şükela:  tümü | bugün
  • e3 2006'da playstation 3 için bir teknoloji demosu gösterilmiş oyun.
    demoda heavy rain filminde(oyununda) oynayacak aktör/aktris seçimleri için baş vurmuş bir kızın ortaya koyduğu performansa tanıklık ediyoruz.ilk bakışta ekrandakiler için "yani tabi iyi,ama öyle çok da değil be..." deniyor; "kızın mümkün olduğunca doğal görünmesine çalışılmış,ama yine de pek iyi değil.".fakat saniyeler ilerledikçe ağızları açık bırakacak unsurlar devreye girmeye başlıyor.önce tamamiyle gerçek gibi görünen mekana ve ışık efektlerine takılıp kalıyoruz.sonrasında ise baş karakterin performansı ve mimikleri öyle bir öne çıkıyor ki,insan o ana kadar izlediği şeylerin aslında tam gerçeği yansıtmadığını,yapımcıların o ana kadar belki de karakterin biraz yapay gözükmesine bilerek neden olduklarını düşünmeden edemiyor.
    türü adventure olacak oyun hakkında şu anda bu teknoloji demosu dışında fazla bir şey bilinmese de,oyunun yapımcısı quantic dream 2008'in ilk yarısı içinde oyunun tamamlanacağını belirtmiş.herhalde 2007 içinde hakkında çok daha fazla bilgiye ulaşmak mümkün olacaktır.bahsi geçen teknoloji demosu için:

    http://www.gamershell.com/download_13790.shtml
    http://www.gamershell.com/download_13791.shtml (hd versiyon)
  • teknoloji demosunu izlediğimde "aha güzel oyun geliyo lan!" diye düşündüğüm, ortasında gözlerimi buğulandıran, sonunda da kıkır kıkır gülmemi sağlayan oyundur.
    "she's too tall for the part" *
    ahanda kolay ulaşılabilir link:
    http://www.youtube.com/watch?v=uztb718ovvi
  • interaktif filmdir aslında. zira oyundaki kamera açıları ve kemaralar tamamen sinematik amaçlı ve ayrıca oyunda ara yükleme veya ara sahne yok. o an ekranda olup biten herşey bizim kontrolümüzde ve çevre tamamen etkileşimli. şöyle buyrun:
    http://www.gamekyo.com/…sentation-video-mirror.html (video fransızcadır ama izlemek yetiyor anlamak için)
  • yüz modellemelerinde kafadan kopup gitmiş bir oyun. yüz modellerinin screenlerini tanımlamak için kelime bulmak zor. cgi gerçekliğini yakalamış, çevre modellemeleri için biraz daha çalışılması gerekiyor. şu an kaynak veremediğim için özür dilerken, son yüz screenlerin aşmış olduğunu tekrar ekliyorum.

    screenlerin kaynağını bulup eklemek birkaç gün alır ve siz de merak edin diyorum.
  • oyun içi:

    http://www.youtube.com/watch?v=aknbviqfddi

    yorum:

    siz hala alan wake'i bekleyedurun.
  • gameplay videosunda görülen o fantastik gözlük, william gibson'ın virtual light adlı eserinden alıntı gibi. aynı özellikler, aynı amaç.. hele bir çıksın bakalım, kitaptan başka esintiler var mı diye.
  • gamescom trailerı yıkılıyor:

    http://www.youtube.com/watch?v=0ysq-l1e5ts

    edit ve bir bonus videosu, tavsiye olunur:
    http://ps3.ign.com/…9_hrain_savestheday_081909.html
  • son kullanıclarda bu oyunu çalıştırabilecek bir pc olmadığı söylenmektedir. fahrenheit'ın yapımcılarından zaten kötü bir şey beklemek imkansızken bir de bu grafikler... anlatılmaz yaşanır.

    http://shiftdelete.net/…zi-imha-edebilir-13701.html

    eh fotoğraf koymadan da olmaz*.

    http://static.shiftdelete.net/…cle/h21251121983.jpg
    http://static.shiftdelete.net/…cle/h41251122151.jpg
  • ağır yağmur.

    yayınlanan videolardan, haberlerden hazırlanmış lakin hoşuma giden bir ön inceleme:

    ""
    heavy rain ön inceleme

    yağmur temalı şeyleri hep sevmişimdir. şiirler, şarkılar (..beraber ıslandık yağan yağmurda şimdi sıra geldi şampiyonluğa..) hep ilgimi çekmiştir. aslında ben yağmuru seviyorum, doğal olarak onun dahil olduğu her şeyi seviyorum, beğeniyorum. film var mı bilmiyorum ama oyunu olmadığını biliyorum yağmurla alakalı. fakat bazı oyunlarda karşımıza çıkabiliyor yağmur, ne yalan söyleyeyim içlerinde bence en başarılı olanı grand theft auto 4'deki yağmur efektiydi. ben çok beğendim onu. hazır yağmurdan konu açılmış ve konu oyuna gelmiş, efsane olmaya aday bir oyun var: heavy rain... tam yağmur temalı bir oyun yine değil ama isminde yer edinmiş ve de "ıslaklığı" çok iyi yansıtacak bir oyun var karşımda. oyunu alıp oynamadım henüz zaten daha çıkmadı da şimdilik sadece yapımcıların açıkladığı ve videolardan edindiğim bilgi ışığı ile bu yazıyı aydınlatacağım.

