• zenci olur bunlar, bu sayede burulmaya rağmen bişiilerin yannış olmadığı garanti edilmiş olur. zira bunlardan olacak bir çocuk daha doğduğu anda rengi ile kendini ele verecektir.
  • 1870 yılında çekilen bir harem ağası fotoğrafı.
  • varlık içinde yokluk yaşayan insanlar. hem dünyanın dört bir tarafından özenle seçilmiş kadınların içinde ol, hemde ırkının (siyahi) sana bahşettiği büyük bir potansiyele sahip ol ama hiçbiri senin için bir anlam ifade etmesin. çok üzücü bir durum.
  • arap köle tüccarları tarafından afrika'dan henüz 7-8 yaşlarındayken kaçırılıp hadım edilen (bu işlem gayet ilkel koşullarda yapıldığından hadım edilenlerin ancak onda biri sağ kalırmış), küçük suratlı, ince boyunlu, tiz sesli adamcağızlar. gökhan akçura’nın "ay’a seyahat" adlı kitabında konuyla ilgili ilginç alıntılar var, bunlardan biri de ağaların kadınlara olan ilgileri ve cinsel yaşamları konusunda:

    "cinsel uzuvlarının kesilmiş olmasına rağmen, harem ağaları kadınları severler. bu yoldaki hisleri çok şiddetlidir. saraylarda harem ağası, sevmek üzere, kendisine genç ve güzel bir kadın intihap eder. artık bu kadın onun gözdesi, kendi malıdır. onu himaye eder, kollar. (...) harem ağası kıskançtır; zalim ve gaddar olur. şayet sevgilisi, efendisinin nazarı dikkatini celbederse, bu hal onu nevmit eder, çılgınlaştırır, adeta kudurtur. tehdit, gözyaşı, buhranlar velhasıl tatmin ve teskin edilmeyen aşkın bütün tezahürleri görülür.
    tenasül alâtından mahrum olmalarına rağmen harem ağalarında cinsi insiyak ve şehvet tam ve hatta mübalağalıdır. bu his iptidai değildir, bilakis çok iyi inkişaf etmiştir. harem ağası sever ve çiftleşme fiilinden çok haz duyar. eksik uzuvlarını kadınınkine sürterek veya her hangi diğer bir vasıta ve suretle sevgilisinin zevkini tatmin etmeye, keyfini getirmeye çabalar, hatta evlenen harem ağaları da vardır."
  • ilk çağlarda asur ve perslilerde ortaya çıkmış daha sonra memlüklere geçip osmanlı sarayında kurumlaşmıştır. harem-i hümayundeki görevleri koruma ve gözetmenliktir. osmanlılara mısır valilerinin gönderdiği en gözde hediyeler hadımlaştırılan harem ağalarıdır.
  • penisleri degil testisleri kesildigi icin gayet te iliskiye girip herkes onlari etkisiz eleman kabul ederken haremi elden gecirdikleri,hatta onlar ile munasebette bulunan kadinlarin daha sonralari haremden cikip baska pasalarla evlendiklerinde kocalarindan ayni zevki almadiklari ustune bu sebepten oturu cok kan dokuldugu rivayet olunan zumredir.*(bkz: kurda kuzu emanet etmek)
  • son harem ağası tahsin nejat bey

    tahsin nejat bey, küçük yaşında hadım edilmiş bir habeş esiriydi. onu bir habeş köyünden saray haremine düşüren hayat 'kapkara'ydı. ama oradan da cumhuriyetin okul kürsüsüne çıkan ilim ve irfan yokuşuna çıktı.

    yarım ay dergisi yazarlarından naci sadullah bey'in kendisi ile röportajı:

    ''biz kadının kıymetini daha engin bir yürekle idrak ederiz. fakat bizim içimizde bu aşkı ileriye vardıranlar da yok değildir. sarayda bulunduğum sırada birçok aşk faciası dinlemiştim. aşk yüzünden intihar etmiş harem ağaları bile vardı. fakat ben tabiki
    bunları kısırlığın şuur üzerindeki etkisi sayıyordum. çünkü kısır bir adamın kadından sevgi dilenmesi, yaşlı bir adamın gençlik beklemesi kadar mantıksız bir hülyadır.''

