• modern danslarin, kareografilerin, modern dans giysilerinin, davul/zurna/baglama disindaki bir suru degisik muzik aletinin kullanildigi muzik eserlerinin halk oyunlariyla birlesimi sonucu ortaya cikan kavram.
  • "ton açısından moravya halk şarkılarının** akıl almaz bir çeşitliliği vardır. genellikle nasıl bestelendikleri anlaşılamaz. minörle başlayıp majörle biter, sanki çeşitli tonlar arasında kararsızlanır. (...) ritmik düzen yönünden de aynı şey söz konusudur. özellikle dansa gelmeyen ağır havalar. bunlara bartok, parlando derdi. her şey bir yana, bu şarkıları bildiğimiz nota sistemine aktarmanın yolu yoktur. ya da, nota sistemimiz açısından ele alındığında bütün halk şarkıcıları şarkılarını belirsiz ve yanlış bir düzende okumaktadırlar. (...) örneğin bir moravya halk dansında, ikinci yarım-ölçü her zaman saniyenin belirli bir parçası kadar daha uzundur. bu özelliği notada göstermenin yolu ne olabilir? müzik ölçüsü eşitlik temeline dayanır." milan kundera - zert*

    "işlemeli zıbın giyinmiş, beyaz itzari pantolonu kalçaya oturmuş vaziyette, ayaklarda cilalı iminei geniş kenarlı ve üç renkli kurdeleli şapkası başında, genç adam evvela kendi cinsiyle gururlanır. o barbat'tır ama kendini voinic sanır. bu kendini güzel sanan genç kızın hoşuna gider. genç kızın ihtiyatkar, biraz da kurnaz samimiyetine karşılık, delikanlı, ihtiyatsız, kesin, fakat kendisine hiçbir şeye malolmayan bir söz verir. bu yeterli ise ne ala. değilse, kanun önünde eğilir, boyunduruğa koşulur, bir yuva kurar. geleneklerin inatçı savunucusu olur, özellikle genç kız babası olursa, onun kızları da "hora"ya giderler orada bir koca aramak için." panait istrati- hayduklar

    (ilk giri tarihi: 10.4.2018)

    (bkz: folklor)
hesabın var mı? giriş yap