şükela:  tümü | bugün
18 entry daha
  • hicretten takriben 15 yıl sonra, hz. ömer'in halifeliği döneminde (634-644) kullanılmaya başlanmıştır. (gregoryen takvimdeki karşılığı: 637 yılının nisan ayı.)

    milat olarak hicret'in alınması fikri, hz. ali'ye aittir. ancak, takvimin başlangıcı, gün itibariyle hicrete (ya da herhangi bir başka olaya) dair spesifik bir gelişmeye karşılık gelmez. zaten kullanılmakta olan ay takvimindeki muharrem ayı, takvimin birinci ayı kabul edilmiştir. (müslümanların mekke'den medine'ye hicreti farklı dönemlere yayılır. spesifik olarak hz. muhammed'in hicreti ise, safer ayının 27. gününde başlamış ve 16 gün sonra, rebiülevvel ayının 12. gününde sona ermiştir.)

    miladi takvim ile hicri takvim arasındaki karşılıkları hesaplamak, geçmişe gittikçe bir parça zorlaşır. bu konuda en yaygın olarak başvurulan kaynak için bkz.:

    - wüstenfeld, ferdinand; eduard mahler; bertold spuler. 1961. wüstenfeld-mahler'sche vergleichungs-tabellen zur muslimischen und iranischen zeitrechnung [comparative chronological tables of muslim and christian calendars.].

    zurih üniversitesi'nin doğu çalışmaları enstitüsü'nün sitesinde yer alan online çevirici için bkz.: http://www.oriold.uzh.ch/static/hegira.html

    ayrıca (bkz: bi'set /@derinsular)

    ana tema:
    (bkz: islam /@derinsular)
9 entry daha