• şarkının sezen aksunun sözsüz doğaçlamaya geçtiği bölümünde, arkada bir koro sözleri baştan söyler. bu koroda kimler yoktur ki sertab erener, seden gürel, şebnem ferah, levent yüksel, cihan okan... bugün her biri tek başına kişilikli performanslar sergileyebilecek yetkinlikteki yorumculardır. böylesi bir geri vokal topluluğunun oluşturduğu sesi fon olarak alıp üzerine tamamen doğaçlama sözsüz bir performans oturtmak ve bunu yaparken gördünüz mü nerelere kadar çatlaksız, detonesiz çıkabiliyorum çiyliğine düşmemek, olayı konservatur seçmeleri teknik gösterisine dönüştürmemek ve üstelik sözsüzlükten doğan boşluğu yarattığınız duygularla doldurabilmek ben yorumcuyum diyen her baba yigidin harci olmasa gerek.
  • yaw bu kadin nasil bu kadar dolu, manyak yasamis asklarini da bu dizeleri yazmis dedirten sarki..
    "beni yor hasretinle sevginle yor
    sevgisizlik ayrılıktan daha zor
    diledigin kadar acıt canımı
    yoklugun da varlıgın da yetmiyor" sirf bu dortluk bile adami bi kotu ediyor, kutluyorum kendisini sezen hanimin.
  • bundan daha öte bir rest yoktur aşk meşk işlerinde. öyle güzel rest çekiyor ki hayran kalmamak imkansız. ben her şeyden geçtim sıra sende diyor. öyle adamış ki kendini aşkına ''ister öp okşa istersen öldür'' diyecek kadar!

    onu geçtim o nasıl cesaret: ''beni yor hasretinle sevginle yor''
  • sezen aksu yorumunu hiçbirşeye değişmeyeceğim durmadan dinlenebilen şarkı...
  • beni yak kendini yak herseyi yak
    bir kıvılcım yeter ben hazırım bak
    ister öp oksa istersen öldür
    ask icin ölmeli ask o zaman ask
    ask için ölmeli ask o zaman ask

    seni içime çektim bir nefeste
    yüregim tutuklu gögsum kafeste
    yanacagıs ikimiz de ateste
    bir kıvılcım yeter hazırım bak
    ask için ölmeli ask o zaman ask

    allahım allahım
    ateslere yürüyorum
    allahım acı ile
    ask ile buyuyorum

    beni yor hasretinle sevginle yor
    sevgisizlik ayrılıktan daha zor
    diledigin kadar acıt canımı
    yoklugun da varlıgın da yetmiyor
    yoklugun da varlıgın da yetmiyor
  • aslen gilbert becaud değil, yunan besteci mikroutsikos'un bestesidir. orjinal adı "mia pista apo fosforo" olup, haris alexiou tarafından yorumlanmıştır.
  • beni yak kendini yak herseyi yak
    bir kıvılcım yeter ben hazırım bak

    bedenim çıra, önce kendini tutuştur, sen başla yanmaya , ama ben sönmek üzere olmalıyım, yandığını görmeden tükensem keşke. sen yak herşeyi sonra, önce anılarımızdan başla. mesela çocukluğumuzdan. yanyana oturduğumuz küçük kahverengi sıraları yak, önlüklerimizi, siyahtı o zamanlar, mavi önlük giymemiş son çocuklardık biz. oynadığımız bahçeleri yak, erik ağaçlarını, kiraz ağaçlarını, yalnız bir kaysı ağacı vardı, hatırlar mısın, senede bir meyve ancak verirdi, çocuklardan yoksundu, kimse sevmezdi o ağacı biz severdik sadece, o ağacı yakma, tanık olsun yaşadıklarımıza. çanak çömlekleri yak, yakar topları, toptan çocukluğumuzu diyelim.
    ilk gençliğimizi yak, yanmaya başlamıştı zaten o zaman içimizde bir yerlerde ateş, hemen tutuşur , acısı yetişir yarınlarımıza.
    dünümüzü, bugünümüzü yak, yarın nerede olacağız kimbilir?

    ister öp oksa istersen öldür
    ask icin ölmeli ask o zaman ask

    ne zaman sesim çıktı ki sana? yalnız adımın yanına mezar taşımda, gerçekten sevdi yazsınlar yeter bana. bir yerlerde kayda geçsin bu, ben gerçekten sevdim seni. yalansız, çıra gibi. kendi kendime yandım , tükendim. aşk öldüğümün farkına varacaksa onun adına, yeter bana.
    öptüğün yerlerde su sesi yüzüm, öptüğün yerler senin vadin şimdi.

    seni içime çektim bir nefeste
    yüregim tutuklu gögsum kafeste
    yanacagız ikimiz de ateste
    bir kıvılcım yeter hazırım bak
    ask için ölmeli ask o zaman

    büyük bir ateş yakmalıyım, ıssız adaya düşmüş adamım, sigaram var kibritim yok sensiz, gecem var gündüzüm yok fikret abi gibi. ne çaok severdin, gecenin tam üçünde, gecenin tam üçünde. bir harmanım şimdi sensiz her akşam, sezen de sever miydi acaba fikret’i, kimse sever miydi benim seni sevdiğim gibi kimseyi. elimde kibrit yerine tuttuğum gözlüğüm, o kadar çok okuma gözlerin bozulacak derdin hani, hani ince ince adını yazardım yüzbinlerce kez üstüste, küçük küçük yazardım, küçüktüm ben de. gözlerim bozuldu, sağlığım bozuldu, herşeyin başı sağlık değil yani artık benim için, sağlık ne kadar salak bir kelime.

    allahım allahım
    ateslere yürüyorum
    allahım acı ile
    ask ile buyuyorum

    aşk ile büyüyorum, -bileklerim acıyor-, durduramıyor hiç kimse. yaşlandım. kül ile gülün buluşma ihtimalinde yandım, kavuşmak üzere.
  • "ğaşk için ölmeli vaşk o zama naşk" nakaratlı duman coverı.
    (bkz: orjinalinden iyi olan coverlar)
  • bu sarkida anlatilmak istenilen duygularin toplamina x dersek, x'i bir erkek anlatmak isterse duman'in yorumu gibi, bir kadin anlatmak isterse sezen'in yorumu gibi anlatır. duman x'i erkek agresifligi, bitirimligi, korkusuzluğu ve umursamazligi icerisinde yorumlarken, sezen bir kadinin duygusalligi, sicakligi, kendi icine donuklugu ve derinligiyle anlatiyor.

    yine bu x'e bir kadinin harcayacagi zaman, bu x'in bir kadin icin anlami ve degeri gozonune alindiginda onu anlatmak icin gosterecegi ozen bir erkekten cok cok daha fazla olacaktir. bu sezen yorumuna gosterilen emek ile duman yorumuna harcanan emek arasındaki farkin aciklamasi olabilir.
  • sezen aksu'nun bir şarkısıyken kimsenin yanına yaklaşmadığı, ama götü boklu duman'ın cover'ından sonra birden popüler olan, dillerde dolaşan şarkı.
    güzel şarkı.
hesabın var mı? giriş yap