şükela:  tümü | bugün
  • http://www.heartsofiron4.com/ adresinden duyurulmuş oyundur. güzel de bir teaser hazırlamışlar. iştahım kabardı.
  • 2. oyunu muhteşemdi bunun da muhteşem olmasını bekliyoruz.ancak sadece 1948 yılına kadar olması moralleri bozmuştu umarım bu oyun uzun süre gider
  • savaşlar total war'daki gibi olcaktır. strateji ekranında ise şehirler, ordular vs. görülebilecekmiş, zoom yapılabilecekmiş. şaka lan şaka*

    ama cidden oyunun anafikrini, olayını vs. bozmadan az biraz değişiklik, yenilik, makyaj falan şart bu seriye artık.
  • bir an çığlık attıktan sonra 2015'i görünce eeeöööh dediğim oyun. bu kadar önceden haber vermenin amacı nedir? bir yıl oynayamayacağız ki...
  • çıkana kadar hoi2 ye devam edeceğim oyundur
  • hakkında açıklanan özelliklerle hoi3 gibi askeri stratejinin en üst seviye de yaşandığı bir oyunu tahtından edebilecek oyundur(oyun?).detaylar;

    -ic (industrial capacity) olayı komple değişiyor.eskiden elimizde ki mevcut ic'nin tamamını herhangi bir üretim sistemine yığabiliyorduk.şöyleki 300 küsür ic'si olan almanyanın bütün ic kapasitesini gemi üretimine verebiliyorduk ki bu mantıklı ve gerçekçi bir hadise değildi (bkz: bavyerada gemi üretmek).şimdi ise ic 3 ayrı başlığa bölünmüş durumda;sivil fabrikalar(consumer goods,tencere,tava vs),askeri fabrikalar(tank,uçak,top) ve tersaneler(gemi,denizaltı).bu değişiklik oyunda ki stratejiyi şenlendireceği gibi gerçekçiliği de arttıracaktır.çünkü berlinde bulunan bir fabrikanın bismarck üretimine herhangi bir etkisinin olmaması lazımdı ve artık da olmayacak.buna göre de düşman hava kuvvetleri belirleyeceği askeri stratejiye göre hoi3te olduğu gibi önüne gelen her fabrikayı bombalamak yerine beliri noktalara odaklanacak.tersaneleri bombalayarak gemi üretimimizi felce uğratabilecek veya tank fabrikalarımızı bombalayarak zırhlı gücümüzü zayıflatabilecek.tabi tam tersi bir durumda söz konusu.şahsen ben sivil fabrikaları bombalamazdım.(bkz: hümanizm),(bkz: kaynak israfı)*

    -fabrikaların üretimi değişiyor.artık fabrika bazlı üretim yapacağız.elimizde 75 fabrika varsa 25ine top 25ine tank 25ine uçak sipariş edeceğiz ve onlarda haftalık bazda üretim gerçekleştirecek.ancak üretim rakamları sabit kalmayacak.bir fabrika aynı silahı ne kadar uzun süre üretirse bununla orantılı olarak üretim sayısı artacak.farklı bir model silaha geçerse bu bonus düşecek.

    -bölgeler ikili yapıya geçiyorlar.bir provence diye tabir edeceğimiz küçük bölgeler birde region diye tabir edeceğimiz büyük bölgeler.bu büyük bölgeler aslında eyalet tarzı bir yapıya sahip,küçük bölgelerin birleşmesinden oluşuyor.bu hadise hoi3te de vardı ama bazı diplomatik (bkz: toprak talep etme) mevzular dışında bir işlevselliği yoktu.hoi4te ise icler provence bazlı değil region bazlı konumlandırılacak.

    -kara kuvvetleri sistemi de en baştan değişiyor.artık kurulacak tümenlerin konseptleri olacak.kendi içlerinde keşif,muhabere,levazım,istihkam gibi birlikler olacak bu birlikleri biz ayrı bir pencere üzerinden yöneteceğiz.tabi ki bu yönetimler genel çaplı olacak,artısı-eksisi olacak.gerçeğe uygun bir şekilde bu yapıları sürekli değiştirirsek bazı dezavantajlar alacağız(ordularda ki piyade,tank tümenlerinde belirli taktiksel konseptler vardır ve taktiksel ve stratejik ihtiyaçlara göre belirli zamanlarda yeniden düzenlenir,misal bir piyade tümenin 1 topçu tugayı varken düşmanın yoğun tank üretimi nedeni ile buna 1 adette tanksavar taburu eklenebilir) aynı şekilde değiştirmezsek de (düşman tanklarına karşı tanksavarsız piyade tümenleri ile savaşmak gibi) savaş alanında sıkıntılar baş gösterecektir ve daha bir sürü etki görülecektir.bu mevzuyu oyun çıkınca tam olarak muhasebe edebiliriz

