şükela:  tümü | bugün
  • berlin'de dada'nın öncülerinden. ressam, grafik tasarımcı. fotomontaj tekniğinin ilk ve en önemli uygulayıcılarından oluşuyla tanınır. birinci dünya savaşı sırasında yükselen alman milliyetçiliğine kızıp, yine dadacı bir çizer olan georg gross (sonradan: george grosz) ile birlikte adını değiştirmiş, john heartfield adını almıştır.
  • siyasette alman komünist partisinin, sanatta dadaizmin üyelerinden olup, alman milliyetçiliğine karşı yaptığı fotomontaj eserlerle yankı uyandırmıştır.
    (bkz: blut und eisen)
    (bkz: adolf der ubermensch)

    benütze das foto als waffe: yani, "fotoğrafı silah olarak kullan" sloganını ortaya atmış ve kendisine destur edinmiştir. bütün bu nedenlerle (ki dadaist olması bile tek başına yeterliydi) eserleri naziler tarafından "entartete kunst" olarak sınıflandırılmış ve yasaklanmıştır.
    (bkz: entartete kunst)

    1933'te yeni kurulan dritte reich yönetiminin ilk takip ettiği sanatçılardan biri olan heartfield, prag'a kaçmış, burada, almanya'da kapatılmış bulunan basımevini yeniden açarak eserlerini politik bir propaganda malzemesi olarak kullanmayı sürdürmüştür. savaş sonrasında doğu berlin'e yerleşmiş ve 26 nisan 1968 tarihinde ölene kadar burada kalmıştır.
  • norbert lynton, "modern sanatın öyküsü"nde john heartfiled'in, ressam george grosz ve yazar wieland herzfelde'yle beraber, 1920'lerde berlin dada grubu'nun sol kanadını oluşturduklarından bahseder. bu üçlü, birlikte ya da ayrı ayrı etkinliklerinde hem kültürel protestoda bulunuyorlar, hem de siyasal değişmeyi amaçlıyorlardı. üçü de savaşa katılmış ve savaştan tiksinmişlerdi: asıl verilmesi gereken savaşın, kendi ülkelerinde olduğu kanısındaydılar.

    heartfield, savaştan sonra propoganda amacıyla kullandığı fotoğraflarla ün yaptı. rus film yönetmenleri gibi, kameradan elde ettiği görüntüleri, öğretici sanatında ham madde olarak kullandı. yan yana ya da üst üste getirilen görüntüler içeriklerinin gerçekliği yüzünden, herhangi bir iletiyi büyük bir çarpıcılıkla aktarabiliyordu. bugün, heartfield'le başlayan bu tekniğe uluslararası dilde 'fotomontaj' denmektedir.

    rus konstrüktivisleri, grosz'la heartfield'in yapıtlarına hayranlık duyuyorlardı. 1921'in eylül'ünde resim sanatının öldüğünü açıklayan rodchenko, mayakovsky'nin "pro eto"(bununla ilgili) adlı şiirine bir dizi fotomontaj hazırlayarak, bir anlamda kendisini burjuva resim sanatından uzaklaştırıyordu.

    kübizm, fütürizm ve dada karışımı yapıtlarıyla john heartfield, bir sürü yeni akımın da öncüsü sayılır.
  • büyük anti-faşist sanatçı.
    en müthiş iki eseri için, bkz.
    “alman doğa tarihi: başkalaşım”, fotomontaj, john heartfield, 1934.
    “hitler selaminin anlami: küçük adam büyük ödüller peşinde. parola: arkamda milyonlar var!”, john heartfield, 1932.
  • yakın arkadaşları tarafından geçimsiz, uyumsuz ama bir o kadar da duyarlı ve iyi kalpli biri olduğu söylenen sanatçı. hitler konulu kolajları muazzamdır.