    tahsin nejat bey geçmişini pek hatırlamak istemiyordu. çünkü etiyopyalı esirciler annesini gözlerinin önünde öldürmüş, kardeşini de vahşi hayvanlara yem yapmışlardı. hicaz, mekke, tunus, cezayir, yemen’e götürülen ve alıcısının çıkması beklenen tahsin bey, hadım edilenler daha çok para ettiğinden bir meydanda direğe bağlanarak malum operasyondan geçirilmişti. verdiği bilgi konuya gerekli açıklığı getirecek nitelikteydi:

    ''beni bir meydana götürdüler, iki ayağımı iplerle iki direğe bağladılar. ağzımı bir bezle iyice tıkadılar. o anda ben, ömrümün en korkunç acısını sesimi çıkaramadan, haykıramadan çektim. kangren olmaması için o taze yaranın üzerine döktükleri kızgın yağın acısıyla nasıl çıldırmadığıma şaşıyorum.''

    celal paşa tarafından üç yüz kalıp tuz, üç düzine tabak ile fincan ve on iki kristal vazo karşılığında alınarak istanbul'a getirilmişti. saraya giren ve onun vasiyeti sayesinde tahsilini tamamlayan tahsin nejat bey, onca hazin bir geçmişe bu osmanlı paşası sayesinde sünger çekmişti. ama bu sünger belki de gözyaşını emmekte bazen kifayetsiz kalıyordu. tahsin nejat bey kitap haline getirilemeyen şiirlerine 'feryad' ismini vermişti. anlaşılan diğer harem ağalarının da feryadına tercüman olmak istemişti.
  • harem kadınları, cinsel organlarını korumuş hadımağalarını el üstünde tutarmış, çünkü bunlar sevişme sonrasında zevklerini uzatmayı bilirmiş. 16’ıncı yüzyıl aydınlarından gelibolulu ali’nin anlattığı olaylardan biri, saraydaki kadınlar ve hadımların ilişkisidir. hadımın ilişkiye girecek durumu yoktur. ancak bazılarının penis dibinde oluşan sertlikten yararlanarak kadınların klitorisine sürtünerek birtakım deneyimler yaşadıklarını ve kadınların bunlardan çok hoşlandıklarını yazar. erdoğan tokmakçıoğlu, “osmanlı’da kadın alemleri” adlı yazı dizisinde, bazı hadımların odalıkları olduğundan bahseder. saray’da bütün haremin yönetimini elinde tutan hadımağa, istediği odalığı padişaha sunmaya çalışırmış. yine aynı yazıda şöyle yazar; “hadımağaları şehveti tahrik için ilaçları da dener, erotik kadın giysilerine düşkün olurlardı. dışarıyla temasları olduğu için, yapay erkeklik organı ve diğer erotik seks oyuncakları sağlayabilirlerdi. ayrıca oral seks konusunda da çok deneyimleri vardı ve pek ustaydılar. bir hadımla seviştikten sonra evlenen kadınlar, çok kez kocalarının marifetlerinden pek hoşnut kalmıyorlardı. şu kadar ki bir saray görevlisi kızlarağasına yazdığı şikayetnamesinde şunları anlatır: ‘hadımlarla içli dışlı olan odalıkların doymak bilmeyen bir cinsel iştahları olduğu doğru mu? böyle olduğu bütün istanbul’ca bilinen bir şey. iki odalık azat edilmiş ve haremden ayrılıp evlenmişlerdi. ama evlenmelerinden bir hafta sonra kocaları, karılarını boşadılar. sebep de karılarının kendilerine hadımağaları kadar başarılı olamadıklarını söylemeleriydi.’ ” bazı hadımağaları da delikanlıları kızlara tercih edermiş. bugünkü deyimiyle “gay” hadımağarı da varmış. zaten osmanlı’nın eşcinselliğe bakışı da oldukça esnekmiş.
  • normal bir insanin kaybettigi spermleri tekrar uretmeye harcadagi enerjiyi, baska seylere harcadiklari icin pek iri kiyim ve guclu kuvvetli olurlar.
  • hadim etmek icin kucuk ya$ta pipileri burulurmu$ bunlarin zenci ve ince sesli olurlarmi$(haliyle)..
hesabın var mı? giriş yap