şükela:  tümü | bugün
  • güzel sanatlar akademisi mezunu, bedri rahmi eyuboglu'nun ögrencisi olmus, daha cok ahsap üzerine calısan bayburt dogumlu ressam. uzun zaman berlin'de yasadıktan sonra, son birkac senedir atelyesi istanbul'da bulunmaktadır.
  • karışık teknikte çalışmaları bulunan,
    şimdilerde insanı doğa ve hayvanlar alemi arasında tam ortaya oturtan,
    ve şiirleri almanca, türkçe resimlerinin içinde olan
    yaratıcı huzur.
  • "iyi ve kötü tanrının önyargılarıdır." dedi yılan,
    şiirli tablonun sahibi akıl.
  • (bkz: serpil yeter)
  • bodrum, bağla'da sanatçıların kalıp, çalışacağı bağla sanat evi adını verdiği bir atölye-ev oluşturmakta olan, genellikle şiirsel gerçeklik türünde üreten ressam.
  • " ‘iyi ve kötü tanrı’nın önyargılarıdır.’ dedi yılan….

    şiirsel gerçekçilik türünde resimlerin sahibi hanefi yeter’in tablolarında, sözün uçuşu ve sözün figür, renk, ışık olup konması vardır…
    nietzsche’den, deyişlerden, şiirlerden beslenen bu tablolarda çığlık atan, yüreği yanan adamlar, göğüsleri çiçek açmış bahar kadınlarla bir arada yaşarlar.
    karışık tekniklerde çalışmaları bulunan sanatçı; insanı doğa ve hayvanlar alemi arasında tam ortaya oturtan sonsuz renkli resimler yapmış ve resimlerinin her köşesini okunacak yazılar, izlenilecek figürler ve renklerle doldurmuştur.
    yılanlar konuşur, tanrılar utanır o’nun resimlerinde."
  • az konuşup çok şey anlatabilen büyük bir insanmış kendisi. dinleme şansı bulduğum için mutlu oldum. eserlerini o kadar yalın bir dille tanıttı/ anlattı ki bizden biri sandık. o rahatlıkla sorular soruldu kendisine. hiç maaşlı bir işe sahip olmayı düşünüp düşünmediği de soruldu. verdiği cevapla bizden olmadığını çok net belli etti. "herşey direnmekle ilgili" dedi. hocası yıllar önce o'nu para kazanabileceği bir zanaate yönlendirdiğinde öfkelenip hırslandığını söyledi. alt metindeki "sen fakirsin, sanatçı olamazsın" mesajınaymış öfkesi. beyinle bedenin sürekli birbirini beslemesi gerektiğinden, sürekli aynı şeyi yapmanın insanı tükettiğinden söz etti. o yüzden bu kadar farklı materyalle çalışmış. avm'ler için heykel yapmanın kapitalizme hizmet etmek değil, sanatı halkın ayağına götürmek olduğunu söyledi. o'nun kuşağındaki sol görüşlülerin çoğu bunu diyemeyecek/ göremeyecek kadar fanatik olduğu için köşesinde çürüyor bence. oysa hanefi yeter yaşıtlarına göre çok dinç ve vizyonu birçok gençten daha geniş.