şükela:  tümü | bugün soru sor
  • garip bir şekilde başıma gelen olay. hiçbir şey yapmadan derken hiç aklımda yokken iş hakkında hiç bir fikrim yokken şu an bir ambulans şirketim var. ne yapacağımı bilmiyorum. işler ne olacak önümü görmüyorum. yıllardır sağlık sektöründeyim ama ambulansta ne çalıştım ne işim oldu.

    olay nasıl gelişti anlatayım. serbest bölge denilen gümrük dışı bölgeler var bilen bilir. ben oraya iş güvenliği işyeri hekimliği hizmeti vermek istiyordum. uğraştım aracılar buldum bu iş için yöneticileriyle görüşmeye gittim.

    buraya kadar normal. adamlarla içmeye başladık. ben yılların alkoliğiyim. sıkıntı yok. bunların içtiğini ben kulağıma damlatırım modundayım. içiyoruz keyifler iyi. ekonomi siyaset falan konuşuyoruz ilk etapta. ben konuya girmeye çalıştıkça konu sapıyor. aslında karar verici büyük abi masada konuyu belirliyor.

    konu nasıl olduysa nuri bilge ceylan'a ve sinemaya geldi. herkes atıp tutuyor. ama ben uzun metraj bir filmi olan nuri bilge ceylan'la çok kez içip sen senaryo yazma resim çek demiş biriyim. uzmanlık alanımda saçmalıyorlar. olaya bir girdim. verdim ayarı verdim ayarı gerisini hatırlamıyorum.

    sabah uyandım hiçbir şey hatırlamıyorum. içki masasında bizim şirketin müdürü vardı. onu aradım. ne oldu diye. abi öyle saçmaladın ki ben konuyu anlamadım dedi. ne oldu oğlum dedim. ssrbest bölgeye ambulans hizmeti vereceğiz dedi. ne ambulansı amına koyayım ya bizim ambulansımız mı var dedim.

    gün içinde serbest bölgenin müdürü aradı. biz ambulans fiyatları almaya başladık karar verici asklepios'un da onayını alın dedi şeklinde konuştu. en iyisini istiyorum dedim.

    sonra anladım ki bunlar ambulansı alacak ben o ambulansı işleteceğim. o süper bir iş bağlamışım diye rahatladım. sonrasında diğer içtiğimiz adamları tek tek arayıp konu hakkında bir şeyler öğrenmek istiyorum.

    sonrasında bi ambulans şirketleri mevzuatına bakayım dedim. bin tane olay. iki ambulans lazım bende sıfır para var. bir çağrı merkezi ve bir şirket kurmak lazım. bu arada bunlar ambulans tekliflerini sunuyor. beğenmiyorum zaman kazanmak için.

    ikinci ambulansı nereden bulacağım derken kiralık ambulanslara baktım. yedi sekiz bin liraya kiralayabildiğimi gördüm ama kiralayıp götümemi sokacağım ikinci ambulansı diye düşünüyorum. bu arada ilk kırmızı şerit ambulansta çalışacak elemanları buldum.

    ambulansı tak diye alıp bana verdiler. sıfır mercedes. ne oluyor amk ben napıyorum. osgb işim var zaten yoğunum. çağrı merkezi kurmam lazım araştırdım elli bin liraya biter ama ben yapınca en iyisini yaparım dedim. yüz bin lira lazım. bende yüz lira yok.

    osgb hizmeti verdiğimiz fabrikalardan birinin sahibiyle içiyoruz. sizin fabrikaya bir ambulans koymamız şart. sırf size hizmet olsun diye ambulans alacağım ve hizmet vereceğim dedim. ya asklepios bi siktir git dedi.

    sonrasında adamı üç ay ücretsiz hizmet karşılığında çağrı merkezi yapmaya ikna ettim. ben bir dükkan tuttum adama yaptırdım çağrı merkezini.

    sonra bi ambulans kiraladım. izin işlemleri falan. şimdiki durum şu. iki ambulans var. içinde birinde kırmızı şeritte sekiz att hemşire var. ikincide mavi şerit olan altı eleman. bir dükkan ve çağrı merkezi. ben sadece eleman buldum.

    yüksek bir kar var mı. şimdilik olan kar yirmi bin lira kadar gözüküyor. tabii bu görünen. beklenmedik bir sürü yan çıkacaktır. üç ayda ücretsiz çalışacağız.

    şimdi ekşi sözlük'te yazışırken biri istanbul havalimanından arap hastaları bursa'ya taşıyacak bir ambulans istedi.

    şimdi bi ambulans daha lazım gibi. ne oluyor biliyorsam siksinler. ambulans ihtiyacı olanlar satabilecekler yeşillendirsin. bu işle giderse ambulans uçak biri alır diğeri müşteri bulur bana.