    -artık üretim hattı değişti dedik.bu tümenlere ve silahlara da yansıdı.hoi3'te bir tank tümeninin tank sayısı yoktu.gücünü bünyesindeki tank tugayları ve bu tugayların sahip olduğu strength değerlerine bakarak ölçüyorduk.üretimde askerdi,tanktı hepsini topyekün üretim bandına koyarak yapılıyordu.şimdi sistem artık tamamiyle değişti.askerler ayrı silahlar ayrı üretilecek ve silahlar da meçhul isimlerle (1943 model tank brigade) değil tarihe uygun olarak dönemin gerçek isimleriyle ve modelleriyle üretilecek(bkz: tiger)(bkz: pz ıv)(bkz: panther)(bkz: t34)(bkz: sherman)(bkz: me 109)(bkz: flak 88).modernizasyon mevzusuda buna göre değişti.artık birlikleri modernize etmek için yeni ekipmanları üretecek ve birliklere teslim edeceksiniz.lakin bunu yapınca eski silahlar kaybolmayacak,onlarda mevcutlarını koruyacak.bir havuzda toplanmış bu eski silahlarla acil bir durumda milis tümenleri silahlandırmak akla pekala mantıklı ve tarihe de uygun bir taktik olarak gözüküyor(bkz: volksstrum). silahlarda belirli sayılarla,gerçekçi olarak üretilecek ve hangi tümen ne kadar silah alacak biz belirleyeceğiz,bu da seçkin tümenler mevzusunu gündeme getiriyor tabii ki.(hoi3'ün son eklenti paketi their fines hours'da gelen ''elit birliklerin'' hoi4'te de olacağını varsayarsak ortaya tarihe daha da uygun bir savaş yapısı çıkacağı su getirmez.(bkz: waffen ss)(bkz: ranger)(bkz: alpini)(bkz: gvardeyskiye chasti)

    -doktrinler eskisi gibi değil,sadece tek bir doktrin seçebileceğiz ve o doktrin bir kendi içinde dallanıp budaklanacak.ancak kafamıza eserse bu farklı bir doktrine geçebileceğiz ancak buda bugüne kadarki kazanımlarımızın tarih olması ve sıfırdan başlamamız anlamına gelecek.

    -hava kuvvetleri de bu değişimden nasibini alıyor.üstte bölge sisteminin değişmesinden bahsettik.bu hava kuvvetleri içinde değişim anlamı taşıyor.artık hava kuvvetleri de provence bazlı değil region bazlı çalışacak.etkileri daha geniş bir bölgede hissedilecek.ayrıca hava savaşları da kara kuvvetlerinin bir uzantsı olmaktan çıkmış kendi başına bir yapıya bürünmüş durumda.hava savaşları eskisinden daha detaylı ve gerçekçi olacak.ayrıca interceptor,cag,multirole mevzusu da kalkmış durumda.artık modeli üretip istediğimiz gibi kullanacağız.(bkz: me 109)(bkz: me 110)(bkz: ju 87 stuka)(bkz: ju 52)

    -deniz kuvvetleri de değişmiş diye geçiyor ama bana çokda farklı gelmedi.gemiler biraz daha özelleştirilmiş gibi görünüyor zırh,motor,silahlar felan geliştirmeye tabi tutulacak ancak detaylar henüz net değil.

    -teknloji ise daha basitleştirilmiş.eskisi gibi tankın topunu,motorunu ayrı ayrı araştırmayacağız.onun yerine direkt panzer ıııü araştırmaya koyacağız ve o bitince onun alt modelleri çıkacak.(bkz: stug).teknoloji takımları da geri geldi *
  • çıkışı 2015'in ikinci çeyreğine ertelenmiş olan oyun. haber için şuradan

    önemli olan oyunun iyi olması, buglarla dolu bir oyunu oynamaktan iyidir.

    ayrıca bazı ön izlenimler için bu linke bakabilirsiniz. gerçi bilmeyen yoktur ama yine de dursun burada.
  • arkadaşlar ilk önce teknoloji ağacı diye bir yer gelmiş. geçende teknoloji bölümünde "hede brigade hödö" şeklinde olanlar kendini normal silahlara bırakmış. haritada büyük gelişme var, hoi3 te türkiye neredeyse ekvatora 45 derece açıyla duruyodu çok orantısızdı harta. eu4 gibi olmuş daha çok. bir de planla askerleri otomatik götürme diye bişe gelmiş world premierede izlediğim kadarıyla (hoi3 te de olabilir görmemişimdir belkide yeni geldi epey) polonyanın batısını adam 1 gecede aldı, gün değil gece. hızları artmış askerlerin tank filan da yoktu. hoi3 te 1km diyodu 1 günde yarısını katediyodu yolun. bunun dışında pek bir şey yok şimdilik. paradoxplaza forumlarından takipte kalın derim her saniye bir tartışma var.