    belirtmek isterim ki bu nacizane yapım sony computer entertainment tarafından yapılıyor. bunun tek bir anlamı var bu oyun playstation ailesinden başka hiçbir yere çıkamayacağı. kötü bir haber olabilir fakat multiplatform bir oyun olsaydı playstation 3'ün bu gücünü ortaya çıkaramayabilirdi. bence bu yönden bakmakta fayda var.

    oyunumuzdaki ana karakterlere göz atacak olursak bunlar; ethan mars, mad jacky, madison paige, norman jayden ve scott shelby. şuana kadar bu karakter arasında sadece madison paige, norman jayden oynama fırsatı bulabildik. diğer karakterlerde bir şekilde senaryoya dahil olacak fakat bunu henüz bilemiyoruz.
    grafik olarak playstation 3'ün gerçekten gücünü zorluyor diyebiliriz. grafik olarak ortalamanın üstünde bir oyun. özellikle karakterlerin yüz modellemeleri gerçekten üzerlerinde çok durulduğunu gösteriyor bizlere. karakterlerin yüzlerine verilen önem seslerede verilmiş. karakter seslendirmeleri olsun, çevre sesleri olsun çok çok başarılı. yapımın üstündeki her emek belli oluyor.

    oynanabilirlik... işte burası mükemmel. hatta benim bu yazıyı yazarken en zevk aldığım yer burası olacak. oynanabilirliğin bir örneği yok, ilk ve tek oynanabilirleğe sahip oyunumuz. fps değil ya da tps değil. oyunumuzun kamera açısı ekranımızdaki aksiyonun yansıtılacağı en iyi yerden. bir film kamerası gibi kamera açısı. sabit veya kontrolümüzde değil aksiyona ve bizim oyundaki seçimlerimize göre değişiyor. kendi kontrolümüzde olmaması kafanızda soru işareti uyandırmış olabilir fakat o soru işareti olmasına gerek yok. yapımcılar bunu çok iyi ayarlamış, her şeyin üstünde durduğu gibi bununda üstünde durmuşlar. videolarına kesinlikle bir göz atın.

    oynanabilirlikte bahsettiğim bir yer var "..aksiyonun yansıtılacağı en iyi yerden.." burayı aydınlatmalıyım. oyunda klasik objenin yanına gidip "e" butonuna basıp aksiyona girmiyoruz veya herhangi bir şeyi seçmek için sınırsız süremiz olmuyor. oyunda hızlı düşünmekmeliyiz. çok hızlı düşünüp karar vermeliyiz. mesela biri ile dövüşüyoruz, dualshock 3'ümüzün üzerindeki aksiyon butonları (kare,üçgen,yuvarlak,çarpı) ile karşımızdaki ile dövüşüyoruz. ekranımızda tekme atmak için çarpıya, yerdeki sopa ile vurmak için kare,kare,kare veya kafa atmak için yuvarlağa ya da yumruk atmak için üçgene basmamızı gösteren küçük ekrancıklar çıkıyor ve biz kendi seçeceğimiz butonla aksiyona devam ediyor olabileceğiz. bazı yerlerde bir kere basmak bazı yerlerde ise seri bir biçimde basmak gerekiyor. bu değişim aksiyonun içindeki tansiyon ve heyecana göre değişiyor.

    kontrolleri anlatırken biri ile dövüşmekten bahsettim. aslında o dövüş hiç olmayabilir de veya çok şiddetli bir şekilde olabilir. bunu da bizim yapacağımız diyaloglar belirliyor. mesela karşımızda kafamıza silah dayamış biri var ve bizden kendisine uzak durmamızı istiyor. onunla diyaloğa girip ona sakin olmasını, bir çeşit uyarılar yapmamızı seçebiliriz. onunda tepkisi buna göre değişecek ve oyunumuza yansıyabilecek. tabii seçeceğimiz şeyleri çok hızlı düşünüp uygulamalıyız. zaman kaybına ayıracak vaktimiz yok.

    heavy rain bir ilk olabilir. ve kesinlikle oynanması gereken bir oyun olacak, oynamayan biri için gerçekten çok ama çok büyük bir kayıp olabilir. beklemeye sabrımızın olmadığı şeylerden...
    bitirken çalıyordu: sheryl crow- it's so easy
    ""

    kaynak linki: http://www.leadergamer.com/…&rop=showcontent&id=102

    bonus:
    http://www.gametrailers.com/…y-girl-gameplay/319791
  • oyunici demolarindan anlasildigi kadariyla, indigo prophecy*nin grafik konusunda cag atlamis versiyonu gibi duran oyun. kisitli bir surede ne cevap verecegimize karar vermek, verilen bu kararlarla baska baska sonlara dogru gitmek, bunlarin hepsi indigo prophecy*yi cagristiriyor. en az iyi bir thriller filminde oldugu kadar senaryo olmadigi surece, indigo prophecy gibi hayal kirikligi ile sonuclanmasi kacinilmaz. oyunun cikmasina 3 hafta kaldi, bekleyip gorecegiz.

    bir de artik cok eskilerde kalan safkan adventure turunun yeni nesil konsollarda boy gosterecegi ilk oyun olacak. gelecekteki benzer projelerin onunu acmasi icin, basarili olmasini cani gonulden diledigimdir.