şükela:  tümü | bugün
  • 2009 cemal süreya şiir ödüllü gecel ile şiir evrenimize giren 1990 doğumlu genç şair.

    sözcükleri eğip büküyor, yeniden yaratıyor, her dizesi, her şiiriyle yepyeni yollar açıyor. her okuduğunuzda şiirlerinde daha derin merdivenler ve sarp patikalarda bir başınıza kalıyorsunuz.şiirini yontarak, keserek, eksilterek var ediyor. gecel'deki hemen her şiirde farklı yapı, öz ve ses birlikteliği yansıtılmış. yakaladığı ses ve biçime saplanıp kalmamış, tekrara düşme tehlikesindense; başka biçimleri yetkinlikle kullanmış. yetkinlikle dedim; 20 yaşında bir genç şairin şiirlerinde ele almayı seçtiği temalar ve bu temaları işleyiş teknikleri bir çok şairin altından kalkamayacağı şekilde oluşturulmuş. dağınıklık riski çeşitliliğin zenginliğine çevrilmiş. seçtiği sözcükleri imge düzlemi ve söz dizimde birleştirmedeki başarısı, dil’deki rafineliğe ulaştırmış.

    deli bir kadının elindeki starbucks bardağı gibi, şiirleri.
  • ilk şiir kitabı gecelde yer alan dört şiirin murat melih f tarafından bestelenmesiyle oluşan, gyozö beerkaemin de katkılarıyla türk-italyan ortak yapımı olarak hazırlanan neoclassic nokturnes for the gecel neostage şiir albümü yayınlanan iyi, genç şair.
  • spleen fanzin'in ikinci sayısından bir şiiri;

    ben ki bana hep küf.. ucuydum ıssızın: kökağrısı!
    kanıksayan. sakat saatlerde..
    çözülüşüydüm eklemlerin, yörüngesizliğe

    kökağrısı: zehirli alaşımıdır, ilk sarsıntının

    ben ki bana hep boş.. salyangoz kabuğuydum
    avuçiçlerine yürüdüm sıkıntının
    sınandığım zemini çevreledikçe, toz

    sıkıntının avuçiçleri, bazen: bir köz mayasıdır,
    bulanık

    tortusu sindi zerrelerime
    :
    kaos.
  • (bkz: harun tatak)
  • ’gecel’’adlı şiir dosyasıyla 2009 cemal süreya şiir ödülü’nü alan 1990 doğumlu harun atak , ‘’tekvin ve hiçlik ya da ah’’ dosyası ile de 2012 yaşar nabi nayır şiir ödülüne değer görülmüştür.
    ‘’gecel’’de günümüz şiir anlayışından farklılığıyla bizi şaşırtan harun atak ‘’tekvin ve hiçlik ya da ah’’ da da zengin çağrışımlarla beslenmiş yoğun bir dil yaratarak bizi yine kendi özel diliyle buluşturuyor. sözcük’le olan özel ilişkisini varlık haziran sayısına verdiği röportaj’da şöyle açıklıyor;
    ben evreni imgelerde tanımladım, kendimi de. okur serüvenimde, anlamdan soyutlanabilmiş bir şiirle tanışmadım. anlam, o kadar çetrefil bir konu değil, bende. anlam, dilin içinde, dilden bağımsız varolur. tüm evren dile gelmek, dile getirilmek için yarışır.
    ‘’tüm gayretim, kendimi gerçekleştirmek ve içimin dilini çözmek uğraşı en başından. her seferinde, eğilmeye çekindiğim derinimi kurcalayıp, bir yangını devşirmeye çalıştım, içimden dünyaya doğru. istedim, o yangına dönüşsün dilim. ve sığınağım olsun, dil..

    ilk gençliğinde dergiciliğinin mutfaktaki hazırlanışından, sokaktaki satışına kadar her alanında görev alan şair şimdilerde haziran 2012 yılında kurduğu noktürn yayınları’nın genel yayın yönetmenliğini yapıyor.ilgilenenlere;
    http://www.facebook.com/…ile.php?id=100003979392857

    okuyun okutun mutlaka harun atak'ı ... böyle değerli şairleri kaybetmemek gerek....

    kitab-ı terk

    beni kendime ağrı diye yonttuydular
    tuttum, sıkıntıyı üfledim sırrıma

    irkildi arzuyla soyunan perdeler
    kiri kendime ilah bildim de içtim zehri

    dedim: bu ziyan ilk çağrısı siyahın
    ah! ben beni bana hep sustum

    belleğimdeki yangının yankısıdır
    dinmeyen hıçkırıkları zakkumların

    beyaz ışık huzmesini kıran leke ve is
    yığıldıkça karartır tohumun gümüşünü

    dedim: alın bu sıcak, yassı taşları
    durgun sularında sektirin içinizin

    titreşimler salsın budağın gövdesine
    gözyaşıyla inilen odağına çeperin

    dedim: sildim adımı kitab’dan
    âh! bilin ki kendime terkim artık
  • ilginç bir şekilde şair ünvanını bolca kullanıp, "şairane" bir duruşa yakışmayacak şekilde kendi kendisinin reklamını üçüncü bir kişiden bahseder gibi yapan çocuk. şiirlerine gelince; farklı, ama o iki ödülü nasıl aldığına hala aklım ermiyor.

    garip.
  • beş duyu minvali ya da bir çeperin yırtılışı

    ben ki hep kör ıssızlığına çalışırım ölümün
    arınırım, dokunun omurgasından
    hücresine tünerim çürümenin, yılgın

    çürümenin hücresi: örs ve çekiç içredir, köhne

    ben ki hep izlerini koklarım çığlıkların
    fısıldayan, cisimsiz uyanışını
    ürperişin yankısıyla irkilirim, acı

    ürperiş, bazen: bir çeperin yırtılışıdır,
    lekeli

    pusulamın tozunu silerim
    :
    dip.

    http://kitapzamani.zaman.com.tr/…action?newsid=8063
  • bir şekilde denk geldim, araştırdım kendisini ve destek olmak gerek diye düşündüm. tekvin ve hiçlik kitabı ya da ah adlı kitabını aldım, okudum. beğendim. ilginç kelime seçimleri ve söz dizimleri var. imgelerle bezeli ve biraz da altyapı istiyor. başarılar diliyorum kendisine.

    kemik minvali ya da bir ayracın kırılışı'ndan

    ...

    ben ki hep boşluğun aynasıdır.. soyunan
    derinliklerine unutuş'un. yuvarlanır,
    sınırsızlığına yeryüzünün: işaretler ve kör bilinç!

    unutuş, bazen: bir ayracın kırılışıdır,
    beyaz

    köklerinden biçimler kemiği:
    :
    çürür.
  • spleen fanzin'i çıkaran şair.
  • aldım okudum kitabını, gecel. ne kadar da sabrettim bitirebilmek için. tekrara düşmemiş şiirleri amma da düşmemiş. baştan sona her şiiri zorlama. biyografisindeki o kendini beğenmişlikten veya buradaki kendi olan 3. şahıslardan anlamalıydım ama geçti gitti işte. günümüz şiir ödülleri böyle şiir demeye bin şahit isteyen şairlerin kitaplarına, dosyalarına veriliyor. jüriler de dahil hepsi yok edilmeli.