınlar israil dışından zorla temin edilerek bulunur. olan yine kadınlara ve çocuklara olmuştur.

    kitabı okudukça apayrı ahlak değerlerine göre yaşadığımız açıkça görülüyor. hristiyanlık ile oluşan diyalektiğin ve ahlak değerlerinin zıttına dönüşmesi dünya tarihindeki en büyük devrim bana göre. islami coğrafyada yaşasak da çoğumuz ya da yasalarımızın çoğu katolik temelleri üzerine kurulu.