şükela:  tümü | bugün
  • gariban avuntusu.

    biri otobüs durağında önümüze geçer, haram olsun.
    patron maaşımızı/primimizi tam yatırmaz, fazla çalıştırır, haram olsun.
    veresiye yazan bakkal, fazladan bir kaç şey kakıtır, haram olsun.
    miras bölüşürken kardeş kardeşi kekler, haram olsun.

    vay arkadaş nasıl bir hesaplaşma olacak öbür dünyada. şöyle bir düşünüyorum da her haram ettiğim şeyi tahsil etmeye kalksam, fatura kesip ödeme almaktan cennete geçemem. bir de merak ettiğim bir şey var (hikayeli);

    ilkokuldayım, kara tahtanın önünde mal gibi dikilip muzlu süt içiyorum. bizim sınıftaki çocuklar tren yapmış sınıf içinde yardırıyor, geçerken bi tanesi muzlu süt kutumu bi sıktı, burnum, yüzüm hep sarı sarı süt oldu. sopa yiyeceğimi bile bile de kavgaya girmem arkadaş. "haram olsun" dedim içimden ama sonradan sevdim o çocuğu, ortaokulda da aynı sınıftaydık, yıl sonu vedalaşıp helalleştik ama muzlu sütün genizimize kaçtığıyla kaldık anasını satıyım. şimdi ben alacaklı mıyım? yoksa affettim mi çocuğu? neyse gidelim mahşer gününe, baktım çocuğu sola doğru, sıcağa çekiyorlar, o zaman istemem muzlu süt falan. o değil de emine'ye rezil olmuştuk, vay it! bak şimdi aklıma geldi, ilk aşkımın gözünün önünde muzlu süt sıkmış bana.
  • özellikle kul hakkı olayına çok takan, sözde "namuslu" ve "dürüst"; ancak bir şekilde para üstünü, borcunu, habersiz aldığı ve geri vermediği şeyleri bir şekilde kendine kabullendirmiş, "helal et" lafını ağzına sakız etmiş bünyelerin yüzüne karşı kullanıldığında onları beyninden vurulmuşa çevirebilen, bi tarafını tutuşturabilen bir söz.
  • az önce kenan evren'in cenaze töreninde duyulan çığlık.
  • 16 yıldır hakkımızı yiyenler için kullandığım cümle.
    sizin üzerinizde ah var, ah; beddua var sizin üzerinizde! sizin üzerinizde açlıktan ölen kübra bebeğin ahı var. ataması yapılmayan öğretmenlerin ahı var. uludere'de bombalanan çocukların ahı var. 'ergenekon'un kasası' dediniz, cenazesini belediye kaldırdı; kuddusi okkır'ın ahı var. onuru için intihar eden yarbay ali tatar'ın ahı var. türkan saylan'ın ahı var. van yüzüncü yıl üniversitesi genel sekreterinin ahı var. bu ülkeyi kuran '2 ayyaş' dediğiniz atatürk'ün, ismet inönü'nün ahı var. eskişehir'de sokak ortasında dövülerek öldürülen ali ismail korkmaz'ın, abdullah cömert'in ahı var. kuruttuğunuz derelerin intikamı var. kestiğiniz ağaçların, yuvalarını bozduğunuz kuşların ahı var. hes'lere karşı direndiği için yargılanan leyla'nın ahı var. türkiye; rüşvetle, yolsuzluklarla, para sayma makineleriyle, çelik kasalarla, ayakkabı kutusundaki dolarla çalkalanırken içinizden bir vicdan sahibi çıkıp da 'burada yalan var, burada talan var, burada hırsızlık var, burada haram var.' diyemedi. her şey faiz lobisiydi, siz de 'her şey caiz lobisi'nin üyesi oldunuz ve bunları 'hamdolsun.' diyerek kapatmak istediniz. ben hamdolsun demiyorum, haram olsun diyorum!
    #haramolsun
  • bu güne kadar ak parti yüzünden boğazımdan az geçen her bir lokma haram olsun. milyonlarca fakir insan varken sarayın cebine giren bütün param, emeğim haram olsun.
  • hakkını helal etmek istemeyenlerin kullandığı söz.
  • son zamanlarda sıklıkla karşılaştığımız, karşılaşmaya alıştığımız bir çift söz.
    bişey haramsa haramdır, helalse helaldir. di mi?
    mesela "devlet adamlarının aldığı para haram olsun" denilince o para haram olmuyor. zaten haramdı.