şükela:  tümü | bugün
  • rumi takvimde 1315 yilinda (miladi 1900) dogan askerler icin yazilmis bir turkudur
  • sertab erener'in (takriben 1999'da) - edit: armonipolisi'yle al takke ver kulah pazarliklar sonucu 98 mart'i olduguna karar verilmistir- ankara'da kadinlar gunu 'nde verdigi bir konserde yorumladigi turku. muhtemelen demir demirkan imzali harika bir duzenlemesi vardi. sarkinin ilk dizeleri uzun hava tadinda iken, nakarata gecerken acayip funky, insanin kanini kaynatan bir elektro gitar devreye giriyordu. ben bu turkuyu ilk o zaman duymus* ve direk asik olmustum.
    bu konserden cok sonralari piyasaya cikan sertab albumunu aldigimda gozlerim (ve kulaklarim) fellik fellik bu sarkiyi arayip da bulamayinca bayagi bozulduydum dogrusu. kaseti alirken bile icim "heyooo, sonunda hey onbesli'yi istedigim kadar dinleyecegim" diye kipir kipirdi halbuki. herhalde "herkes turku soyluyor zaten, bir de ben cikmayayim" diye dusundu.
    kendisine buradan "ama herkeste seninki gibi bir ses yok ve yine herkes demir demirkan'la calismiyor sertab" diyor, yerli yersiz smiley'lerle suslenmis sitemlerimi yolluyorum.
  • şarkının tamamı şöyledir;

    hey onbeşli onbeşli,tokat yolları taşlı
    onbeşliler gidiyor,kızların gözü yaşlı
    aslan yarim kız senin adın hediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye
    fistan aldım endazesi onyediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye
    giderim elinizden,kurtulam dilinizden
    yeşilbaş ördek olsam su içmem elinizden
    aslan yarim kız senin adın hediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye
    fistan aldım endazesi onyediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye
    gidiyom gidemiyom az doldur içemiyom
    sen benden gectın ama ben senden gecemıyom
    aslan yarim kız senin adın hediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye
    fistan aldım endazesi onyediye
    ben dolandım sen de dolan gel beriye..
  • bir zamanlar kangroove bu parca ile finali yapar, yorum nasil olur, keyif nasil olur gosterirdi dinleyicilerine...
  • (bkz: ychorus)
  • laço tayfa tarafından yapılan yorumuyla ,göbek atma konusunda kibariyeden bile daha yeteneksiz olan bende dahi babylon un orta yerinde oynama isteği uyandırmış türkü.ayrıca, öyle bir melodisi vardır ki,hareketli pek çok türkünün başlamasıyla "aha ,hediyem başladı " diye zıplar, sonrasında başlayamadığını farkedip sakinleşirsiniz.
  • erkan oğur'un çook sağlam çaldığı, sertab erener'in ise bir zamanlar konserlerinde söylediği güzel bir türküdür..
  • başka bir versiyonunda aşağıdaki dörtlük olan bir tokat türküsü:

    gidiyom gidemiyom
    sevdim terk edemiyom
    sevdiğim pek gönüllü
    gönlünü edemiyom
  • 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başında arka arkaya pek çok savaşta verdiği kayıpların sonunda, askere alacak yetişkin ve sağlıklı erkek bulamayan osmanlı devleti, çanakkale savaşı sırasında, doğum tarihi rumi takvimle 1315 ve daha büyük, 15 ila 18 yaş arası erkek "çocuk"ların orduya katılmasına karar verir. çok küçük ve eğitimsiz oldukları için ölüme gittikleri bilinse de yola çıkan, çanakkale'de, bir kıyıya sıkışıp kalan savaşta ölen insanlar için yakılmış bir ağıttır.

    erkan oğur tarafından seslendirildiği şekli ile gerçek halinin geniş ilgi görmesi beni ziyadesi ile mutlu etmiştir.

    türküler durup dururken bir ozanın kurgu dünyasında boy vermediği için, her türkünün dingildemek için uygun olmayacağı hatırda tutulmalıdır.

    benzer örnek olaylar için;

    (bkz: dom dom kurşunu)
    (bkz: anan öle cemil baban öle cemil)
  • bugüne dek hep 15'lik çıtır bir kıza yazılmış olduğunu zannettiğim şarkıdır bu. halbuki neymiş, askere giden evlatlara yakılan bir ağıtmış bu.
    ulan ne fesat bi insanmışım ben de be!