şükela:  tümü | bugün
  • 1979 yapımı bir film. ali özgentürkün uzun metraj ilk filmi
  • ceylan yavrusu
  • parayla saadet olmaz, iyi misin anacigim, surgun askimiz sarkilariyla taninan pop muzik sarkicisi
  • 1979 yapımı bir film.başrolde türkan şoray oynamıştır.müziği ise zülfü livaneli tarafından yapılmıştır.
  • bir dönemin pop müzik şarkıcısı.. gerçek ismi özlem di galiba.. unutuldu gitti
  • (bkz: hasal)
  • güzelliği ve zekasıyla potansiyel bir femme fatale olacak 12 yaşında bir kızdır
    adı kürtçe karşılığı olan ceylan yerine hazan* mevsiminde dökülen yaprak anlamına gelir
  • --- spoiler ---
    başlık parası ödendiği için kocası öldükten sonra 12-13 yaşındaki erkek kardeşiyle evlendirilen bir kadın, tanrıya kurban edilmesi gereken bir horoz, alın yazısına dayanamayıp kendini uçurumdan atan ve cenaze namazı kılınmayan bir başka kadın, duvara asılmış ceylan işlemeli bir halı, kıyametin alameti devletin yaptırdığı yol, yolda çalıştığı için evinden barkından olan insanlar, atın terkisinde gelen iki ceset.

    kan ne renktir? kırmızı ne renktir?

    --- spoiler ---
  • türkan şorayın ilk defa kendi sesiyle konuştuğu film.

    aldığı ödüller:

    18. antalya film şenliği, 1981 - meral çetinkaya - en iyi yardımcı kadın oyuncu
    prades şenliği, 1981 - ali özgentürk - en iyi film
    san sebastian film şenliği, 1981 - ali özgentürk - büyük ödül
    29. mannheım uluslararası film festivali, 1979 - ali özgentürk - altın düka
    29. mannheım uluslararası film festivali, 1979 - ali özgentürk - halk ödülü
    lahey film şenliği, 1981 - ali özgentürk - büyük ödül

    kaynak: www.sinematurk.com

    ***

    hazal (ali özgentürk, 1979) egzotik bir öteki alanda, türkiye’nin en geri kalmış bölgelerinden birinde, köy sakinlerinin devletin gönderdiği kadastrocularla karşılaşmasını gösterir. ön planda çıkmazların, sıkışmışlığın ve bastırılmışlıkların neden olduğu trajik olaylar cereyan ederken arka planda sarı lekeler belirir, derken lekeler belirginleşir ve köylülerin şaşkınlık hatta yer yer korku dolu bakışları altında sarı üniformalarıyla mekanı ölçüp biçen kadastrocular görülür. mekanın, modern bir kuruluş olarak devlet aygıtı tarafından yine bir modernleşme edimi olarak parçalar halinde algılanacak duruma sokulması bu tarihsiz coğrafyada meydana gelecek köklü değişikliklerin habercisidir.

    nezih erdoğan'ın internet sitesindeki bir yazısından alıntı.