şükela:  tümü | bugün
  • bir zeki alasya-metin akpınar filmi. atalarından bu yana süren, sidik yarışını her ortama sürükleyen iki düzenbaz, ikiyüzlü, menfaatçi bireyin bir kadın* uğruna düştükleri komik haller anlatılmaktadır.
  • "kıçınızı yırtsanız hava alırsınız"
  • en güzel zeki-metin filmlerinden biridir. bir nevi kemal sunal'ın zübük adlı filminin zeki-metin versiyonudur.
    metin akpınar'ın gazinoda aşık olduğu kadın için yeşil gözlerinden muhabbet kaptım adlı şarkıyı söylediği an filmin en komik anıdır fikrimce.
  • "bissmii, bismilllah, bisssssssss...." sesleriyle cami kapısının üzerini yıktıkları sahne de ilk izleyen için karın ağrılarına neden olur.
  • kaymakamın sözde kızı, aslen sevgilisi olan hanım yanyana olan hasip ile nasip'in dükkanlarının önünden geçer. kızın geçtiğini haber alan hasip ile nasip kızı selamlamak için dışarı çıkar. nasip* selam verirken şapkasını hafifçe kaldırmak için elini başına götürür yalnız kafasında şapka yoktur. sıcacık bir türk filmidir.
  • hasip ile nasip, doktor zannedilen metrese tedavi olmak için giderler. bir süre sonra hastalıklarının "abazanüs acelesevişüs" olduğu anlaşılır.

    "soyunıyım, soyunıyım...iyice bi bak hele...heç soyunmadan olur mu?"
  • metin akpınar’ın “yeşil gözlerinden muhabbet kaptım” adlı şarkıyı kaymakamın kızı görünümünde olan ama aslında kaymakamın sevgilisi olan perihan’a yönelik olarak söylemesinden sonra zeki alasya’nın kalkıp “yeşil gözlerinden muhabbet kapamaz kimse benden başka” şeklinde başladığı şiiri, “benden başka benden başka sevemez hiç kimse seni” şarkısına dönüştürdüğü 1976 yapımı atıf yılmaz filmi. ikinci dünya savaşı yıllarında zeki alasya hitler almanyası’nı tutarken, metin akpınar churchill ingiltere’sinin tarafındadır. halis’in “heil hitler!” hareketine muhlis “zafer” işareti yaparak karşılık verir:

    -acıba kimin kocasının boynuzları onlar?
    -höst cühela..ingiliz’in viktori işareti..savaşı da biz kazanacaz allah’ın inayeti ile…*

    “sizi başımızda görmek isteriz” lafına zeki alasya’nın verdiği “başınıza çıkacaaam!” cevabı, “uçak fabrikasını da kasabamıza kuruyoruz inşallah” repliği, “nasip,nasip” şeklindeki kaderci tutuma hasip’in “aman nasip’i karıştırmayalım” şeklindeki karşılığı, zeki alasya’nın “kaymakam bubamız” ; metin akpınar’ın “canım ve de canımın içi” diyerek başlayan konuşmaları, şevket altuğ’un çok iyi olmayan ama çok da kötü sayılamayacak oyunculuğu, “perihan çarşıya çıkmış”, “yatmaaaaa, kalkmaaaaaa”, “benekli kedim” ve “işte bunlar da hasip’in kirli çamaşırları, bu kadar kirli çamaşırı olan herifi hangi karı alır ulan!” sahneleri ile 1970lerin siyasetini çok güzel hicveden bir türk filmi. *
  • küçük bir dereyi birleştiren küçük köprünün açılışında zeki alasya'nın konuşmasında,köprüyü 4 kıtayı birleştiren bir köprü olarak tanımlaması yarar.

    ayrıca;

    "ela gozlerindeennn muhabbet kapamazz kimse benden başkaaaa"(zeki alasyanın metin akppınara misllemesi)
  • metin akpınar'ın seçim konuşmasını kesip, güngör bayrak'a okuduğu şiir de nefistir. şöyle bir şeydi sanırım:

    asmada üzüm, sana
    kem midir sözüm, sana
    seher yıldızı kimin*
    dikmişim gözüm sana

    bir de ağaca tüneyip, elinde tamburla okuduğu "gülmeyecek bu yüzü, neden verdin bana ya rab" şarkısı, yarım yarım yarılmalara vesile olur.