şükela:  tümü | bugün soru sor
  • bu uzun havayı dinlerken akla sadece 2 şey gelir: çiğköfte ve çay bardağında rakı
  • uzun hava. sözleri şöyledir:

    "her demet
    zalım felek sineme dokunma benim
    taş mı sandın yüreğim
    kal'a mı bedenim

    ah aman ah aman
    amma zalım bir zaman
    gider o yara haber
    yar da yanar bir zaman

    tenha gecelerde
    beni eylesin teselli
    baykuş sesini
    bülbülü şeydaya değişmem"
  • zannımca "her demet" diye söylenince hiçbir anlamı olmayan uzun hava.

    yine zannımca, tam da olması gerektiği gibi "her dem ey zalim felek" diye dinlemek isterseniz münevver özdemir pek güzel söylemiş. bir yandan içten içe zalım feleğe "sineme dokunma" deyip bir yandan böyle şeyler dinlemek / söylemek pek tutarlı olmasa da, münevver özdemir sineye dokunmakla kalmayıp yüreğimize hançer saplasa da dinliyor ve dinletiyoruz.

    vebali boynuma.
  • tony gatlif'in geronimo adlı filminin bir sahnesinde yer alan uzun havadır.
    tim seyfi söyler. ardından ibrahim tatlıses devam eder. sevdiğim bir sahnedir.
    şuradan dinlenir.
  • uzun uğraşlar sonunda sözlerini tam olarak anlayabildiğim, ibrahim tatlıses'in çok güzel söylediği çok hoş bir uzun hava. sözlerdeki manasızlığa gelince, orjinali "her dem ey zalim felek" şeklindeymiş bu uzun havanın. (kaynak: abuzer akbıyık, http://www.abuzerakbiyik.com/…ses/75001tatlises.htm) ibrahim abimiz bir kusur edip bunu "her demet zalim felek"e çevirince sözler manasızlaşmış ama yorumdaki ustalık bu kusuru kapatacak kadar iyi. bütün ah ve amanları yakalamaya çalıştığım sözleri de şu şekilde:

    her demet her demet zalım felek sineme dokunma benim
    ah her demet ah her demet zalım felek sineme dokunma benim
    taş mı sandın taş mı sandın yüreğim kal'a mı bedenim
    her demet zalım felek sineme dokunma benim
    taş mı sandın yüreğim kal'a mı bedenim

    ah aman ah aman aman aman aman aman aman amma zalım bir zaman
    ah gider o yara habar ah gider o yara habar yar da yanar bir zaman ah aman aman aman aman aman
    tenha gecelerde tenha gecelerde beni eylesin teselli
    tenha gecelerde beni eyler mi teselli
    baykuş sesini baykuş sesini bülbül-ü şeydaya değişmem
    tenha gecelerde beni eyler mi teselli baykuş sesini bülbül-ü şeydaya değişmem
  • ugur yucel'in parladigi muhsin bey adli filmde, sener sen'in canlandirdigi eskinin organizatoru muhsin bey'in ali nazik'e (ugur yucel) yardim etmeyecegini soylemesi ve tiz zamanda koyune donmesini salik vermesi uzerine, ali nazik'in gecenin bi vakti dama cikip soyledigi turku. muhsin bey sese uyanir. kosar, bakar, ali nazik bu turkuyu icli icli soylemektedir. turkuyu bitirince de kendini damdan asagi atacagini soyler muhsin bey'e. muhsin bey dayanamaz; yukseklik fobisi olmasina ragmen, damin en ucunda duran ali nazik'in yanina gider korka korka, elini uzatir ona ve kurtarir. sonra asagiya, eve inip ince belli bardakta cay icerler. guzel filmdir vesselam
  • her demet
    her demet zalım felek sineme dokunmağ
    taş mı sandın
    taş mı sandın yüreğimi...

    diye gider, ibrahim tatlıses güzel söyler..
  • kazancı bedih bu uzun havanın derleyicisidir.
  • her uzun hava gibi canlı söylendiği zaman içine edilen bir uzun havadır. ibrahim tatlıses'in bir albüm versiyonuna bakın, bir de ibo şovda alakasız namelerle söylediği haline bakın, farkı rahatlıkla anlarsınız.

    'taş mı sandın yüreğim kal'a mı bedenim...'
  • yanlış hatırlamıyorsam burhan çaçan daha bir içten okur bu uzun havayı.