şükela:  tümü | bugün
  • oturacak yer kalmamış salonda oluşan uğultuyu sadece muhabbet dışına çıkıp "noluyo amk" diyenin fark edebildiği kaotik ailevi ve/veya komşusal gece buluşmaları.

    ahmet dayı ile ibrahim amca memleket meselelerini konuşurken, perihan hala az evvel kalkılan sofrada övülen kabak tatlısının sırrını ballandırmakta (pek tabii ki birazcık eksik olarak), perihan halanın kızı ufaktan muhabbete dahil olmaya çalışmakta; 6-7 yaş gurubu ortalığı birbirine katmakta, onlara kızan annelerinin azarları da bu bu gürültünün içinde erimektedir. herkes birbiriyle konuşmakta aynı ortamda 12 çeşit muhabbet dönmekteir.

    salonun kapısında duran bir kimse ne olup bittiğini anlamaya çalışsa da çabası beyhudedir. tek duyduğu şunun gibi bir şeydir :

    hurthekepkejjeokkdkelkeektayyipppkrnenenşupubunuukkrjehehhehrjehrdubleyolnrrbebbrjenneeeeneeeejetketayykılıçdırjenrrsusunbakijrjrrusludurnrnrnebdzzzzuuuuuuuuuuu...........
  • özellikle kalabalık geleneksel ailelerin birbirlerine akşam gezmesine gittikleri gecedir. kadınlar odanın bir köşesinde öbeklenirken, erkekler de ayrı bir yanda saf tutmuşlardır. kalabalık, gürültü, çocuk vıyaklamaları, birbirlerine sesini duyurmaya çalışmanın cengi, meyve tabakları, portakal kabukları, çay bardakları, ahenksiz kaşık şıkırtıları, ilkokul düzeyli espriler, domatesin kilosu, pırasanın sapı, erdoğan'ın göt kılı, nevresimler, çarşaflar, yamalı bohçalar, harala, gürele, incir çekirdeğinin bir türlü dolmayışı, flaş tv, ankara havası, şuursuzca halay çeken paralı stüdyo ekibi, tey tey teeeeyy... tililililililililililililiiiiii...
  • dörtyol ağzında trafikte bekler gibi ışıkları beklercesine bazen de konuşurken beklemektir bazen.
    tam böyle yayalara kırmızı yanar da sana yeşil yanacak sanırsın gaza basarsın ya hani, o esnada biriyle muhabbete başlayacaksındır ama senden önce başkası davranır sen de göt gibi kalırsın falan. işte öyle bir şey.
  • gencimiz elinde telefon okul nasıl gidiyor soruları dışında konuşmaz ve kendi yaşıtlarıyla sanalda aynı sahneyi grup mesajlaşmalarında yaşar.
  • dört arkadaş yeni evli arkadaşın evini hayırlı olsuna gittik. dört biz, iki onlar, bir de emlakçı abi; salonda toplam yedi kişiyiz. çaprazlama muhabbet ediyor herkes birbiriyle. siyaset, gündemdeki olaylar, cıkcıklar tühtühler havada uçuşuyor, ne olacak bu memleketin hali vesaire. havada bütün sesler birbirine karışıyor. curcunayla cümbüş arasında gidip geliyor ortam. tam o anda dank etti. hassiktiiiiiiir yirmi sene öncesinin aynısı lan, dedim içimden. salonda sadece altı yaşında film izler gibi muhabbeti hayran hayran izleyen bir velet eksik. üç beş seneye o da olacak. yine bu salonlardan birinde karşılaşacağım onunla.
  • güzeldir be. sanki ilerde özleyeceğiz
  • (bkz: beyaz futbol)
  • hızını misafir odasında alamayan ev sahibi ve misafirler kapıda da devam ederler.
    dikkat edin kapıda dahi devam edilen sohbet ayakkabıları giyinene kadardır.
    genede de çocuklu ailelerde görülür.
    vallahi yıldım .
    annem babam hacca gitti 19 eylülde geldiler. teee 19 eylülden iki gün sonra 19 ekim olacak 1 aydır hacı ziyareti mi olur. bu konuda çok doluyum.
    bugün de saat 5 te balıkesirden gelecekler var.

    biri şu gelenlere hacı ziyaretinin ne olmadığını anlatsin .
    telefon var icat olalı yüz yıl oldu. lütfen yıldım burda. imdat diye bagiricimmm
  • henüz dün gece yaşadığım.

    pijamalı bir şekilde bacaklarımı koltukta toplamış, benim için soyulan meyveleri yerken etrafa bakınıp gülüyor ve uzun zamandır bu kadar keyifli olmadığımı düşünüyordum.

    tarifsiz bir huzur hissi benim için. muhabbet öyle güzel oluyor ki gece bitsin istemiyor insan